Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.02.2012, 19:52
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

S10:ssä on alipaineella se etuakselin kytkentä, eli auton alle tutkimaan että kaikki putket ja letkut on kunnossa. Voi se olla jotain muutakin, mutta noista on hyvä aloittaa.

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2012, 20:28
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Tuolla se hoituu ja on varmempi:http://www.4x4posi-lok.com/app_chevy-s.html

...jos siis vika siinä alipaine sydeemissä..
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.02.2012, 21:21
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

No täytyypäs huomenna konttailla alle tutkimaan, sepä mukavaa puuhaa ulkona... En mielelläni virittelisi sinne mitään vaijereita, pitäisi sen toimia muutenkin. Mitä tuo vaijeriviritys siellä korvaa, eli mikä on mahdollisesti hajalla ? Ja mistä niitä sieltä alta tutkisi, etuperän luota vai mistä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.02.2012, 21:38
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
No täytyypäs huomenna konttailla alle tutkimaan, sepä mukavaa puuhaa ulkona... En mielelläni virittelisi sinne mitään vaijereita, pitäisi sen toimia muutenkin. Mitä tuo vaijeriviritys siellä korvaa, eli mikä on mahdollisesti hajalla ? Ja mistä niitä sieltä alta tutkisi, etuperän luota vai mistä...
http://www.4x4posi-lok.com/popup/app_chevy-s_how.html

http://www.4x4posi-lok.com/PDFs/inst_500.pdf
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.02.2012, 06:39
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Onkos tämän mallin fleetsidessä jakiksen päässä nelivedon kytkentä sillä vahapatruunahässäkällä, vai vasta isommassa mallissa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.02.2012, 08:43
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Eli siinä ohjeet molempiin malleihin, alipaineella toimivaan tai siihen vahasysteemiin. Englantia en ymmärrä, mutta onneksi osaan katsoa kuvia. Saako tuota vaijerihässäkkää suomesta ?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.02.2012, 11:16
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

En nähnyt auton alla mitään tuollaisia edellämainittuja systeemejä ? Irroitin ison suojapellin sen jakolaatikon alta, vai mikä se on oikealta nimeltään. Jokatapauksessa siitä kohtaa mihin se pieni vaihdevipu tulee lattian läpi, ja jota kääntämällä liikkuu vipu jakolaatikon kupeessa. Siitä jakolaatikosta siis lähtee kardaani eteen. En tiedä olinko nyt oikeassa kohdassa tutkimassa, mutta allaolevista kuvista selviää tuo systeemi.

Tässä kuvassa yksi letku menee imusarjalle, siitä haarautuu painekellolle, yksi lähtee johonkin alas koneen takaosaa piktin, ja tuo ohut muovinen menee jonnekin auton sisään.



Tässä jakolaatikkoon tulee kolme letkua liittimeen, ja yksi sähköliitin joka ilmeisesti sytyttää vaihdekepin luona olevaan näyttöön symboolin kun neliveto on kytketty. Kolme letkua siis tulee jostain pohjaa pitkin, vaikka yksi vain lähti konehuoneesta alas ?



Tässä vielä toisestä kulmasta kuva.



Noista kolmesta letkusta kaikki imee koneen käydessä. Olinko nyt oikeassa paikassa ?!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.02.2012, 11:22
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Minkäs ikäinen S10 on kyseessä? Vanhemmissa malleissa on se alipainekello akun vieressä/alla, ja siitä menee vaijeri etuperään joka liikuttaa kytkentä osia siellä murikan sisällä. Näissä PosiLok korvaa kellon mutta alkuperäinen vaijeri jää käyttöön. Uudemmissa se murikassa oleva vahapatruuna korvataan PosiLokilla.

Jamantilla tais olla Posia myynnissä, ja Star Amigon hyllyssäkin olen nähny k.o laitetta.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KZJ vaihteisto. RIPAX Tekniikka & Jutustelu 3 06.10.2011 22:50
Myyty chevrolet fleedside 6.2d kmagge O/M/V Ajoneuvot 1 09.12.2010 20:15
lj 70 vaihteisto Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 12.10.2009 19:20
O:LJ vaihteisto bj45lava O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.04.2007 20:28
M: BJ-42 5v.vaihteisto JV73 O/M/V Muut 0 06.11.2005 23:03


Sivu luotu: 03:46 (GMT +2).