![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() tossa olisi nyt muutama kuva minun kötöksestä. sylinteiä jota käytän niin on QP2A025A020 10Q hinta oli jotain 50ekee kipale.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
tossa yks versio
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Millaisia venttiileitä porukka käyttää 2 toimisen sylinterin ohjaukseen? painettahan siellä sylinterissä ei tarvitse koko aikaa,lukkohan pysyy itsestään kiinni tai auki asennossa. Venttiilin pitäisi käsittääkseni olla 5 reikäinen ja 3 asentoinen??
__________________
RRC -87 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Omassa versiossa on perinteinen 2-toiminen sylkky mitä ohjataan 5/2 venttiilillä. Paine on aina päällä riippumatta valitusta asennosta. Ei tule sitä ehkä -tilaa käyttövivun kanssa, on vain joko-tai valinta. Lukko elää sitten omaa elämäänsä, eli kytkeytyy silloin kun se sille mekaanisesti sopii.
Asemointi sylinterille ja vivustolle siten että ei paina lukkomekanismia niinsanotusti päätyä vasten kummassakaan tilassa. Omani rakentelin alkuperäisiin lukkovipujen kiinnityspisteisiin sopivaksi:
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=ideanikkari;1365575]Omassa versiossa on perinteinen 2-toiminen sylkky mitä ohjataan 5/2 venttiilillä. Paine on aina päällä riippumatta valitusta asennosta. Ei tule sitä ehkä -tilaa käyttövivun kanssa, on vain joko-tai valinta. Lukko elää sitten omaa elämäänsä, eli kytkeytyy silloin kun se sille mekaanisesti sopii.
Asemointi sylinterille ja vivustolle siten että ei paina lukkomekanismia niinsanotusti päätyä vasten kummassakaan tilassa. Okei,kuulostaa ihan fiksulta systeemiltä. Taidan soveltaa samanmoisen itselleni.👍
__________________
RRC -87 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
mulla tällainen systeemi
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tämä on ehottomasti paras miten ton voi toteuttaa, ei ole mitään vivustoa/sylinterin vartta kuran ja jään armoilla. Ne on niin nähty ettei ne mitään toimi sit kun oikeesti tarvitaan
![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuollaista suunnittelin aluksi itsekin mutta halusin jättää mahdollisuuden kytkeä lukot vaikka käsin päälle jos esim. Kompura antautuu.
__________________
RRC -87 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Saisko tästä toteutuksesta tarvittavat tiedot. Ehdottomasti "jatkoon"
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Merkkivalo kannattais kuitenki laittaa toimimaan niin ei käy vahinko?
Muuten on kyllä fiksu. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ61 lukkoakseleiden kunnon tarkastus? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.04.2011 17:21 |
hj 61 lukkoakseleiden merkkivalo | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 07.03.2011 22:04 |
Hj61 lukkoakseleiden vipujen muutto paineilmalle | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 07.03.2011 12:33 |
HJ 60 lukkoakseleiden vaijereitten laitto | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 08.02.2011 13:45 |
M:hj:n lukkoakseleiden... | O/M/V Muut | 3 | 23.12.2004 22:38 |