Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.02.2012, 20:34
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Tossa OM605:sessa sit on turbon kestävät veivit jo valmiina... Eli OM605/OM606:set omaa samat sisukset ku turbolliset tehtaan jäliltä. Näissä on jo suunnittelussa otettu huomioon turbollisuus, eikä ole kuten ne entiset kapeekantiset.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.02.2012, 21:38
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

jostan jäänyt kuvamieleen että olis eri sisukalut ollut, oiskohan ollu samassa rakentelutopicissa missä irtoo 526hv tuosta motista.

Selvisi tänään syy kytkimen poikimiseenkin, keskiö monessa osassa ja jousien ympärillä oleva valettu rautakehikko osina myös, nyt pelaa taas uudella levyllä ja onhan se paljon mukavempi ajella tuommoisella epämielyttävällä ja kovaäänisellä maasturilla kun sirolla ja hiljaisella henkilöautolla. niissä voi jopa nukahtaa ratiin, tuosa todellakaan ei
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.02.2012, 10:14
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 830
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Tossa OM605:sessa sit on turbon kestävät veivit jo valmiina... Eli OM605/OM606:set omaa samat sisukset ku turbolliset tehtaan jäliltä. Näissä on jo suunnittelussa otettu huomioon turbollisuus, eikä ole kuten ne entiset kapeekantiset.
ei muuten ole samat veivit ku turbolisessa,vaparis on heikommat!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.02.2012, 16:48
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pulu Näytä viesti
ei muuten ole samat veivit ku turbolisessa,vaparis on heikommat!
Miks siellä uudessa vaparissa ontot veivit olis jos ei kerta tarvii?

Noi hinnat on kyllä niin ryöstöö että kandee melkeen hakee koko auto vaikka virosta ja myydä ylijäävät.
ite myin ehjän turbokoneen 350e, ei jaksanu pitää tallin lattialla potkittavana
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.02.2012, 17:24
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

???


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pulu Näytä viesti
ei muuten ole samat veivit ku turbolisessa,vaparis on heikommat!
On se vaa kumma ku tuolla Kalajoen suunnalla ST-Mersumiehet on näitä aukoneet ja tehneet vertailuja... Numerot on sisuskaluissa samat...

Taitaa mennä sekasin OM:t nyt ku OM602:ssa on erillaiset kanget sitten...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.02.2012, 19:44
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

nyt on kone irroitettuna merssusta. huomenna pesu ja hiukan alkaa jo purkamaan konetta. jos pakosarja irroittelisi niin pääsisi uutta jo miettimään. vapari om606 imusarjaa saa tarjota niin sais senkin laittaa työnalle, ei tuo muovinen imusarja oikein houkuta..

yllättävän ripeesti sai koneen irti vaikka ekaa kertaa joutu purkamaan, 6h ja kone roikku pilkin nokassa.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.02.2012, 09:31
vilenius:n Avatar
vilenius vilenius ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 221
Perusasetus

semmonen muovinenki kestää 360hepoa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.02.2012, 09:41
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

no perhana. pitääköhän siitä alkaa vääntää putkitusta cuulerille, ainut ongelma että mahtuuko kyseinen imusarja tojotan konehuoneeseen. tulee aika sivulle ja pahimmoilleen akun tielle. mutta sittenhän tuon näkee kun pääsee pajottamaan
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.02.2012, 10:27
pecu:n Avatar
pecu pecu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.08
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 196
Perusasetus

akuthan kuuluuki peräkonttiin, helpottaa kummasti koneen säätö hommiin ku ei ole akut haitolla.varsinki tossa sinun koneen vaihto operaatiossa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.02.2012, 15:39
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pulu Näytä viesti
ei muuten ole samat veivit ku turbolisessa,vaparis on heikommat!
Jep.

Kyllä vaparissa on "heikommat" veivit ja ohuemmat männäntapit. (26mm vs. 28mm)
Myös männät on erilaiset muutenkin kuin männäntapin osalta.

Tosin öljyruiskut tuossa monivena vaparissa on.
Turbon öljypumpussa on myös eroa. Muistaakseni leveämmät rattaat pumpussa ainakin kuutoskoneessa.

kk-laakerit kannattaa tarkistaa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.02.2012, 16:24
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

no onhan tuossa melkein 10mm enemmän tapissa materiaalia ku ntojotan tapissa mutta noille väpelö tehoille mitkä tavoitteena riittää varmasti hyvin.

Ja kyllä, kaikki kulutusosat tulee vaihettua. laakerit, ketju, laahaimet, tiivisteet yms. öljypumppua en taida vaihtaa.kuumilla öljyillä paineet oli 1.5bar. mutta pitää nyt kattoo mihin hintaan niitä löytää
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.02.2012, 16:43
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus



mikä pumppu. elementtien koot?



mitä tuo sähköhimmeli on ohjaavinaan? joutanee pois kun rakantelu etenee


mikäs kello tuossa päällä on? siis pumpun päällä
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.02.2012, 20:47
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 830
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Jep.

