Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L
Ihan sellanen tuli mieleen että miten käy vähän jo valmiiksi nuhruiselle runkonumerolle sinkki kylvyssä? Peittyykö kuinka helposti. Voikohan konttorille viedä irtorungon johon uusittu runkonro merkittäväksi  vai mitenköhän kannataisi toimia jos runkonro tosi heikko ja runko irrallisena ja olis menossa kylpyyn???
|
Runkonumero menee peittoon, mutta sen saa takas esiin kun kuumentaa sinkkiä vaikka sellasella motonetin 20€ kaasupuhaltimella ja hinkkaa numeroa sitten teräs- taikka messinkiharjalla. Sinkkihän ei tartu maaliin, joten voishan sen runkonumeron kohdan maalatakin. Ulkoiset kierteet saa sinkistä puhtaaksi lämmittämällä + harjaamalla. Sisäpuolen kierteet on helpoin suojata kuuman kestävällä massalla jota saa joka rautakaupasta.
Ja yleisesti sinkityksestä, että Hyvinkäällä on ainakin isot altaat johon periaatteessa mahtuisi vaikka auton kori, mutta komppaan kyllä muita siinä, että pellit menee suurella todennäköisyydellä aivan solmuun ja joka paikka on niitä sinkkipiikkejä täynnä ja yks ongelma tulee siitä, että umpinaisia rakenteita ei saa olla, jottei kotelot räjähdä. Sempä vuoksi pitäisi kairata isompia poistoreikiä eri paikkoiohin jonkun sinkitsijän neuvomana.
Sinkityn maalauksesta jne.:
http://www.kuumasinkitys.fi/kuumasin...hje_1_2007.pdf