Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.02.2012, 11:22
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Minkäs ikäinen S10 on kyseessä? Vanhemmissa malleissa on se alipainekello akun vieressä/alla, ja siitä menee vaijeri etuperään joka liikuttaa kytkentä osia siellä murikan sisällä. Näissä PosiLok korvaa kellon mutta alkuperäinen vaijeri jää käyttöön. Uudemmissa se murikassa oleva vahapatruuna korvataan PosiLokilla.

Jamantilla tais olla Posia myynnissä, ja Star Amigon hyllyssäkin olen nähny k.o laitetta.

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.02.2012, 11:24
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Tarkistin, ei oo tota S-sarjan Posi-Lok:ia hyllyssä, tilaamalla saadaan...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2012, 11:25
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Noista kolmesta letkusta yksi tosiaan tulee moottorilta, ja kaksi menee alipainekellolle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2012, 11:40
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Minkäs ikäinen S10 on kyseessä? Vanhemmissa malleissa on se alipainekello akun vieressä/alla, ja siitä menee vaijeri etuperään joka liikuttaa kytkentä osia siellä murikan sisällä.

Vm-90 on auto ja siinä akun vieressä se pallo on. Mutta en ymmärrä mihin se vaijeri menee, en nähnyt sitä missään. Olinko siis väärässä paikassa kun tutkin niitä kolmea letkua, siihen kohtaan ei tule mitään vaijeria ?! Eli missä se alipainekello oikein on ? Jelpatkaa nyt vähän, tutkin ensimmäistä kertaa tuollaista systeemiä. Kun löytäisin nyt sen alipainekellon jostain, selviäisi paljon. Voihan siellä joku letkukin vuotaa, tai jos se alipainekell on hajalla niin eihän se voi paljoa maksaa ?!

