![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() meillä on toissä 10 320-400 esabbia, yhteenkään ei ole vielä mun aikana pistetty uutta korttia ![]() Itellä oli kotona migatronik, johon tuli piirikortti vika ![]()
|
|
|||
|
|||
![]()
Itse olen työnpuolesta käyttänyt monenmoisia hitsejä ja henkilökohtaisesti micatronicin jättäisin hyllyyn, ei ole hitsit pelannut ameriikan malliin ja plasma kävi viikottain huollossa kunnes tuli kunnollinen. Plasma ei ollut edes kovalla rasituksella kun pelkästään 2mm peltiä leikattiin. Hitsauskoneessa takkusi langansyöttö ja virrat jäi päälle vaikka liipasimesta oli irroittanut, harraste käytössä voi toki mennä. Wallius oli ihan pelaava joskin itselle istuu kempin säätäminen paremmin ja harraste koneena tämä varmasti toimiva. Nykyisellä työmaalla ainoastaan kemppejä ja esabeja ja hitsataan todella paljon ja raskasta, pelaavat kun junan vessa ja säädöt helpot. Edellisellä työmaalla pelkkiä kemppejä ja pelkillä perushuolloilla mentiin sielläkin, polttimien huoltoja pääsääntöisesti kun rullakaupalla isolla virralla vedetään. Ja mitä noihin huoltomiehiin tulee niin omiansa aina kehuu, kyllä täälläkin paikallinen kempin edustajan pätevä huoltomieskin sanoo kysyttäessä että ei mitään muuta kun kemppi. Tosin siinä on kyllä perää =D mutta tuo wallius olisi se minkä itse ostaisin näistä waihtoehdoista.
Ja näin äkkiä ajateltuna niin paljonko sitä kotona hitsaa, kauanko kestää se 15kg lankarulla, harva varmasti hitsaa niin paljoa että noita piirikorttivikoja joka sormelle kertyisi maksettavaksi?! Viimeksi muokannut axu87 : 13.02.2012 16:47 |
|
|||
|
|||
![]()
Noista piirikorttivioista... Eipä niihin kauheen suuria vikoja voi tulla kun on niin yksinkertanen kortti, ainakin kempissä. Itellä on kempomat 2500, about 5 vuotta vanha ja tein siihen ite pulssituksen kun ei ollu vakiovarusteena, niin ei ollu piirikortti kyllä ihmeellinen. Jos siihen jotain tulee niin sen kyl korjaa jos on vähän elektroniikkaa närkkiny joskus.
|
|
|||
|
|||
![]()
Keskustelu takaisin koneisiin ... täältä ääni Micatronic 273:lle. Toimii myös harrastajan turauksessa.
T/P & Disco1 |
|
|||
|
|||
![]()
Laitettu Walliuksen LMC240...
Käytössä huomattu, että peltitöissä mitä tehdään tallissa. Eli autojen peltiä kursitaan kasaan, niin alta 4:sta ei tarvi ees ajatella... Ja pelti mitä käytetään uusintaan on vahvuudeltaan 0.75mm... Sit paksumpi on 1.5mm. Ja tosiaan tolla 0.75:lla saa olla virta 4:lla vähintään et sulaa kii toiseen... +20v vanhalla Telwin 203/2 koneella pystyi (ei tarvinut) ku ykköstä tai kakkosta noilla ainevahvuuksilla... Ja tästä kyllä sit virtaa riitti paksuunkin sulatukseen, kun välillä tarvi korjata metsäkoneen kouraa, kuin myös moton kaatopään rajoittimia... Telwin päivitetään Migatronicin euroliittimellä ja TBi250 polttimella, sekä huollolla käyttöön takas... Ja sitten toi Wallius käytetään ASIANSA osaavalla huoltomiehellä myöskin. Käytetty kerran, kun noi virtojen käyttö ei oikeen oo koneen tehoihin nähden ollut oikean suuntasta omasta mielestä. Mitattu virrat huollossa ja todettu et tehtaan arvoissa on, mutta mutta... Tai sit pistän kiertoon, ja ostan vahnemman polven koneen tilalle. Kaverilla aikoinaan Walliuksen Blueweld 272... Päivän töissä käytti, ja lankaa poltti 15kg rullan... Kauppias ei ollu uskoa et on jo mennyt se kela mikä kuulu kauppaan... Seuraavakin kela meni samaa tahtia... Kolmas kesti heiman kauemmin... ??? Navettaa laajennettiin, ja tehtiin lantaritilät itse, ja parretkin... Utelin jälestä päin, ja sain selville, että ei ollut mitään vikaa koneessa sinä aikana ku se oli sillä. Maatalaouskäyttöä ja sit urakointia teki/-kee, niin käyttöä oli/onreilusti. Nykysin vanhan kansan Wallius n. 400A:n tehoilla hallissa, millä hitsailee tarvittaessa kaivurin puomistoa jne... |