Jees se minun vaihelootan jumiminen selvis kun kytkinakselia pyöritti niin pykälittäin pyöri.. Eli olin jostain syystä ottanut cedricin laatikosta vitosvaihteen rattaan/synkron enkä ollut tajunnut vaihtaa myös sitä alempaa ratasta samalla vaan jätin kinggin oman rattaan siihen.. Näki jo silmälläkin että hammaskosketus oli liian tiukka, rattaan kun otin cedricin laatikosta ja laitoin tähän kingin laatikossa olleen tilalle niin heti rupes toimimaan moitteettomasti..
Varmaan sillon viimeks kävi sellanen kämmi, että kytkinkoppa ei tainnu olla paikallaan kun kytkinakselia pyörittelin ja silloinhan se toimi moitteettomasti, vaan kopan ku lykkäs paikalleen niin ei tajunnu testata sitä pyörimistä uudelleen.. Noo virheistä oppii näköjään kantapään kautta

On se tuo laatikko vaan niin mukava irrotella aina tuolta ja laittaa takasin..
Mietin noita lootan välityksiä, että mitenkä menee kun vaihdoin ne rattaat siis se 5 vaihde, lerssisen taulukon mukaan cedricissä ja kinggissä eri välitykset 5 vaihteella vaan ainaki ku hampaat laskin niin samat hammasmäärät oli kummassakin.. Mikäs sen välityksen sitten muuttaa jos ei rattaat vaan ku ovat samanlaisia? Tai sitten katoin siitä taulukosta vaan väärästä kohtaa niitä välityksiä, paitsi että lerssinen mainitsi tästä 2 ja 3 vaihteen vaihtamisesta kun on tiheemmät välitykset cedussa kuin kingissä, niin ei tuosta taulukostakaan oikein voi väärin sitten katsoa kun yhdessä kohtaa on eri välitykset..