![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Aikoinaan SLCK:n vuosikokouksen yhteydessä joku manne kehui tommosen maasta taivaisiin. (Muistaakseni jotenkin näin..: Saatana minkä paskan mersulta möivät. Joku brasilialainen vessahan tämä on. Pistän perkele heti kiertoon ja ostan land cruiserin, kuin olisi tehnyt heti alkuun mieli ostaa) ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nojoo ehkä pysyn sitten rovereissa. Mannen puheet on AINA kannattanut ottaa tosisssaan. TEMÄHIK |
#3
|
|||
|
|||
![]() Ulkomuistista:
Alennusvaihteisto vain off-road paketissa, samaten tasauspyörästön mekaaniset lukot?
Huomattavan suuria koukkupainoja, ja riippuu uskomattomista asioista, ainakin uusissa, ks uusi tekniikan maailma. Vetoakselin/kardaanin suojakumeja tais olla toista kymmentä, ja osa tosi arassa paikassa, mutta ei liene ongelma tiellä. Ainakin nuo ML 400 dieselit aiheuttaneet harmaita hiuksia korjauskustannuksissa. (tähän kaatui minun ML 400 hankinta, toki jo 2 uudempaa sukupolvea on jo markkinoilla) Laatuvaihtelua paljon, olikohan että jossain eteläamerikassa tehty suurin osa. Jos sattuu eurooppalainen niin kuulemma tasalaatuisempi(siis kuulemma tehty euroopassa olikohan itävallassa tms, ei varmaa tietoa) Osia saa halvemmalla, kun tietää mistä? veholla osa huomatavan kalliita. Ainakin ne mitä minä olen ajanut, oli asiallisia ajettavia tiellä. Ja yksittäistapauksena: kevytmetalli vanteet piti olla juuri kyseiseen yksilöön, mutta olikohan joku varuste, minkä takia ei sopinutkaan, vaan piti olla jotkut muut vanteet. siis ei onnistunut ekakerralla, vaikka yritettiin varmistaa jokapaikasta ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Äkkiä muisteltuna firman 350 bensamallissa oli 6 vuoden ja 100tkm aikana seuraavaa:
- kaikki iskarit - pari pyöränlaakeria - lambda - pari ruosteenpeittomaalausta - muutama parkkitutka - nokka-akselin tasapainoakselin rattaan vaihto tms (enivei, 3ke) Ja kuskin penkin verhoilu oli rikki auton mennessä vaihtoon. Tää oli siis sitä toista sukupolvea ihan ensimmäisiä yksilöitä mitä suomeen tuli. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli omassa käytössä 2.7L kiisseli -01 automaatti aj 270tkm.
Pirunhieno auto ajaa iso +, yksikään japsi city / maasturi ei anna yhtä hyvää kyytiä ![]() Mut oli kyllä sit paljon vikoja, kun mun muissa mersuissa ei oo taas ollut mitään vikaa ![]() esim: imusarjan läpät vuoti automaattilaatikko temppuili turbon letku ym pikkusta |
#6
|
|||
|
|||
![]()
ML 400 V8 CDI 2002
Ajoin paljon ja antaa hyvaa kyytia. Vetaa koukussaaan tosi paljon ja ei vaanto lopu. Varusteet ja mukavuus huippuluokkaa. Ajettavuus samoin. Ruiskuja vai onko ne suihkuja meni 2 kpl ja olivat n. 600-800 eur/kpl. Ovat vaikeat paikallistaa common reilin takia, etsittava kokeilemalla, kun tietokone ei tieda mika niista kusee. Pari alapalloa meni uusiksi, eivat ole kalliita tarvikkeina. Etenee kohtuullisesti, kun poistaa kaytosta luistoneston ja panee paalle "maastoautoiluasennon". Revitellessa kuluttaa oikeasti, tasaisella ajolla siedettavasti. Nykyinen ML 320 bensa ja samaa hyvaa kyytia sillakin saa. Terv Jyty |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ei oo muuta kokemusta kuin että kerran hinasin tällaista pajerolla. Kaverin pirssi siis kyseessä. Pakkasella katkesi polttoaineliitin koneen päästä kesken ajon, ja meno hyytyi liikennevaloihin. Vuosimallia en tiedä, mutta dieseli se oli ja suoralla koneella.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mersun ollessa kyseessä ainoa oikea testeri on "Star diagnosis" joka on mersun "oma" testeri. Löytää vian kuin vian ja osaa kertoa missä vika on ja miten sen voi korjata. Näitä löytyy tottakai merkkiliikkeistä jotka tosin velottavat vikakoodin luvusta jotain aivan käsittämätöntä. Onneksi näitä "staareja" löytyy nykyään myös lukuisilta harrastelijoilta ympäri suomen. Yhtään mihinkään muuhun testeriin näitä uudempia mersuja on turha viedä. Alennusvaihde löytyy myös näistä mk1 korimallin w163:sta. "Low range" nappi on keskikonsolissa. Tasauspyörästöjen lukkoja ei ole vaan sutivaa rengasta hillitään jarruilla. Vaatii jonkinlaista opettelua että sen kanssa pärjää maastossa. Uudempi W164 malli on ilmajousilla ja off-road paketin yhteydessä on lie jotain lukkojakin. Vanhempaan w163 malliin ei ole ollut saatavilla tuota off-road pakettia. W163 on vielä erillisrungolla kun seuraaja W164 malli on itsekantavalla korilla. Yleinen laatuvaikutelma ei ole ihan henkilömersujen tasolla. -01 on "kuulemma" paneuduttu enemmän myös sisustuksen laatuun. Enimmät nitinät ja natinat on saatu pois. Alkupään malleissa (-98-01) ruoste on varsin yleinen vaiva aivan kuten saman ikäluokan henkilömersuissa. Viimeksi muokannut Mika_T : 22.02.2012 01:35 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Mikä kosahti Mersusta? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 16.10.2011 19:01 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |