Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2012, 00:02
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

OT: (nelikosta ei kokemusta)
Minä en käsitä miksi haukutaan T4 2.5 tdi alavääntöä?
Itellä ollu kaikki T4 kopan koneet. 1.9td, 2.4 vapari ja nyt on lastutettu 2.5 tdi.
Ehkä karvan ohuempi alavääntö tuossa nykyisessä kuin 2.4:ssa maamoottorissa mutta kyllä sillä pärjää. Ohjelmoinnin jälkeen herää paaljon paremmin kuin ennen. Tämä oli lähtiessään 75KW. Nyt 100 kw. Itte lastutin niin pystyy vertaamaan vakioon.
Ja pakkoko se on juruuttaa alakiekoilla. Hakee pienempää numeroa. Punarajalla se max. teho joka koneessa on.

Toki ei ne juuttuvilla ahtimilla varustetuille pärjää mutta ovatteen eri hintaluokassa esim: T5 kanssa. Pumpparissa sitten on omat ongelmansa.
T5:lla on kans tullut ajettua likimain joka pannulla ja eikä ne niin ihmeelisiä ole. 2.0 tdi vielä ajamatta.

Nuista T4:sta vielä. 65kw (sinisellä I:llä) on ilman välijäähyä ja heikommalla lootalla.
Muut isommat vahvemmalla ja sen tunnistaa pakista. Siinä pakki vitosen alla.
Nelikossa taitaa myös olla tiheämpi loota ainakin ykkösen osalta kuin etuvetoisessa.

__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.01.2012, 15:55
HMy HMy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.11
Sijainti: Etelä-savo
Viestit: 52
Thumbs up

2,5tdi etuv/syngro


Itsellä etuveto -96 75kw ollut 8V 400-580tkm ei ole kovin hyvä talvella menemään, paremmin kulkee hangessa mondeo 2001. Tekniikassa ei koneen puolesta ole minkäänlaisia ongelmia kun muistaa vaihtaa hihnat ajallaan täydelisesti siis kiristimineen ja vesipumpuineen . Murroksia ja pyöränlaakereita vaihdeltu. Nyt lisänä -00 75kw syngro 1V 420-458tkm . Kulkee hangessa aika mukavasti ja hiekkateillä aika vakaa ajettava kun tuo takapääkin työntää. Ison Vaunun vetoa harrastellaan muutama tuhat kilometriä vuodessa. Tuossa Syngrossa välitykse hieman p...stä nelosella huutaa 3000 80km/h ja vitosella arvelutaa nyhtää. Polttoainetta kuluu vaunun kannassa 2l enemmän kuin tuolla etuvedolla. Tarvii kokeilla jos paranis 215/75 15 renkailla tai 215/65 16.Mutta siten ongelmana varmaan pikkuvaihteila. Muuten oiva peli jos tarvii enemän kuljetuskapaseettia, mutta eihän se maasturi ole. Ja jos huonoihin paikoihin aikoo kannattaa varustaa paremilla panssareilla, kone ja polttoainetankki ehkä peräkin syngro murikoineen. Kuitenkiin T4 Transporter käyttö kulkuneuvona asiallinen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.02.2012, 08:31
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HMy Näytä viesti
Tekniikassa ei koneen puolesta ole minkäänlaisia ongelmia kun muistaa vaihtaa hihnat ajallaan täydelisesti siis kiristimineen ja vesipumpuineen
Broidin ex. Transportterissa vaihdettiin hihnoja ajoissa. Mutta sitten jostain syystä olikohan se laturin hihna kun meni ajossa poikki niin se jotenkin iskeytyi voimalla jakopään koppaan, rikkoi sen (muovia) ja tunkeutui sinne sisään. Se oli sen jälkeen entinen jakopäänhihna ja sen myötä matka tyssäsi siihen. Ei kyllä itsellä ihan ensimmäisenä tule mieleen että laturin hihna rikkoo jakopään, mutta nyt kävi näin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2012, 10:11
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

Itellä on etuvetonen 2,5 TDi 75kW malli, etuperin ei etene oikein hyvin ja varsinkin kärryn kanssa on huono lähtemään liikkeelle liukkaalla. Peruuttamalla menee 40 senttiseen hankeen ja tulee omia raiteitaan pitkin etuperin pois, tuli kokeiltua kun piti päästä muorilan pihaan ja tie on ollut koko talveen auraamatta.

