Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.02.2012, 13:17
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Ite oon huomannut, että leveellä kumella jos ajaa niin monesti pääsee aika pitkälle just hiippailemalla ja välillä hieman peruuttaen mutta jyrkissä mäissä joutuu hapettaan ja silloin boggeri kyllä puree melkoisen hyvin tai sitten jos aikansa hiippailee ja meinaa jäädä kiinni niin kyllä hapella kuitenkin taas saa avattua uraa sen verran, että pystyy peruuttaan ja tamppaamaan uraa. muutaman kerran on ollut vastassa liukkaaksi sudittu mäki niin boggerilla ja pienillä paineilla siitä on ite päässy aika sievällä kaasunkäytöllä autokin on kyllä suht painava.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.02.2012, 14:16
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Tässä lienee olennaista kuinka kovaa edetään tai halutaan edetä. Samoin se millainen on alusta, eli onko nuoskalunta, jolloin hipsuttelemalla voi päästä hyvinkin pitkään, koska painuva lumi kovettuu renkaan alla kantavaksi. Jos on paksua kantamatonta puuteria, niin silloin joutuu tarjoamaan mailaa heti alusta, jotta lumi siirtyy auton edestä taakse ja auto etenee. Auton vauhti voi näissä molemmissa olla hyvinkin samanlainen, vaikka hapella mentäessä voi näyttää vauhdikkaammalta.

Kaimaneilla nyt on ainakin nähty se, että kun pidolla eteneminen hyytyy tai jopa melkein pysähtyy, niin voi joko jäädä "odottelemaan" pintakaasulla sitä, että renkaat kaivaa kovempaa alustaa ja saa pitoa sieltä tai sitten antaa kaasua reilusti ja eteneminen jatkuu heti. Jos suoristaa nilkan heti, sitä joutuu melkeinpä heti myös löysäämään, koska vauhtia tulee pidon löydyttyä melko nopeasti liikaa. Riippuu tietysti siitä kuinka paljon koneessa on löylyä vauhdinottoon. Vastaavasti reilusta hapetuksesta löysätessä rengas voi ottaa yllättäen "kiinni" juuri ennenkuin lakkaa sutimasta ja auto ponnahtaa eteenpäin vieläkin reippaammin kuin mitä hapetuksella.

Saharoilla tuota odottelua oli turha tehdä; kun pysähtyi niin siinä olit. Piti joko hapettaa riittävän ajoissa ja paljon ettei auto ehdi pysähtyä tai sitten vain pakittaa ja ottaa uusiksi. Tosin, Saharat oli 31:t, Kaimanit 33:t.

Ehkäpä tämän homman tekee mielenkiintoiseksi juuri se, miten erilailla pääsee etenemään hapella ja pidolla, missä olosuhteissa ja millä renkailla. Nyt Kaimanit vaihdettuani joutuu opettelemaan ihan uudestaan miten näillä edetään.

Tuolla tuli kerrottua jotain Kaimanien lumikäytöksestä:
http://forums.offipalsta.com/showthr...593&page=8#197
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.02.2012, 19:34
XVD:n Avatar
XVD XVD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.01.12
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 113
Perusasetus

Fedima Sirocco 35 10,5 16 ja hyvin pääsee lumessa ja rapakossa muttei oo kantavuutta ku on kapia niin uppoaa sitte helepommin...mutta hyvin pääsee paksummassakin hangessa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.02.2012, 20:46
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Vois kait noita leveempiäki ainaki koittaa....
http://www.youtube.com/watch?v=Hlkb6...eature=related
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.02.2012, 21:17
kuosma kuosma ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.12.05
Sijainti: joutsa
Viestit: 19
Perusasetus

f-crossit itse lyöty kuorma-auton nastat. Alla toista talvea. auto fj 80 ei diffi lukkoja ja menee noin 50cm auraamattomassa hangessa vielä ihan hyvin. rengas vain kaivaa itseään eteenpäin tolkuttoman hyvin hiljalleen.tiellä aivan julmettu jollotus jo 60 km/h ajettu nyt n.4000km ei huomattavaa kulutus pinna alenemista.kulmat kyllä pyöristyneet kun hakkautettu väkisin umpihangessa.on kokeiltu hankook,kumho, sirocco,maxxis,bf at ja mt+tavalliset talvirenkaat kaikki todella paljon huononpia kuin f-cross.Kun saisi vielä korkeammalla profiililla että maavara akselin alla nousisi.niin ja ajettavuus melko huono isolla tiellä huojuu alla tosi paljon.

Viimeksi muokannut kuosma : 28.02.2012 21:21
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mitkä renkaat hj:seen Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 11 06.04.2010 22:52
Mitkä Renkaat? LENNY Chit-Chat 6 07.11.2005 18:57
Syvään lumeen parhaat? Jull Tekniikka & Jutustelu 17 26.09.2005 17:25
Mitkä renkaat? Tekniikka & Jutustelu 11 21.02.2005 00:38
Mitkä renkaat nää on? kumilusmu Tekniikka & Jutustelu 3 02.12.2003 16:53


Sivu luotu: 01:00 (GMT +2).