Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.02.2012, 18:36
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

eikai tuon ikäses kingis vielä ihan löyhä kone ole, eiks ne löyhät tullu vasta 02--->
mutta perus kansi vaivoja ilmenee kaikissa ikä luokissa. toisissa vaan vielä herkemmin..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.02.2012, 13:57
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Itse suosittelen Ford Rangeria tai vastaavaa Mazda B2500 -99 -> vaikka ne eivät listalla olleetkaan. Hytti on tosin melko onneton, mutta jos ei lämmintä tilaa kaipaa penkkien takana, niin se ei ole ongelma. Tai sitten kun katsoo -02 -> niin niissä on jo pidempi hytti ja kaapparimallisesti aukeavat takaovet. Itsellä oli tuollainen -99 mallin Rangeri, jossa oli mittarissa 225tkm kun myin pois. Itse ajoin sillä kolme vuotta ja 40tkm ja sinä aikana ei mitään ongelmia ilmennyt. Moottorissa on ihan hyvin vetoja ja ainetta vie melko vähän. Isompia miinuksia siitä en keksi. Varsin hyvä oli ajaa maantielläkin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2012, 14:29
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Löytyykö nyky pickupeista mistään jäykkää etuakselia?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2012, 15:29
Matti- Matti- ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Lappi, Suomi
Viestit: 26
Lightbulb

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Löytyykö nyky pickupeista mistään jäykkää etuakselia?
Land Rover Defender lienee yksi, ellei jopa ainoa tuossa ikäluokassa. Onhan Hiluxia tuolloinkin vielä tehty jäykällä etuakselilla, muttei niitä ole Suomeen tuotu sitten 80-luvun uutena.

Mitsuista jos löydät paremmin varustellun mallin, niin niissä pitäis olla kytkettävää takaperän lukkoakin vakiona.

Sitten jotain luettavaa noin yleisesti:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/v...oiset-avolavat

Viimeksi muokannut Matti- : 18.02.2012 15:49
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.02.2012, 13:06
Russel:n Avatar
Russel Russel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.05
Sijainti: Satakunta, Finland.
Viestit: 144
Perusasetus

Olikohan se mitsun Magnum malli se missä olis taka-akselilla lukko??Muutenhan niissä taitaa olla perus kitkalukko?? Mitenkäs noi Rangerit, onko tossa ikäluokassa niissä se moottoriongelma kun tossa fordin huoltomiehen kanssa juttelin ja se kerto että jopa 80tkm ajettuihin rangereihin on vaihdettu koneita...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.02.2012, 13:18
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matti- Näytä viesti
Land Rover Defender lienee yksi, ellei jopa ainoa tuossa ikäluokassa. Onhan Hiluxia tuolloinkin vielä tehty jäykällä etuakselilla, muttei niitä ole Suomeen tuotu sitten 80-luvun uutena.


Sitten jotain luettavaa noin yleisesti:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/v...oiset-avolavat
mulla oli 91 ns. suomi auto hiluksi jäykällä etu akselilla kyllä hiluksia on valmistettu jäykällä etu akselilla 97 vuoteen asti .pitkällä lavalla ja lyhyt ohjaamo ja 4 oviset on kaikki jäykällä etu akselilla. eli on tuotu suomeen mutta myynti määrät vähäiset.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.02.2012, 19:56
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Joo niin tota. Normaalistihan nuo Nisukatkin ennen -02 on melko vahvoja pelejä. Itsellä tuollaisesta korkkas kansi, vuosi paineet vesitilaan. En jäänyt ihmettelemään, koska rupesin kyselemään Nissanin raakakannen hintaa, niin hinta oli yhtä järjetön, kun Nissanin varaosahinnoittelu kautta linjan. Kysyin hintaa kouvolan moottorikoneistamo, vai mikä se nyt oli, firman kautta ja TDi kannen hinta oli posketon, tuli halvemmaksi pistää vahinko kiertoon ja vaihtaa liikkeessä hiluksiin.

Viimeksi muokannut AnttiH : 24.02.2012 20:02
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.02.2012, 23:45
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gikseri Näytä viesti
Itse suosittelen Ford Rangeria tai vastaavaa Mazda B2500 -99 -> vaikka ne eivät listalla olleetkaan. Hytti on tosin melko onneton, mutta jos ei lämmintä tilaa kaipaa penkkien takana, niin se ei ole ongelma. Tai sitten kun katsoo -02 -> niin niissä on jo pidempi hytti ja kaapparimallisesti aukeavat takaovet. Itsellä oli tuollainen -99 mallin Rangeri, jossa oli mittarissa 225tkm kun myin pois. Itse ajoin sillä kolme vuotta ja 40tkm ja sinä aikana ei mitään ongelmia ilmennyt. Moottorissa on ihan hyvin vetoja ja ainetta vie melko vähän. Isompia miinuksia siitä en keksi. Varsin hyvä oli ajaa maantielläkin.
Uudemmista, noista kaappariovisista rangereista on sen verran kokemusta että polttoaineenkulutus oli järjetön uudelle autolle (12-18 riippuen kuormasta ja kelistä). Ja ilman webastoa paleli -20 kylmemmillä keleillä. Alusta on yhtä epäsuhtainen kuin yleensäkin noissa pikkareissa, eli löysä keula ja kova perä, muuten ihan hyvä ajaa.

E: Ja samalla voisin varoittaa noista mitsuista, ei ole kovin kestäviä. Firmassa oli kaksi 200 mallia ja kaverilla Pajero sport. Kakssatkuissa laatikoita ja kytkimiä on auottu alle sadan tonnin välein, Pajen remppakulut oli 7000eur/4v/150tkm, +huollot...

Viimeksi muokannut Jappi : 24.02.2012 23:49
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.02.2012, 11:20
BH50 BH50 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.09.05
Sijainti: Myllykoski, Finland.
Viestit: 10
Perusasetus

Itsellä työautona -99 King Cap, eikä voi pahemmin moittia. Uudesta asti ollu samassa firmassa eikä oo isompia remontteja tarvinnu tehdä. Toissa talvena tosin piti alkuperäset akut vaihtaa... Eihän se uudenpien veronen ole tehoiltaan ja mukavuuksiltaan, mutta luotettava käyttöpeli kyllä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.02.2012, 14:42
jooseppi66 jooseppi66 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.02.12
Sijainti: E-P
Viestit: 26
Perusasetus

l200


Täältä löytyy mitsu l200 vm 2000. Ajettu on 517tkm. kansi uusittu kerran 350tkm kohdalla. Hyvä ajaa maantiellä mutta ei mikää kauheen taloudellinen, kulutusn. 9l/100km maantieajossa. oon saanu menemään jopa 20l/100km, toki kärry perässä jossa pieni kaivinkone... Ainut vika tällä hetkellä että takaperä huutaa jonkinverran, ehkä korjaan, ehkä en. Mutta asiaan, olen tyytyväinen autoon, olen ajanut tällä n.100tkm ja mitään remonttia ei ole ollut.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Maasturin valinta? Pajaeero Tekniikka & Jutustelu 11 31.01.2010 13:49
Sj 410 neliveto valinta aloittelia Tekniikka & Jutustelu 3 29.08.2008 17:14
Mig hitsauskoneen valinta PatrolMan Chit-Chat 8 04.12.2007 16:13
Magellanin valinta? TROOPER Tekniikka & Jutustelu 1 12.10.2007 20:38
Naisen valinta Rudolf This And That 0 04.11.2002 09:21


Sivu luotu: 03:38 (GMT +2).