Tuo laturin hihnan meneminen jakoremmin väliin hihnan katketessa ei ole pelkästään Volkkarin ongelma. Tiedän muutaman Volvon, oohpelin ja Fordin missä on mennyt kone kakaksi kun katkennut apulaitehihna on mennyt jakoppän sekaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.02.2012, 11:46
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vaelly Näytä viesti
Itse olen ajellut ukkelin -99 mallin 1.9TDi T4 (130tkm) Pornstarteria ja olen kyllä pitänyt. Mehtässä sillä ei suuremmin olla käyty ja viimeksi, kun puukuorma haettiinkin pari viikkoa sitten, niin kyllä petyin sen etenemiskykyyn, etuvetoinen kun on, mutta silti olisin uskonut vähän pidemmäs menevän, kuomukärry oli perässä, mutta painoa ei.

Tuli hankittua pari T4:sta tohon pihaan, molemmat tällä hetkellä ilman leimaa, eli ne kun saa hankittua, niin sitten pitäisi päättää kumman itsellä pitää.

Toinen on -96 2.4d syncro pitkä malli, ajettu 220tkm.
Toinen on -00 1.9TDi lyhyt malli, ajettu 170tkm, erittäin siisti.

Näillä on hinta-arvo oikeastaan sama, mutta kun neliveto on aina neliveto, niin ajattelinkin että jos vähän korottaisi tuota nelaria ja laittaisi isompaa pyörää alle ym.

TOSIN eihän nämä nyt mitää maastureita ole.

Näiden koneiden kestävyydestä en oikein tiedä, 96 on vanhalla sisustalla ja 00 sitten jo todellakin siistimpi ja muutenkin, ja 1.9td tehot kyllä riittävät minulle. Tuosta nelivetoisuudesta kun ei ole kokemusta tällaisessa pelissä..
No mulla on nelikosta kokemuksia, 510000km rikki, eikä tunnu missään. Toimii kuin junan vessa, kerran oon kiinni jääny, ja sillonkin pohjsta. Suosittelen.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.02.2012, 12:04
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Itellä oli parivuotta -03 caravelle 2.5+autom. muuten ok peli mitänyt laatikko hajosi ( Tyyppivika / kulutusosa ). Talvella meni minne piti ja kertaakaan ei tarvinut kävellä. Tykkäsin autosta paljon! Samaan aikaan pihassa oli firman -97 pitkä hiace ( uutena ostettu ja siitä asti sillä kurvattu ) jolla pääsee myös mutta vaivaa saa nähdä. Uusilla renkailla hiacekin menee ylttävän hyvin hangessa pienellä painolla ja hirveellä hapella. Yleensä se on auton vika jos sillä ei pääse yhtähyvin kuin naapuri.. Renkaillahan ei ole osaa eikä arpaa tässä?? Nooh seuraavaksi pihaan ilmestyi -95 syncro 2.4 vaparilla.. Jäiseen kotimäkeen koitin caravella (huonot renkaat) ja Siihen mihin se jäi ekalla yrittämällä niin nelikon pysty toppaamaan samaan kohtaan muuten vaan ja jatkaa kiipeemistä taas ilman ongelmia. Sen jälkeen alla ollut mm. -00 vani -95 2.4 LT ja nykyinen -05 2.8 LT ( maximaximalli )Joka ei mene mihinkään. Tuo vanhakopanen jonka kaverille möin kulkee vissiin paremmin kesärenkailla ( m+s ) Kuin tuo nykyinen asiallisilla nastakumeksilla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.02.2012, 15:16
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Mitäs nuo syncrot kuluttaa satasella, sekaajoa ja maantie ajossa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.02.2012, 16:21
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo Näytä viesti
Mitäs nuo syncrot kuluttaa satasella, sekaajoa ja maantie ajossa.
Kympin paikkeilla.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.02.2012, 15:14
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
OT: (nelikosta ei kokemusta)
Minä en käsitä miksi haukutaan T4 2.5 tdi alavääntöä?
Itellä ollu kaikki T4 kopan koneet. 1.9td, 2.4 vapari ja nyt on lastutettu 2.5 tdi.
Ehkä karvan ohuempi alavääntö tuossa nykyisessä kuin 2.4:ssa maamoottorissa mutta kyllä sillä pärjää. Ohjelmoinnin jälkeen herää paaljon paremmin kuin ennen. Tämä oli lähtiessään 75KW. Nyt 100 kw. Itte lastutin niin pystyy vertaamaan vakioon.
Ja pakkoko se on juruuttaa alakiekoilla. Hakee pienempää numeroa. Punarajalla se max. teho joka koneessa on.

