Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 24.02.2012, 21:34
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Ahaa ! Eli se on siis huohotin. Mitä siinä letkun päässä on ollut, joku takaiskuko ? Jos sen pitääkin olla auki, miksi ei pelkkä letku riitä. Nyt siinä on joku katkennut osa ollut, mutta mikä. Vaikuttaisko se nelivedon toimivuuteen, jos siinä olisi oikea osa paikallaan... Täytyy huomenna tarkistaa se pyöriikö etukardaani, pitää vain keksiä keino miten sen näkee kuskin paikalta auton liikkuessa
sudita se jumiin... varo sitte että et aja ittes yli kun 4 veto kytkeytyykin just sillon
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 24.02.2012, 22:06
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Ei se kytkeydy, se etuperän valo ei syty siihen kepin viereen. Aikaisemmin syttyi !
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 24.02.2012, 22:46
jusape jusape ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.02.12
Sijainti: Yläne
Viestit: 38
Perusasetus

Se valo syttyy siinä vaiheessa kun etuperän kytkentä on tapahtunut fyysiseti. Siellä alipainekellon vetämä vaijeri menee etuperään, ja sitten erillinen anturi joka haistelee onkos kytkentä tapahtunut
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 24.02.2012, 22:58
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Aivan. Onko tuossa systeemissä muuten joku solenoidi ?
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 24.02.2012, 23:47
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Kun irroitin akun, ja akun alta pellin pääsin käsiksi siihen kelloon. Olihan siinä etsimistä kun kunnon alottelijan ohjetta ei saanut. Pikku vinkiksi voin sanoa, että jos joku asiasta täysin tietämätön kysyy neuvoa, neuvokaa selkeästi. Miksi sekin oli niin vaikea sanoa: "Ota akku irti, akun alla pelti jonka alla on kello,tms"! Olisin heti etsinyt oikeasta paikasta.

No sain sen kellon esiin, ja kun irroitin akun alta sen pellin paljastui irrallinen letku. Letkun sisällä on muovinen nipan pää, joka on katkennut. Etsin pari tuntia paikkaa mistä letku olisi peräisin, mutta en keksinyt. Kun letkun päästä imee, liikkuu kellon akseli. Kelloon tulee vain yksi letku, eli siitä se ei ole irronnut. Mutta mistä ?!?

Tässä näkyy letku, olen taittanut sitä hieman.



Tässä vielä eri kulmasta, letku oli tässä asennossa.
Nyt jumita se vaijeri 4x4 asentoon, niin ei tarvii leikkiä alipaineiden kanssa!
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 25.02.2012, 00:39
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Ahaa ! Eli se on siis huohotin. Mitä siinä letkun päässä on ollut, joku takaiskuko ? Jos sen pitääkin olla auki, miksi ei pelkkä letku riitä. Nyt siinä on joku katkennut osa ollut, mutta mikä. Vaikuttaisko se nelivedon toimivuuteen, jos siinä olisi oikea osa paikallaan... Täytyy huomenna tarkistaa se pyöriikö etukardaani, pitää vain keksiä keino miten sen näkee kuskin paikalta auton liikkuessa
Siinä on kai ollut samanlainen hattu kuin on vaikkapa perien huohotusletkuissa. Se hattu sallii ilman kulkea, mutta pitää isommat roskat poissa letkuista.

Seuraavaks otat sen jakolaatikossa olevan venttiilin irti ja katot että se ei ole jumissa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 25.02.2012, 08:51
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Nyt jumita se vaijeri 4x4 asentoon, niin ei tarvii leikkiä alipaineiden kanssa!

Onhan tuo keino, mutta en halua ajella jatkuva neliveto päällä. Kiinnostaisi laittaa tuo systeemi kuntoon !

Seuraavaks otat sen jakolaatikossa olevan venttiilin irti ja katot että se ei ole jumissa.

Näin varmaan täytyy tehdä, on vaan tosi ahtaan näköinen paikka...
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 25.02.2012, 09:11
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Jos sä jumitat siitä vaijerista etuakselin kytkennän, niin voit ajaa ihan normisti takavedollakin. Ainoa ero on se, että kardaani ja vetopyörästö pyörivät koko ajan mukana.
Sä voisit muuten laittaa siihen irtonaiseen letkuun jonkun pienen suodattimen ettei sinne letkuun mene mitään roskia. Koska takavedolle kytkettäessä sen irtoletkun kautta imeytyy ilmaa venttiilin kautta kelloon, ja sinne kun menee joku sopiva roska niin se saattaa hyvinkin jumittaa venttiilin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 25.02.2012, 09:17
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Vaikka jumitat sen etuperään menevän vaijerin 4x4 asentoon,ei silti tarvii ajella jatkuva neliveto päällä. Saat edelleen nelikon pois ja päälle kepistä kuten ennenkin. Ainoastaan etuperässä oleva alipaineohjattu ns."napalukko" on jatkuvasti kytkettynä. Tarkoittaa sitä että etukardaani pyörii eturenkaiden pyörittämänä ajon aikana vaikka ainoastaan takaveto olisi kytketty. Käytännössä et huomaa eroa paitsi polttoaineen kulutuksessa,ehkä + 1dl/100km.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 25.02.2012, 09:18
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Hö! Heikki oli nopeempi ja lähes samoin sanoin..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 25.02.2012, 09:29
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

No nyt alkaa menna jakeluun pikkuhiljaa. Jos en saa sitä toimimaan alkuperäisellä tavalla, jumitan sen akselin. Kiitos neuvoista tähän asti !
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 25.02.2012, 09:36
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Tosiaan, varmista vielä että jakolaatikko toimii. Jakis takavedolla kokeilet kardaania, pyörii käsin. Sitten otat vaikka lukkopihdit ja luttaat kelloon menevän letkun (suljetaan etuakseli pois diagnoosista) ja kytket nelivedon. Nyt akseli ei pyöri käsin jos jakis on kunnossa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 25.02.2012, 17:50
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Joo jakolaatikko on kunnossa. Lukitsin kellon niin että etuperä on mukana koko ajan. Takaveto sekä neliveto toimii. Seuraavaksi etsitään vika, ja korjataan !
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KZJ vaihteisto. RIPAX Tekniikka & Jutustelu 3 06.10.2011 22:50
Myyty chevrolet fleedside 6.2d kmagge O/M/V Ajoneuvot 1 09.12.2010 20:15
lj 70 vaihteisto Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 12.10.2009 19:20
O:LJ vaihteisto bj45lava O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.04.2007 20:28
M: BJ-42 5v.vaihteisto JV73 O/M/V Muut 0 06.11.2005 23:03


Sivu luotu: 00:20 (GMT +2).