![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ite oon huomannut, että leveellä kumella jos ajaa niin monesti pääsee aika pitkälle just hiippailemalla ja välillä hieman peruuttaen mutta jyrkissä mäissä joutuu hapettaan ja silloin boggeri kyllä puree melkoisen hyvin tai sitten jos aikansa hiippailee ja meinaa jäädä kiinni niin kyllä hapella kuitenkin taas saa avattua uraa sen verran, että pystyy peruuttaan ja tamppaamaan uraa. muutaman kerran on ollut vastassa liukkaaksi sudittu mäki niin boggerilla ja pienillä paineilla siitä on ite päässy aika sievällä kaasunkäytöllä autokin on kyllä suht painava.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Tässä lienee olennaista kuinka kovaa edetään tai halutaan edetä. Samoin se millainen on alusta, eli onko nuoskalunta, jolloin hipsuttelemalla voi päästä hyvinkin pitkään, koska painuva lumi kovettuu renkaan alla kantavaksi. Jos on paksua kantamatonta puuteria, niin silloin joutuu tarjoamaan mailaa heti alusta, jotta lumi siirtyy auton edestä taakse ja auto etenee. Auton vauhti voi näissä molemmissa olla hyvinkin samanlainen, vaikka hapella mentäessä voi näyttää vauhdikkaammalta.
![]() Kaimaneilla nyt on ainakin nähty se, että kun pidolla eteneminen hyytyy tai jopa melkein pysähtyy, niin voi joko jäädä "odottelemaan" pintakaasulla sitä, että renkaat kaivaa kovempaa alustaa ja saa pitoa sieltä tai sitten antaa kaasua reilusti ja eteneminen jatkuu heti. Jos suoristaa nilkan heti, sitä joutuu melkeinpä heti myös löysäämään, koska vauhtia tulee pidon löydyttyä melko nopeasti liikaa. Riippuu tietysti siitä kuinka paljon koneessa on löylyä vauhdinottoon. Vastaavasti reilusta hapetuksesta löysätessä rengas voi ottaa yllättäen "kiinni" juuri ennenkuin lakkaa sutimasta ja auto ponnahtaa eteenpäin vieläkin reippaammin kuin mitä hapetuksella. Saharoilla tuota odottelua oli turha tehdä; kun pysähtyi niin siinä olit. Piti joko hapettaa riittävän ajoissa ja paljon ettei auto ehdi pysähtyä tai sitten vain pakittaa ja ottaa uusiksi. Tosin, Saharat oli 31:t, Kaimanit 33:t. Ehkäpä tämän homman tekee mielenkiintoiseksi juuri se, miten erilailla pääsee etenemään hapella ja pidolla, missä olosuhteissa ja millä renkailla. Nyt Kaimanit vaihdettuani joutuu opettelemaan ihan uudestaan miten näillä edetään. ![]() Tuolla tuli kerrottua jotain Kaimanien lumikäytöksestä: http://forums.offipalsta.com/showthr...593&page=8#197
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Fedima Sirocco 35 10,5 16 ja hyvin pääsee lumessa ja rapakossa muttei oo kantavuutta ku on kapia niin uppoaa sitte helepommin...mutta hyvin pääsee paksummassakin hangessa
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Vois kait noita leveempiäki ainaki koittaa....
http://www.youtube.com/watch?v=Hlkb6...eature=related
__________________
WUOKSI OFFROAD |
|
#5
|
|||
|
|||
|
f-crossit itse lyöty kuorma-auton nastat. Alla toista talvea. auto fj 80 ei diffi lukkoja ja menee noin 50cm auraamattomassa hangessa vielä ihan hyvin. rengas vain kaivaa itseään eteenpäin tolkuttoman hyvin hiljalleen.tiellä aivan julmettu jollotus jo 60 km/h ajettu nyt n.4000km ei huomattavaa kulutus pinna alenemista.kulmat kyllä pyöristyneet kun hakkautettu väkisin umpihangessa.on kokeiltu hankook,kumho, sirocco,maxxis,bf at ja mt+tavalliset talvirenkaat kaikki todella paljon huononpia kuin f-cross.Kun saisi vielä korkeammalla profiililla että maavara akselin alla nousisi.niin ja ajettavuus melko huono isolla tiellä huojuu alla tosi paljon.
Viimeksi muokannut kuosma : 28.02.2012 21:21 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| mitkä renkaat hj:seen | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 06.04.2010 22:52 |
| Mitkä Renkaat? | LENNY | Chit-Chat | 6 | 07.11.2005 18:57 |
| Syvään lumeen parhaat? | Jull | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 26.09.2005 17:25 |
| Mitkä renkaat? | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 21.02.2005 00:38 | |
| Mitkä renkaat nää on? | kumilusmu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.12.2003 16:53 |