Viimeksi muokannut jupasierra : 23.02.2012 11:52
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.02.2012, 12:11
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Se vaijeri menee etuakselin tasauspyörästön kupeeseen. Joten paikallista se ensin, ja seuraa sitä konehuoneen puolelle. Se pallo ei suoranaisesti liity etuakselin kytkentään, toimii alipainesäiliönä. Siellä repsikan puolella sen kellon pitäisi olla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.02.2012, 18:06
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Siellähän se hankalan näköisessä paikassa on. Paljon kyseinen kello maksaa ? Ja se vaijerihan ei mene konehuoneeseen, vaan siitä tasauspyörästön kupeesta sinne kellolle. Vai olenko ymmärtänyt väärin...? Eli onko vika nyt siinä kellossa, mikä siitä hajoaa ?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.02.2012, 19:42
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Siellähän se hankalan näköisessä paikassa on. Paljon kyseinen kello maksaa ? Ja se vaijerihan ei mene konehuoneeseen, vaan siitä tasauspyörästön kupeesta sinne kellolle. Vai olenko ymmärtänyt väärin...? Eli onko vika nyt siinä kellossa, mikä siitä hajoaa ?
Jos se alipainekello on siellä akun luona niin eikö se vaijeri silloin mene konehuoneeseen? Nojoo, saivartelut sikseen. Yleisin vika noissa vakuumisysteemeissä on vuoto, eli joku letkun pätkä on aikain saatossa hapertunut, tai joku liitos on ihan selkeesti auki. Ne linjat voi kokeilla vaikka paineilmalla varovasti, jos suhisee niin jossain on vuoto, samalla voi kuunnella etuperästä että tapahtuuko siellä mitään. Eli jakiksen luona oleva liitin irti ja sieltä max. 1 barin paine tai vähemmän letkuihin jotka menee kellolle. Jos siellä on samanlaisia liittimiä kuin Dodgessa, niin ne ei kestä öljyä ja turpoavat.
En usko että itse kellossa on vikaa, ellei sitten akku ole vuotanut sen päälle (Dodgesta voi mennä vakkarin alipainekello pasaks jos akku mehii liemet sen päälle).
Jos siellä linjoissa on liitoksia, eli muovi/metalliputkea yhdistetty kumiletkun pätkillä, niin niitä voi varmistella nippusiteillä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 23.02.2012 19:45
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.02.2012, 20:44
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Jos se alipainekello on siellä akun luona niin eikö se vaijeri silloin mene konehuoneeseen? Nojoo, saivartelut sikseen. Yleisin vika noissa vakuumisysteemeissä on vuoto, eli joku letkun pätkä on aikain saatossa hapertunut, tai joku liitos on ihan selkeesti auki. Ne linjat voi kokeilla vaikka paineilmalla varovasti, jos suhisee niin jossain on vuoto, samalla voi kuunnella etuperästä että tapahtuuko siellä mitään. Eli jakiksen luona oleva liitin irti ja sieltä max. 1 barin paine tai vähemmän letkuihin jotka menee kellolle. Jos siellä on samanlaisia liittimiä kuin Dodgessa, niin ne ei kestä öljyä ja turpoavat.
En usko että itse kellossa on vikaa, ellei sitten akku ole vuotanut sen päälle (Dodgesta voi mennä vakkarin alipainekello pasaks jos akku mehii liemet sen päälle).
Jos siellä linjoissa on liitoksia, eli muovi/metalliputkea yhdistetty kumiletkun pätkillä, niin niitä voi varmistella nippusiteillä.
Aika matka on akkuhapoilla sisälokarin läpi kellolle. No saivartelut sikseen ja asiaan. Tarkoitat jakiksella varmaan jakolaatikkoa, ja siellä liitintä johon tulee kolme letkua. Jos kellon luona sihisee, täytyy silloin purkaa sisälokasuoja (metallia) pois että pääsee käsiksi kelloon. Aika hankalaa pihalla, varsinkaan kun ei ole mitään laitetta jolla tuottaa paineilmaa... Niskat on jo nyt niin jumissa että täytyy varmaan luovuttaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.02.2012, 00:05
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Siellähän se hankalan näköisessä paikassa on. Paljon kyseinen kello maksaa ? Ja se vaijerihan ei mene konehuoneeseen, vaan siitä tasauspyörästön kupeesta sinne kellolle. Vai olenko ymmärtänyt väärin...? Eli onko vika nyt siinä kellossa, mikä siitä hajoaa ?
Saatko hirtettyä sen vaijerin "äksön" asentoon?
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.02.2012, 09:26
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Saatko hirtettyä sen vaijerin "äksön" asentoon?
Ei siihen kelloon pääse mitenkään käsiksi irroittamatta sisälokasuojaa. Joten katkaisematta vaijeria en saa...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.02.2012, 17:44
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Kun irroitin akun, ja akun alta pellin pääsin käsiksi siihen kelloon. Olihan siinä etsimistä kun kunnon alottelijan ohjetta ei saanut. Pikku vinkiksi voin sanoa, että jos joku asiasta täysin tietämätön kysyy neuvoa, neuvokaa selkeästi. Miksi sekin oli niin vaikea sanoa: "Ota akku irti, akun alla pelti jonka alla on kello,tms"! Olisin heti etsinyt oikeasta paikasta.

No sain sen kellon esiin, ja kun irroitin akun alta sen pellin paljastui irrallinen letku. Letkun sisällä on muovinen nipan pää, joka on katkennut. Etsin pari tuntia paikkaa mistä letku olisi peräisin, mutta en keksinyt. Kun letkun päästä imee, liikkuu kellon akseli. Kelloon tulee vain yksi letku, eli siitä se ei ole irronnut. Mutta mistä ?!?

Tässä näkyy letku, olen taittanut sitä hieman.



Tässä vielä eri kulmasta, letku oli tässä asennossa.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KZJ vaihteisto. RIPAX Tekniikka & Jutustelu 3 06.10.2011 22:50
Myyty chevrolet fleedside 6.2d kmagge O/M/V Ajoneuvot 1 09.12.2010 20:15
lj 70 vaihteisto Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 12.10.2009 19:20
O:LJ vaihteisto bj45lava O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.04.2007 20:28
M: BJ-42 5v.vaihteisto JV73 O/M/V Muut 0 06.11.2005 23:03


Sivu luotu: 02:13 (GMT +2).