Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.02.2012, 16:50
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Eli siis merkkitunkin ero on ilmeisesti tuo "jousiteräksisyys". Ei välttämättä huono ominaisuus... =) Eli siis unohdan tuon halpiksen ja ostan aidon alkuperäisen.

Eipä mennyt ku jotain 4h maalatessa alumiiniosia mustaksi. Tulipa tehtyä turbon öljynpaluulinjalle paikka öljypohjaan öljytikun putkesta kun sille onnistuin tekemään sopivan paikan orggispaluun kohdille. Porailin viel putkesta sisustaa vekee 11mm poralla. Hieman alko vaan epäilyttämään syntyykö painetta tuollaisesta ahdistimesta... Tuo vanha öljypohjan kylkeen pultattu paluu oli n.15mm. Ei oo vielä pohja paikallaan, niin ehtii tehdä muutoksia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.02.2012, 00:31
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

...laita paluulinja VÄHINTÄÄN samanvahvuiseks kuin ahtimelta lähtö, ja sellaseen kohtaan, ettei MISSÄÄN kuviteltavassa ajotilanteessa ole öljypinnan alapuolella...

vältyt turhilta öljynkäryiltä ja remonteilta...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.02.2012, 08:53
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Tunkista vielä sen verran että kannattaa säilyttää lavavehkeessä työkalulaatikossa vaikka (kun ei sisällekkään mahdu), muuten on niin stnan jumissa aina kun tarvii. No kerta viikkoon öljyämällä tuntu tapit pysyvän liikkeessä. Näin kiinatunkissa.

Rispektit laskee tietysti jos se ei ole näyttävästi asennettu.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.02.2012, 09:36
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Eli ilmeisesti siis kopioin tuon vanhan öljypohjan ratkaisun vaikkei tuo öljyntaso kaikissa mahdollisissa asennoissa pysykkään riittävän alhaalla. Saattaa "hörpätä" jos auton on ainan kenollaan oikeeseen etuviistoon tai lähes kyljellään. Pitääpä siis yrittää tänään vääntää joku insinööritason ratkaisu et miten toteutan tuon ilman hitsauslaitteistoa... Ehdin heittää vanhan paluun mäkeen jo ku se oli tehty niin et mutka oli ihan rytys. Siitä oli voinut mutkan karsii veke ja laittaa j-letkun.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.02.2012, 10:29
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

eiks sitä paluuta sais siihen lohkoon ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.02.2012, 11:17
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Löytypäs sittenkin tuo vanha paluulaippa. Mutkan sahasin hittoon ja jätin n.25mm suoraa putkea johon vielä tein hylsyllä pienen ulkonevan kartion niin pysyy letku paikallaan. Tutkailin tuota lohkoa ja ei siihen vaan saa turbon puolelle paluuta. Jos ei olis laturinjalkaa, niin vois ykköspytyn kampikammion seinään laittaa. Laturinjalan yläpuolelle jos laittaa, niin sit joutuu öljy kulkee ylämäkeen ja laipan pultit estää männän liikkumisen sylinterissä... =) Ei ole täydellinen ratkaisu toi öljypohjaan laittaminen mutta jos käryttää kun auto on kyljellään metsässä niin sit käryttää... =)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.02.2012, 12:25
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Ehdin jo kiroomaan tuota orggis öljynpaluuseen tehtyä tuloa, mut keksinpäs sillekkin käyttöä. Oli meinaan kannen huohotus hoidettua aikaisemmin suoraan lohkon kylkeen niin oli hieman märkä lohko. Vedänpäs siis kannesta suoraan alaspäin letkun tuohon turbon öljynpaluun viereen... Imuilman sekaan ei viitsi öljyä valutella, menee turbo ihan öljyiseks(nyt on kuitenkin 600km ajelun jälkeen aivan puhdas). Ei kai toi huohotus tarvii separaattoria väliin? Letkuyhteyshän on kuitenkin "ilmasta-ilmaan". Samanlaista öljysumuahan taitaa olla kampikammio täynnä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.02.2012, 12:50
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Mä kommentoin vielä tuota kopiotunkki vs. alkuperäistunkki keskustelua senverran, että hyvä vertauskuva ois Knipexin pihdit vs. kiinalaispihdit.

Tuo alkuperäistunkki on hyvin miellyttävä käyttää (vähän kuin välitetyt Knipexit), pystyy painavammankin auton nostaa kevyesti yhdellä kädellä. Halpistunkissa saa koko ukon paino olla päällä ja kahdella kädellä runnoa tunkinvartta alaspäin...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.02.2012, 18:27
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tatsga Näytä viesti
Ehdin jo kiroomaan tuota orggis öljynpaluuseen tehtyä tuloa, mut keksinpäs sillekkin käyttöä. Oli meinaan kannen huohotus hoidettua aikaisemmin suoraan lohkon kylkeen niin oli hieman märkä lohko. Vedänpäs siis kannesta suoraan alaspäin letkun tuohon turbon öljynpaluun viereen... Imuilman sekaan ei viitsi öljyä valutella, menee turbo ihan öljyiseks(nyt on kuitenkin 600km ajelun jälkeen aivan puhdas). Ei kai toi huohotus tarvii separaattoria väliin? Letkuyhteyshän on kuitenkin "ilmasta-ilmaan". Samanlaista öljysumuahan taitaa olla kampikammio täynnä?
Ei ihan auennut että mikä tulee olemaan letkun tarkoitus ja mitä kautta kone sitten huohottaa?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MYYTY: Oranssi Toyota BJ 5.0 V8 TH400 38.5" Joukka O/M/V Ajoneuvot 18 23.02.2008 01:25
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up hena O/M/V Ajoneuvot 1 14.02.2008 19:56
M: Oranssi Suzuki SJ413 1.8 Turbo MYYTY: Joukka O/M/V Ajoneuvot 6 11.12.2007 13:01
Kenen oranssi 4x4x4??? Jare Tekniikka & Jutustelu 9 23.06.2006 15:06
Oranssi Blazeri Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 12 17.07.2004 20:13


Sivu luotu: 05:40 (GMT +2).