![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sovellus on tuon maakaasusysteemin säätöohjelma, jotain .dat (tai .DAT) päätteistä tiedostoa tais olla. Olis mukavampi näperrellä ton namigaattorin kanssa, kuin raahata ja viritellä läppäriä automobiiliin. Valmistajan sivuilta en CE-versiota löytänyt. CE ilmoitti tuota ohjelmaa kokeillessa käyntiin: "sovellusta ei tueta tässä käyttiksessä..." tai jotain sen suuntaista. XP:n tunkeminen tohon lättyyn saattaa tosiaan olla tekemätön paikka, ainakin niin että toimiskin... äkkiseltään katottuna saattaa tulle laitteen suorituskyky vastaan.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä sieltä pitäis ihan .exekin löytyä jostain. .DAT tiedostot on ihan puhtaasti data-tiedostoja eikä ajettavia tiedostoja, jos ohjelma käynnistyy jotain .dat tiedostoa kliksauttamalla, niin sillloin se johtuu siitä, että se .dat tiedosto on liitetty siihen maakaasusysteeminsäätöohjelmaan aukeavaksi.
Asensitko ohjelman sen omalla asennusohjelmalla siihen CE:hen? Ihan mielenkiinnosta, millä se kone liitetään siihen läppäriin, meneekö usbin kautta? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ohjelma on imuroitu valmistajan sivuilta läppäriin, siitä tikulle ja tikulta pöytäkoneen kautta navin SD:lle. Navi kytkeytyy kyllä USB:llä pöytäkoneeseen/läppäriin.
Juu, on tuolla varmaan jotain muitakin tiedostoja. Toi .dat vaan pomppas jossain vaiheessa esiin kun selailin kansiota, se asennus CE:lle yritetty ohjelman omalla "suorita"-judanssilla. ![]() Netistä sais suoraan uudemmankin softan, mutta mun kaasuECU:ssa oleva vanha softa ei tykkää uudemmasta. Tosin se ei taida siltikään tähän XP-CE tilanteeseen auttaa.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jahas, no sitten se vaikuttaisi (kuulostaisi) olevan kyllä tekemätön paikka. Paha tietenkin näkemättä sanoa, mutta aika harvoin nuo taipuu suoraan noihin pikkusiin laitteisiin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa olla niin että XP ohjelman suorittaminen CE järjestelmässä vaatii alkuperäisen lähdekoodin uudelleen kääntämistä. Eli aika mahdotonta, ainakin tavikselta. Niin ja sen lähdekoodin saaminen käsiinsä on yleensä vielä hankalempaa.
XP:stä on olemassa XPe versio, eli XP Embedded. Se on tarkoitettu työkoneisiin ja sulautettuihin järjestelmiin. Voi olla että toimivan version saaminen mistään on kivenalla ja sen koneeseen saaminen on myös oma hommansa. Mutta suurin ongelma taitaa olla ettei XPe tue/ toimi ARM -prosessorin kanssa, vaan vaatii x86 prosessorin. Joku Linux tietäjä voisi ehkä osata sanoa onko olemassa versiota joka toimisi navigaattorissa ja Winellä tai muulla emulaattorilla sitten pyörittäis sitä XP softaa.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kuulostaa juuri siltä nuo edeltävät kirjoitukset että menee yli mun hilseen, ja korkeelta.
No, luotan siihen että pohjoisen pojat juo vielä parit bisset maasturien rakentelun lomassa ja keksivät jonkun uber-ratkaisun tämmöiseen(kin) onkelmaan... ![]() ![]() Siihen asti rahtaan kiltisti läppärin autoon kun sen tarve tulee.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Siinä hakkiksessa on varmaan jokin ARM-pohjainen prossu? Eli suorittimen käskykanta on ihan eri kuin x86, jossa XP:tä ajetaan.
Pitäis siis "reverse-engineerata" siitä XP:n ohjelmasta "lähdekoodi", ja kääntää se hakkiksen prossun ymmärtämään binäärimuotoon, ja hoidella XP/CE erot siinä samalla. Millään järkevällä työllä onnistuu vaan koodinkoodauksella, eli jos sullä on ohjelman lähdekoodi ja soppelit työkalut (CE-ristikääntäjä/kehitysympäristö jne.) niin siitä XP-ohjelmasta saa tehtyä CE-version. Jos hakkis jaksais pyörittää x86 emulaattoria (ja sille sellanen löytyis), niin sitä XP-ohjelmaa vois ajella siitä emussa, mutta silti jäis XP/CE erot. -Paavo PS mikaelt oli näköjään "himppasen" nopeempi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
PC Navigaattori ohjelma | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 08.11.2009 08:56 |
Läpiveto TV-ohjelma | samisami2 | Chit-Chat | 13 | 17.12.2006 17:52 |
Porkkala ohjelma | Nerd-O | Chit-Chat | 3 | 24.01.2006 12:48 |
Viikko-ohjelma | jjjlaunonen | Chit-Chat | 2 | 16.11.2005 09:20 |