Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.02.2012, 18:56
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Aikoinaan SLCK:n vuosikokouksen yhteydessä joku manne kehui tommosen maasta taivaisiin. (Muistaakseni jotenkin näin..: Saatana minkä paskan mersulta möivät. Joku brasilialainen vessahan tämä on. Pistän perkele heti kiertoon ja ostan land cruiserin, kuin olisi tehnyt heti alkuun mieli ostaa)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.02.2012, 19:01
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete Näytä viesti
Aikoinaan SLCK:n vuosikokouksen yhteydessä joku manne kehui tommosen maasta taivaisiin. (Muistaakseni jotenkin näin..: Saatana minkä paskan mersulta möivät. Joku brasilialainen vessahan tämä on. Pistän perkele heti kiertoon ja ostan land cruiserin, kuin olisi tehnyt heti alkuun mieli ostaa)

Nojoo ehkä pysyn sitten rovereissa. Mannen puheet on AINA kannattanut ottaa tosisssaan.

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.02.2012, 19:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ulkomuistista:


Alennusvaihteisto vain off-road paketissa, samaten tasauspyörästön mekaaniset lukot?
Huomattavan suuria koukkupainoja, ja riippuu uskomattomista asioista, ainakin uusissa, ks uusi tekniikan maailma.
Vetoakselin/kardaanin suojakumeja tais olla toista kymmentä, ja osa tosi arassa paikassa, mutta ei liene ongelma tiellä.
Ainakin nuo ML 400 dieselit aiheuttaneet harmaita hiuksia korjauskustannuksissa. (tähän kaatui minun ML 400 hankinta, toki jo 2 uudempaa sukupolvea on jo markkinoilla)
Laatuvaihtelua paljon, olikohan että jossain eteläamerikassa tehty suurin osa.
Jos sattuu eurooppalainen niin kuulemma tasalaatuisempi(siis kuulemma tehty euroopassa olikohan itävallassa tms, ei varmaa tietoa)
Osia saa halvemmalla, kun tietää mistä? veholla osa huomatavan kalliita.
Ainakin ne mitä minä olen ajanut, oli asiallisia ajettavia tiellä.
Ja yksittäistapauksena: kevytmetalli vanteet piti olla juuri kyseiseen yksilöön, mutta olikohan joku varuste, minkä takia ei sopinutkaan, vaan piti olla jotkut muut vanteet.
siis ei onnistunut ekakerralla, vaikka yritettiin varmistaa jokapaikasta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.02.2012, 19:34
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Äkkiä muisteltuna firman 350 bensamallissa oli 6 vuoden ja 100tkm aikana seuraavaa:

- kaikki iskarit
- pari pyöränlaakeria
- lambda
- pari ruosteenpeittomaalausta
- muutama parkkitutka
- nokka-akselin tasapainoakselin rattaan vaihto tms (enivei, 3ke)

Ja kuskin penkin verhoilu oli rikki auton mennessä vaihtoon.

Tää oli siis sitä toista sukupolvea ihan ensimmäisiä yksilöitä mitä suomeen tuli.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.02.2012, 20:07
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Mulla oli omassa käytössä 2.7L kiisseli -01 automaatti aj 270tkm.
Pirunhieno auto ajaa iso +, yksikään japsi city / maasturi ei anna yhtä hyvää kyytiä
Mut oli kyllä sit paljon vikoja, kun mun muissa mersuissa ei oo taas ollut mitään vikaa
esim:
imusarjan läpät vuoti
automaattilaatikko temppuili
turbon letku
ym pikkusta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.02.2012, 20:26
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

ML 400 V8 CDI 2002
Ajoin paljon ja antaa hyvaa kyytia.
Vetaa koukussaaan tosi paljon ja ei vaanto lopu.
Varusteet ja mukavuus huippuluokkaa.
Ajettavuus samoin.
Ruiskuja vai onko ne suihkuja meni 2 kpl ja olivat n. 600-800 eur/kpl.
Ovat vaikeat paikallistaa common reilin takia, etsittava kokeilemalla,
kun tietokone ei tieda mika niista kusee.
Pari alapalloa meni uusiksi, eivat ole kalliita tarvikkeina.
Etenee kohtuullisesti, kun poistaa kaytosta luistoneston ja panee paalle
"maastoautoiluasennon".
Revitellessa kuluttaa oikeasti, tasaisella ajolla siedettavasti.
Nykyinen ML 320 bensa ja samaa hyvaa kyytia sillakin saa.
Terv Jyty
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.02.2012, 20:36
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

ei oo muuta kokemusta kuin että kerran hinasin tällaista pajerolla. Kaverin pirssi siis kyseessä. Pakkasella katkesi polttoaineliitin koneen päästä kesken ajon, ja meno hyytyi liikennevaloihin. Vuosimallia en tiedä, mutta dieseli se oli ja suoralla koneella.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.02.2012, 01:23
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Ruiskuja vai onko ne suihkuja meni 2 kpl ja olivat n. 600-800 eur/kpl.
Ovat vaikeat paikallistaa common reilin takia, etsittava kokeilemalla,
kun tietokone ei tieda mika niista kusee.

Mersun ollessa kyseessä ainoa oikea testeri on "Star diagnosis" joka on mersun "oma" testeri.
Löytää vian kuin vian ja osaa kertoa missä vika on ja miten sen voi korjata.
Näitä löytyy tottakai merkkiliikkeistä jotka tosin velottavat vikakoodin luvusta jotain aivan käsittämätöntä.
Onneksi näitä "staareja" löytyy nykyään myös lukuisilta harrastelijoilta ympäri suomen.

Yhtään mihinkään muuhun testeriin näitä uudempia mersuja on turha viedä.


Alennusvaihde löytyy myös näistä mk1 korimallin w163:sta. "Low range" nappi on keskikonsolissa.
Tasauspyörästöjen lukkoja ei ole vaan sutivaa rengasta hillitään jarruilla. Vaatii jonkinlaista opettelua että sen kanssa pärjää maastossa.

Uudempi W164 malli on ilmajousilla ja off-road paketin yhteydessä on lie jotain lukkojakin.
Vanhempaan w163 malliin ei ole ollut saatavilla tuota off-road pakettia.
W163 on vielä erillisrungolla kun seuraaja W164 malli on itsekantavalla korilla.

Yleinen laatuvaikutelma ei ole ihan henkilömersujen tasolla. -01 on "kuulemma" paneuduttu enemmän myös sisustuksen laatuun. Enimmät nitinät ja natinat on saatu pois.
Alkupään malleissa (-98-01) ruoste on varsin yleinen vaiva aivan kuten saman ikäluokan henkilömersuissa.

Viimeksi muokannut Mika_T : 22.02.2012 01:35
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Mikä kosahti Mersusta? Tapsa Tekniikka & Jutustelu 11 16.10.2011 19:01
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 23:08 (GMT +2).