Kyllä vaparissa on "heikommat" veivit ja ohuemmat männäntapit. (26mm vs. 28mm)
Myös männät on erilaiset muutenkin kuin männäntapin osalta.

Tosin öljyruiskut tuossa monivena vaparissa on.
Turbon öljypumpussa on myös eroa. Muistaakseni leveämmät rattaat pumpussa ainakin kuutoskoneessa.

kk-laakerit kannattaa tarkistaa.
tos orkkis turbo koneises on 30mm leveet ö pumpun rattaat.ja oliks tos 124 sen 20v pannus sähkö vai mekaaninen pumppu?ja mites toi kone mahtuu läjän kone huoneeseen alapäästä,tuleeko ohjaus laiteita tielle?tos omas rojektis joutu kääntään öljy pohjan pikapin toiste päin.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.02.2012, 21:00
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

5.5mm elementit näkyy olevan, Mekaaninen pumppu.

Sähköinen näyttää tältä:

__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.02.2012, 21:06
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

oho, hävis vastaus johonkin

päällä oleva mokkula n ns. "alppiventtiili", hienosäätää syöttöä ilmanpaineen mukaan, periaatteessa kuin "morkooli" mutta tais olla joku 0.1 bar alueella se säätyminen, lukitus auki, ruuvi ihan ylös, ja lukitus kii = koko ajan "max"

sähkömökkyla voip olla joku automaatin ohjaus, jos se on siin pumpun kyljes olevan alipaineveheksen persiissä, joka ohjailee automaatin alipaineen määrää = vaihdon pehmeyttä

sit siel pumpun persiissä on tyhjäkäynnin korotus solenoidi kans... (sähkö)

ja elementit tosiaan 5.5 / vastaavas turbos 6.0

nuo naftaputkien / letkujen pikaliittimien o-renkaat sitten KAIKKI kerralla uusiks, säästyy hetkeks turhilta ilmavaivoilta - prööt !
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 05.02.2012 21:10
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 05.02.2012, 21:28
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pulu Näytä viesti
tos orkkis turbo koneises on 30mm leveet ö pumpun rattaat.ja oliks tos 124 sen 20v pannus sähkö vai mekaaninen pumppu?ja mites toi kone mahtuu läjän kone huoneeseen alapäästä,tuleeko ohjaus laiteita tielle?tos omas rojektis joutu kääntään öljy pohjan pikapin toiste päin.
Toisinpäin joutunee ö-pohjan kääntää. ja kyllähän se sinne sopii kun alkaa kesällä sovittelemaan tuskin tuo niin ameriikan homma on sovittaa, akut tosiaan joutunee siirtää konttiin, tai paremminkiin tuonne takatilan lattian alle kun siellä sopiva rako niille suojaisassa paikassa.

pumppupajaahan tuo huutaa noilla elementeillä. pitänee laittaa soittokierros pystyyn ensiviikolla.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 05.02.2012, 21:43
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

kysys sitten myös ppdieselistä - Lamsijärven Pasin puoti

samalla muutatat sen alppiventtiilin morkooliks...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.02.2012, 22:06
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

pasille lähti jo postia, kuulemma vastaa myös siihen.
toisin kuin muut pajojen omistajat
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 06.02.2012, 04:52
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 830
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Toisinpäin joutunee ö-pohjan kääntää. ja kyllähän se sinne sopii kun alkaa kesällä sovittelemaan tuskin tuo niin ameriikan homma on sovittaa, akut tosiaan joutunee siirtää konttiin, tai paremminkiin tuonne takatilan lattian alle kun siellä sopiva rako niille suojaisassa paikassa.

pumppupajaahan tuo huutaa noilla elementeillä. pitänee laittaa soittokierros pystyyn ensiviikolla.
mul vois olla ratkasu tohon öljypohja hommaan sulle,valmis öljypohja mikä on jo väärin päin!
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 06.02.2012, 09:10
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

onkos tuossa alumiini vai teräspohja? en oel kerenny vielä sen vertaa pesemään konetta että olisin materiaalin kattonu
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ostin kompuran.. samix Chit-Chat 9 10.09.2008 21:15
Ostin jo:SJ:n merkkivalollinen jakis. asentaja O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 21.09.2007 17:34
K10 etukardaanin tuplanivel osina.. Hjälp! SamiN Tekniikka & Jutustelu 5 02.11.2005 18:57
Ostin sitten HJ:n akke Tekniikka & Jutustelu 7 16.03.2005 20:17
Ostin sitten lj:n bj45lava Tekniikka & Jutustelu 9 08.11.2004 09:04


Sivu luotu: 00:52 (GMT +2).