![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
ML 400 V8 CDI 2002 Ajoin paljon ja antaa hyvaa kyytia. Vetaa koukussaaan tosi paljon ja ei vaanto lopu. Varusteet ja mukavuus huippuluokkaa. Ajettavuus samoin. Ruiskuja vai onko ne suihkuja meni 2 kpl ja olivat n. 600-800 eur/kpl. Ovat vaikeat paikallistaa common reilin takia, etsittava kokeilemalla, kun tietokone ei tieda mika niista kusee. Pari alapalloa meni uusiksi, eivat ole kalliita tarvikkeina. Etenee kohtuullisesti, kun poistaa kaytosta luistoneston ja panee paalle "maastoautoiluasennon". Revitellessa kuluttaa oikeasti, tasaisella ajolla siedettavasti. Nykyinen ML 320 bensa ja samaa hyvaa kyytia sillakin saa. Terv Jyty
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
ei oo muuta kokemusta kuin että kerran hinasin tällaista pajerolla. Kaverin pirssi siis kyseessä. Pakkasella katkesi polttoaineliitin koneen päästä kesken ajon, ja meno hyytyi liikennevaloihin. Vuosimallia en tiedä, mutta dieseli se oli ja suoralla koneella.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Omakohtaisia kokemuksia W163-koppasesta:
-takajousia poikki (sukan sisältä alapäästä) -nivelet väljistyy ja niitähän on paljon: on ylä- ja alapalloo edessä ja takana ja raidetangonpäät ja vastaavat myös takanakin. Ylätukivarsien niveliä ei mun käsittääkseni voi vaihtaa, joten alumiinista tukivartta vaihtoon = ei aina niin halpaa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
tuli tuosta -MaTTi- n kannasta mieleen kuvitteellinen tilanne:
ML kolisee etupäästään, ja haetaan motonetistä kaikki uutta, iskareita ja jousia lukuunottamatta, eli kahmitaan ne eniten kuluvat osaset, ja samalla vaivalla vaihdetaan eteen levyt ja palat... motonet hintoja: Pyöränlaakeris MB-ML W163 x 2 Alapallonivel MB ML-W163 x 2 Raidetpää MB-ML163 vas Raidetpää MB-ML163 oik Raidetsisäpää MB-ML163 x 2 EtuYLÄtukiv MB-ML163 vas EtuYLÄtukiv MB-ML163 oik Jarrulevy MB ML W163 x 2 Jarrupalat MB-E211/S220 Brembo Tuotteet yhteensä: 654.50€
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
väitätkö muka että vuoden eli katsastus välikestää motonetin halppis osat?? parhaimmillaa nivelet on hajonneet jo asentaessa ja 2kk-3kk ei ole harvinaista kestoiäksi josain autoissa. voi olla että kestää jopa sen vuoden. kaksi vuotta on jo harvinaista. sama pätee mm. vesi pumppuihin ja jakopään osiin laakereihin mm.30tkm ja passatin pumppu väljä 4kpl kokemuksia .fordin pyörän laakerit noin 5-10tkm 3kpl..
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mersun ollessa kyseessä ainoa oikea testeri on "Star diagnosis" joka on mersun "oma" testeri. Löytää vian kuin vian ja osaa kertoa missä vika on ja miten sen voi korjata. Näitä löytyy tottakai merkkiliikkeistä jotka tosin velottavat vikakoodin luvusta jotain aivan käsittämätöntä. Onneksi näitä "staareja" löytyy nykyään myös lukuisilta harrastelijoilta ympäri suomen. Yhtään mihinkään muuhun testeriin näitä uudempia mersuja on turha viedä. Alennusvaihde löytyy myös näistä mk1 korimallin w163:sta. "Low range" nappi on keskikonsolissa. Tasauspyörästöjen lukkoja ei ole vaan sutivaa rengasta hillitään jarruilla. Vaatii jonkinlaista opettelua että sen kanssa pärjää maastossa. Uudempi W164 malli on ilmajousilla ja off-road paketin yhteydessä on lie jotain lukkojakin. Vanhempaan w163 malliin ei ole ollut saatavilla tuota off-road pakettia. W163 on vielä erillisrungolla kun seuraaja W164 malli on itsekantavalla korilla. Yleinen laatuvaikutelma ei ole ihan henkilömersujen tasolla. -01 on "kuulemma" paneuduttu enemmän myös sisustuksen laatuun. Enimmät nitinät ja natinat on saatu pois. Alkupään malleissa (-98-01) ruoste on varsin yleinen vaiva aivan kuten saman ikäluokan henkilömersuissa. Viimeksi muokannut Mika_T : 22.02.2012 01:35 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Kiitos
Aika mukavasti on tullut palautetta!! TEMÄHIK |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Mika T menisitko Joensuuhun Autotalo Hartikaiselle opettamaan testerin kayton.
Siella sita rempattiin ja kerrottiin miksi kestaa niin kauan viallisen osan etsinta. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainataan tätä ku tollanen bensahärveli on käynyt joskus mielessä...
onko käytännön kokemuksia siitä 7 paikkasesta? Kannattaako miettiä kun toi viimeinen rivikin pitäs käyttää...?
__________________
ex 4wdwannabe -= In Lockers We trust! =- LeijonaEmot RY supporter http://www.noonansuomi.net/ |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
| Mikä kosahti Mersusta? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 16.10.2011 19:01 |
| Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
| Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
| Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |