Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KooPee
-eri tehtailla on eri kriteerit rungon kunnolle, jotkut tehtaat pinnoittavat kaikki rungot mitkä käsiinsä saavat ja silloin on valmista tuotetta paljon tarjolla, mutta takuu ongelmiakin on vastaavasti moninkertaisesti- ostajalle onnenkauppaa, joskus saattaa saada hyvääkin tavaraa...
|
No sittenhän tässä pitää olla vain tyytyväinen, kun renkaat on vielä kestäny kasassa.

Eikös se teilläkin ollut niin, että kun saitte Ziarellejä varastoon, niitä piti odottaa kauan, niitä tuli vähemmän kuin tilattiin ja kaikki meni nopeasti? Meinaan siis sitä että näitä ostas kuitenkin mieluummin Suomesta. Pitäs sitten vain olla ennustaja-eukko ja ostaa varastoon tyyliin "jos-sattus-tartteen" (=rengasrikko), jos seuraavan kerran voi saada vasta kuukausien päästä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KooPee
No itseasiassa pinnatuista ei voi koskaan tietää mille rungolle ne tehdään, ainoastaan pintakumia on yleesä hieman enemmän kuin ihan uusissa renkaissa jolloin se tuntuu käteen jäykemmältä... todennäköisesti nytkin allasi pyörii neljän eri tehtaan valmistamat rungot. 
|
Ehkäpä käsitykseni pinnattujen jäykkyydestä perustuukin oman XJ:n keveydelle. Ei se nyt sentään Suikin painonen ole, mutta ZJ ja uudempi Cherokee ovat reippaasti painavempia, saati Toyot, joissa 0.5bar jo edellyttäisi muutakin kuin vain lujaa uskoa. Hirvittää vain, kun pitää laskea paineet ilman bedlokkeja 0,5bar tietämille ennenkuin alkaa joustaa riittävästi.
Saattashan sitä ostaa ihan uutta Simexiä, mutta siitä ei tainnu olla riittävän leveetä kokoa ja hintakin oli melkoinen.