Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.02.2012, 06:39
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Onkos tämän mallin fleetsidessä jakiksen päässä nelivedon kytkentä sillä vahapatruunahässäkällä, vai vasta isommassa mallissa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.02.2012, 08:43
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Eli siinä ohjeet molempiin malleihin, alipaineella toimivaan tai siihen vahasysteemiin. Englantia en ymmärrä, mutta onneksi osaan katsoa kuvia. Saako tuota vaijerihässäkkää suomesta ?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2012, 11:16
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

En nähnyt auton alla mitään tuollaisia edellämainittuja systeemejä ? Irroitin ison suojapellin sen jakolaatikon alta, vai mikä se on oikealta nimeltään. Jokatapauksessa siitä kohtaa mihin se pieni vaihdevipu tulee lattian läpi, ja jota kääntämällä liikkuu vipu jakolaatikon kupeessa. Siitä jakolaatikosta siis lähtee kardaani eteen. En tiedä olinko nyt oikeassa kohdassa tutkimassa, mutta allaolevista kuvista selviää tuo systeemi.

Tässä kuvassa yksi letku menee imusarjalle, siitä haarautuu painekellolle, yksi lähtee johonkin alas koneen takaosaa piktin, ja tuo ohut muovinen menee jonnekin auton sisään.



Tässä jakolaatikkoon tulee kolme letkua liittimeen, ja yksi sähköliitin joka ilmeisesti sytyttää vaihdekepin luona olevaan näyttöön symboolin kun neliveto on kytketty. Kolme letkua siis tulee jostain pohjaa pitkin, vaikka yksi vain lähti konehuoneesta alas ?



Tässä vielä toisestä kulmasta kuva.



Noista kolmesta letkusta kaikki imee koneen käydessä. Olinko nyt oikeassa paikassa ?!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2012, 11:22
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.614
Perusasetus

Minkäs ikäinen S10 on kyseessä? Vanhemmissa malleissa on se alipainekello akun vieressä/alla, ja siitä menee vaijeri etuperään joka liikuttaa kytkentä osia siellä murikan sisällä. Näissä PosiLok korvaa kellon mutta alkuperäinen vaijeri jää käyttöön. Uudemmissa se murikassa oleva vahapatruuna korvataan PosiLokilla.

Jamantilla tais olla Posia myynnissä, ja Star Amigon hyllyssäkin olen nähny k.o laitetta.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.02.2012, 11:24
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Tarkistin, ei oo tota S-sarjan Posi-Lok:ia hyllyssä, tilaamalla saadaan...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.02.2012, 11:25
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.614
Perusasetus

Noista kolmesta letkusta yksi tosiaan tulee moottorilta, ja kaksi menee alipainekellolle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.02.2012, 11:40
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Minkäs ikäinen S10 on kyseessä? Vanhemmissa malleissa on se alipainekello akun vieressä/alla, ja siitä menee vaijeri etuperään joka liikuttaa kytkentä osia siellä murikan sisällä.

Vm-90 on auto ja siinä akun vieressä se pallo on. Mutta en ymmärrä mihin se vaijeri menee, en nähnyt sitä missään. Olinko siis väärässä paikassa kun tutkin niitä kolmea letkua, siihen kohtaan ei tule mitään vaijeria ?! Eli missä se alipainekello oikein on ? Jelpatkaa nyt vähän, tutkin ensimmäistä kertaa tuollaista systeemiä. Kun löytäisin nyt sen alipainekellon jostain, selviäisi paljon. Voihan siellä joku letkukin vuotaa, tai jos se alipainekell on hajalla niin eihän se voi paljoa maksaa ?!

Viimeksi muokannut jupasierra : 23.02.2012 11:52
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.02.2012, 12:11
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.614
Perusasetus

Se vaijeri menee etuakselin tasauspyörästön kupeeseen. Joten paikallista se ensin, ja seuraa sitä konehuoneen puolelle. Se pallo ei suoranaisesti liity etuakselin kytkentään, toimii alipainesäiliönä. Siellä repsikan puolella sen kellon pitäisi olla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.02.2012, 18:06
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Siellähän se hankalan näköisessä paikassa on. Paljon kyseinen kello maksaa ? Ja se vaijerihan ei mene konehuoneeseen, vaan siitä tasauspyörästön kupeesta sinne kellolle. Vai olenko ymmärtänyt väärin...? Eli onko vika nyt siinä kellossa, mikä siitä hajoaa ?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.02.2012, 19:42
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.614
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Siellähän se hankalan näköisessä paikassa on. Paljon kyseinen kello maksaa ? Ja se vaijerihan ei mene konehuoneeseen, vaan siitä tasauspyörästön kupeesta sinne kellolle. Vai olenko ymmärtänyt väärin...? Eli onko vika nyt siinä kellossa, mikä siitä hajoaa ?
Jos se alipainekello on siellä akun luona niin eikö se vaijeri silloin mene konehuoneeseen? Nojoo, saivartelut sikseen. Yleisin vika noissa vakuumisysteemeissä on vuoto, eli joku letkun pätkä on aikain saatossa hapertunut, tai joku liitos on ihan selkeesti auki. Ne linjat voi kokeilla vaikka paineilmalla varovasti, jos suhisee niin jossain on vuoto, samalla voi kuunnella etuperästä että tapahtuuko siellä mitään. Eli jakiksen luona oleva liitin irti ja sieltä max. 1 barin paine tai vähemmän letkuihin jotka menee kellolle. Jos siellä on samanlaisia liittimiä kuin Dodgessa, niin ne ei kestä öljyä ja turpoavat.
En usko että itse kellossa on vikaa, ellei sitten akku ole vuotanut sen päälle (Dodgesta voi mennä vakkarin alipainekello pasaks jos akku mehii liemet sen päälle).
Jos siellä linjoissa on liitoksia, eli muovi/metalliputkea yhdistetty kumiletkun pätkillä, niin niitä voi varmistella nippusiteillä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 23.02.2012 19:45
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.02.2012, 00:05
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Siellähän se hankalan näköisessä paikassa on. Paljon kyseinen kello maksaa ? Ja se vaijerihan ei mene konehuoneeseen, vaan siitä tasauspyörästön kupeesta sinne kellolle. Vai olenko ymmärtänyt väärin...? Eli onko vika nyt siinä kellossa, mikä siitä hajoaa ?
Saatko hirtettyä sen vaijerin "äksön" asentoon?
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KZJ vaihteisto. RIPAX Tekniikka & Jutustelu 3 06.10.2011 22:50
Myyty chevrolet fleedside 6.2d kmagge O/M/V Ajoneuvot 1 09.12.2010 20:15
lj 70 vaihteisto Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 12.10.2009 19:20
O:LJ vaihteisto bj45lava O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.04.2007 20:28
M: BJ-42 5v.vaihteisto JV73 O/M/V Muut 0 06.11.2005 23:03


Sivu luotu: 21:39 (GMT +2).