Toki ei ne juuttuvilla ahtimilla varustetuille pärjää mutta ovatteen eri hintaluokassa esim: T5 kanssa. Pumpparissa sitten on omat ongelmansa.
T5:lla on kans tullut ajettua likimain joka pannulla ja eikä ne niin ihmeelisiä ole. 2.0 tdi vielä ajamatta.

Nuista T4:sta vielä. 65kw (sinisellä I:llä) on ilman välijäähyä ja heikommalla lootalla.
Muut isommat vahvemmalla ja sen tunnistaa pakista. Siinä pakki vitosen alla.
Nelikossa taitaa myös olla tiheämpi loota ainakin ykkösen osalta kuin etuvetoisessa.
Hiukan offtopiccia, mutta mitä meinaa tuo viestissä mainittu maamoottori?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.02.2012, 16:21
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Hiukan offtopiccia, mutta mitä meinaa tuo viestissä mainittu maamoottori?
2.4D, eli maamoottori, eli kestävä kone.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.02.2012, 16:34
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 Näytä viesti
2.4D, eli maamoottori, eli kestävä kone.
Oli kohtuu laiska syncrossa tuo maamoottori. Toki harvemmin on niin kiire että ei tollasellakin pystyis ajamaan. Ja 2.5 kone löytyy myös LT.n keulilta mutta itse en sellaista tahtonut. kevyt-ka ja "portterin" kone... Tuo r4 2.8tdi on ihan soppeli kone hiukan isompaan autoon.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.02.2012, 16:51
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitoy Näytä viesti
Oli kohtuu laiska syncrossa tuo maamoottori. Toki harvemmin on niin kiire että ei tollasellakin pystyis ajamaan. Ja 2.5 kone löytyy myös LT.n keulilta mutta itse en sellaista tahtonut. kevyt-ka ja "portterin" kone... Tuo r4 2.8tdi on ihan soppeli kone hiukan isompaan autoon.
Syättöö hiukan ruuvvaa, niin alkaa liikkuun paremmin...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.02.2012, 18:50
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitoy Näytä viesti
Oli kohtuu laiska syncrossa tuo maamoottori. Toki harvemmin on niin kiire että ei tollasellakin pystyis ajamaan. Ja 2.5 kone löytyy myös LT.n keulilta mutta itse en sellaista tahtonut. kevyt-ka ja "portterin" kone... Tuo r4 2.8tdi on ihan soppeli kone hiukan isompaan autoon.
Kyllähän tuo ukolla ollut 2,5TDi LT kulki ihan hyvin ja jaksoi mennä aika kevyesti tuolla koneella. Tosin en tiedä millainen olisi ollut kuormapäällä kun tyhjänä sillä yleensä ajeltiin.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 26.02.2012, 19:34
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Kyllähän tuo ukolla ollut 2,5TDi LT kulki ihan hyvin ja jaksoi mennä aika kevyesti tuolla koneella. Tosin en tiedä millainen olisi ollut kuormapäällä kun tyhjänä sillä yleensä ajeltiin.

Kyllähän tuo 2.8tdi&158 hepoo nöyrtyy maxissa kuorman kanssa jo.. Kärryn ku löis viellä perään niin.. Tyhjänä kyllä liikkuu ihan riittävän rivakasti ja lastuki on viellä hakematta. Lastulla saisi 180hv/ja 381 vääntöä.. Vääntöhän ei mahottoman hurja kyllä ole mutta mutta.. Meni hiukan offtopicisi. Sorry
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty VW transporter 1.9 TD -94 Eskimo O/M/V Ajoneuvot 6 03.08.2010 21:35
Myydään LEIMATTU HYVÄ kuntoinen paku patrolli ja toijota corolla farmi, myös paku. HannuNurminen O/M/V Ajoneuvot 5 05.05.2010 18:14
Myydään Vw Transporter 1.9td-00 Hujane O/M/V Ajoneuvot 1 12.07.2009 06:31
aito neliveto paku? Tekniikka & Jutustelu 11 20.01.2008 18:18
OT M/V Transporter T4 2.4D -90 Racingrabbit O/M/V Muut 1 20.03.2005 21:54


Sivu luotu: 04:07 (GMT +2).