Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.02.2012, 23:21
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

ekan maalauksen yhteydessä oli jo juttua tosta 2 väri valmetista mut mites nuo sais sommiteltua autoon.. hmm?? tuo ois kyl komia

ja pitää muistaa et lava ja runko on sinkin harmaat! se on pirun tarkkaa tuo väri homma

__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.02.2012, 00:54
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.337
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
ekan maalauksen yhteydessä oli jo juttua tosta 2 väri valmetista mut mites nuo sais sommiteltua autoon.. hmm?? tuo ois kyl komia

ja pitää muistaa et lava ja runko on sinkin harmaat! se on pirun tarkkaa tuo väri homma
http://www.valtra.fi/images/press_06...Valmet361D.jpg
http://www.valtra.fi/images/press_06..._Valmet565.jpg
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.02.2012, 01:08
pahapaimen:n Avatar
pahapaimen pahapaimen ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.09
Sijainti: Hamina
Viestit: 562
Perusasetus

Eiks se etelä-karjalan isännän viirikin ole puna-musta mitä mie aiemmin tarjosin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.02.2012, 11:25
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Ehdotettujen teemojen valossa valaistuin! Valmetin kaksvärisistä tai maakunnan väriteemoista tulis kaikista varmaan melko maukkaita jos rajoissa noudattelis puupaneliwagoneerin rajoja ja heittäis sen vaakunan konepeittoon ja ovikylkiin.

Valmetin väreistä varmaan toi punahopee ois kyrväkkäin, mutta kone taitaa olla ruskeeruskeen aikakaudelta. Punamusta on näin suuressa kohteessa jo ehkä aavistuksen liianpaljon voimakas joten kannatan sitä punahopeeta. Sitäpaitsi punamusta on vähän niinku nähty homma liekkipaitalippahattuporukoissa.

Selvitä se vaakunahomman käyttörajotus, ois tylsää joutua maalaamaan pakolla umpeen. Jos ei saa käyttää Lappeenrannan tai maakunnan vaakunaa niin voihan sitä keksasta jonkun oman.

Niin jos et tee näitä askareita omilla kaluilla omassa tallissa niin missä sitten teet?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.02.2012, 17:12
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

voi ku oliskin tämmöset tilat vaan omassa käytössä ehä mie muuta tekiskään ku entraisin jeeppejä!

eli metalli hommia ku teen työkseni ni tietyillä rajotteilla saan käyttää kone paja kalustoa apuna. siitä iso kiitos firmalle

kimppa tallilla rakentelu mahollisuudet on aika rajalliset..

äskettäi roudattii osat takas tallille ja maalaamoon. pohjia täytyy käyvä hieromaan jo tänää.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.02.2012, 21:16
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

no nyt on loput kori kitit vejelty. ja pitihä se jo mallailla keula peltejä
hiomis hommia ei kerent ku piti hoitaa sosiaalisia suhteita eli höpötellä kakkaa talli kavereitten kans ja pirkottaa

perhana et tuo nykynen vihree näyttää hyvältä! tuos paikallises väri puljus on se väri tutka eli koe pala vaa mukaa ja kone kertoo mitä väriä on.

nuo kaksi väri sutimisetkin ois kyl jees eli valmetin orgis värit mut mie en vaa osaa hahmottaa sellai et näyttäs namilta hopea punasena. mustaa pitäs ainaki saaha lisäks.. ttu! emmie tiä! vaikeeta..

pitäsköhä tehä äänestys taas ???
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.02.2012, 11:22
Tapsa Tapsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.03
Sijainti: Tuusula / Kuopio
Viestit: 214
Perusasetus

Ei helevata, tuohan on mun vanha ajokki!

Ostin sen ihanankeltaisen kaunokaisen muistaakseni v. -99 Kempeleestä ja pois myin kahden muun pihankoriste-Jeepin kanssa muistaakseni vuoden 2010 syyspuolella. (Ostaja korjatkoon, jos olen väärässä ) On minun ensimmäinen ihan omilla rahoilla ostettu auto. Lavamuutokset ym. viritykset oli tehty jo ennen minun aikaani.

