![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
renkulat 235/85/16Insa sahara tai traction trac tai jotain sinnepäin mitä leveemmät sen huonommin menee vastustaa liikaa.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
oon kans huomannu ihan saman mut sano se noille islantilaisillekki
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Niin, ei sen tartte aina pohjia myöten mennä. Ei niin äkkiä ahista akselitkaan menoo.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
eikös tässä nimenomaan haettu umpihankirengasta?varmaan kulkis tossa hangen päällä 205 kesäpyörällä jos kestäs hanki. kumho kl71 33" oli hj alla, minun mielestä eteneminen oli kohtuu hyvää.kuvio pysyy hyvin puhtaana kun antaa kierrosta
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Muutenkin meikäläisellä on ilmeisesti vanhaa tietoa kun joka paikassa sanotaan että kun antaa happea niin pääsee tai kuvio puhistuu tms. Ite oon kyllä menny mielummin hangessakin hiljaa kuin liian kovaa. Tosin oon jo aika laiska lapioimaan tai vinssamaan. Vaan meni jo ot:ksi. Mutta oma suositus on edelleen ketjut. Jos hyviä umpihankirenkaita olisi olemassa niin niitä olisi varmaan mettäkoneissa ihan tehasasennuksena. Nuo islantilaiset ei kyllä tiiä mistään mitään kun tommosilla renkailla ajelee,tai sitten ne ei vaan osaa suomea. Niin ja intiissä tuntui ainakin semmoset masit menevän paremmin lumessa missä oli ne nokian talvipintaiset kumit kuin palarenkailla olevat. Tai ainakin siltä niillä vähillä ajoilla tuntui.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ite oon huomannut, että leveellä kumella jos ajaa niin monesti pääsee aika pitkälle just hiippailemalla ja välillä hieman peruuttaen mutta jyrkissä mäissä joutuu hapettaan ja silloin boggeri kyllä puree melkoisen hyvin tai sitten jos aikansa hiippailee ja meinaa jäädä kiinni niin kyllä hapella kuitenkin taas saa avattua uraa sen verran, että pystyy peruuttaan ja tamppaamaan uraa. muutaman kerran on ollut vastassa liukkaaksi sudittu mäki niin boggerilla ja pienillä paineilla siitä on ite päässy aika sievällä kaasunkäytöllä autokin on kyllä suht painava.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tässä lienee olennaista kuinka kovaa edetään tai halutaan edetä. Samoin se millainen on alusta, eli onko nuoskalunta, jolloin hipsuttelemalla voi päästä hyvinkin pitkään, koska painuva lumi kovettuu renkaan alla kantavaksi. Jos on paksua kantamatonta puuteria, niin silloin joutuu tarjoamaan mailaa heti alusta, jotta lumi siirtyy auton edestä taakse ja auto etenee. Auton vauhti voi näissä molemmissa olla hyvinkin samanlainen, vaikka hapella mentäessä voi näyttää vauhdikkaammalta.
![]() Kaimaneilla nyt on ainakin nähty se, että kun pidolla eteneminen hyytyy tai jopa melkein pysähtyy, niin voi joko jäädä "odottelemaan" pintakaasulla sitä, että renkaat kaivaa kovempaa alustaa ja saa pitoa sieltä tai sitten antaa kaasua reilusti ja eteneminen jatkuu heti. Jos suoristaa nilkan heti, sitä joutuu melkeinpä heti myös löysäämään, koska vauhtia tulee pidon löydyttyä melko nopeasti liikaa. Riippuu tietysti siitä kuinka paljon koneessa on löylyä vauhdinottoon. Vastaavasti reilusta hapetuksesta löysätessä rengas voi ottaa yllättäen "kiinni" juuri ennenkuin lakkaa sutimasta ja auto ponnahtaa eteenpäin vieläkin reippaammin kuin mitä hapetuksella. Saharoilla tuota odottelua oli turha tehdä; kun pysähtyi niin siinä olit. Piti joko hapettaa riittävän ajoissa ja paljon ettei auto ehdi pysähtyä tai sitten vain pakittaa ja ottaa uusiksi. Tosin, Saharat oli 31:t, Kaimanit 33:t. Ehkäpä tämän homman tekee mielenkiintoiseksi juuri se, miten erilailla pääsee etenemään hapella ja pidolla, missä olosuhteissa ja millä renkailla. Nyt Kaimanit vaihdettuani joutuu opettelemaan ihan uudestaan miten näillä edetään. ![]() Tuolla tuli kerrottua jotain Kaimanien lumikäytöksestä: http://forums.offipalsta.com/showthr...593&page=8#197
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Fedima Sirocco 35 10,5 16 ja hyvin pääsee lumessa ja rapakossa muttei oo kantavuutta ku on kapia niin uppoaa sitte helepommin...mutta hyvin pääsee paksummassakin hangessa
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| mitkä renkaat hj:seen | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 06.04.2010 22:52 |
| Mitkä Renkaat? | LENNY | Chit-Chat | 6 | 07.11.2005 18:57 |
| Syvään lumeen parhaat? | Jull | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 26.09.2005 17:25 |
| Mitkä renkaat? | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 21.02.2005 00:38 | |
| Mitkä renkaat nää on? | kumilusmu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.12.2003 16:53 |