Auto oli minulla käyttöpelinä parin vuoden ajan ja kertaakaan se ei minua tielle jättänyt. Tämän jälkeen se siirtyi isäpapan käyttöön ja polttoaineen loppumista kummempia tiellejäämisiä ei hänellekään sattunut. Muutamia vuosia ajeltuaan isäpappa alkoi haluta pienempää, näppärämpää ja helpommin kylmäkäynnistyvää kulkinetta ja Jeeppi jäi pois päivittäisestä käytöstä. Aktiivisen käytön aikana meillä kelattiin Jeepin mittariin n. 40 000 kilometriä.

Viimeisimmät vuotensa ajokki vietti suurimmaksi osaksi pihassa seisoen. Kyllä sitä säännöllisesti pyöritettiin ja sillä myös ajettiin kaikenlaisia piha-ajoja.

Ajokin aktiivikäytön aikana periaatteena oli - valitettavasti - se, että se korjataan, mikä menee rikki. Mitään ylimääräisiä ehostuksia vehkeeseen ei tehty ja sen varmasti siitä hyvin huomasikin.

Ja ne sähköviritykset oli paikallaan jo silloin, kun ajokki meille tuli!

Sen lavalla olleen työkalulaatikon väsäsin minä. Periaatteena oli, että nätti ei tartte olla, mutta kestää pitää.

Takaikkunalla takanatulijoille vilkuttanut pandakarhu on minun vanha unileluni jostain 80-luvulta. Panda vietti ikkunalla kymmenisen vuotta, nostin sen sinne niskatuen ja lasin väliin aikanaan, kun se oli tippunut muuttolaatikosta maahan ja parempaa paikkaakaan en siihen hätään keksinyt. Sinne se sitten jäi. (Onko muuten vielä tallessa? )

Se etukardaani on jonkinmallisen Volvo-kuorma-auton ulosoton akseli. Takapäästä tosiaan puuttui se tuplanivel ja koska kulma meni niin jyrkäksi, täytyi niitä pantoja ym. muita paikkoja vähän rälläkällä avartaa... Että ei ne välttämättä ajossa ole kuluneet...

Jos oikein muistelen, niin meillä ollessa autoon vaihdettiin tuon etukardaanin ja sen ristikoiden lisäksi etupyörien laakerit, vetonivelet, jarrupalat eteen ja jarrurummut ja ehkäpä jopa kengätkin taakse.

Jos siinä kolmivaihteisen tilalle tulleessa nelivaihteisessa laatikossa on se ominaisuus, että pakki menee päälle yhtä helposti, kuin mitä ykkönen ja kolmonenkin, niin sekin kuulostaa minulla olleessa toisessa Jeepissä olleelta laatikolta. Olisikohan tuo vaihtomoottori sitten siinä samassa sinisessä Jeepissä ollut kone (erikoistuntomerkkinä siisti, mutta hieman vaeltava tyhjäkäynti).

Jos nelivaihteinen laatikko on sama, niin se pakin jousi ei ole poikki. Otin laatikosta kannen aikanaan paikoiltaan, kun ominaisuutta tutkiskelin ja sain sen pakin kytkeytymistä "hidastavan" nastan herkisteltyä toimimaan. Se kuitenkin jumitti kohta uudelleen ja perusteellisempi tutkiminen olis vaatinut minunlaiselta laiskurilta aivan liikaa paneutumista ja purkamista.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :) young n dum Maasturiprojektit 164 23.04.2016 23:27
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee young n dum Maasturiprojektit 551 17.04.2016 07:39
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri young n dum Maasturiprojektit 35 05.01.2014 12:02
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET young n dum Maasturiprojektit 358 28.10.2012 19:59
FLAT BED lavan teko Kingcap nissaniin Rouveri Tekniikka & Jutustelu 7 06.10.2010 16:37


Sivu luotu: 16:08 (GMT +2).