![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Minä en oikein ymmärrä, miksi sitä 2tahti öljyä pitäisi laittaa diisseliautossa yhtään mihinkään? Tai jos tarvitsee, niin eikö sitä pidä lisätä aina polttoaineen sekaan? Sen vaikutusajan voi ihan jokainen itse testata vaikka ajamalla jonkun 2tahti koneen tankin tyhjäksi ja sitten tankkaamalla vain raakaa bensaa tai sitten jättämällä tuorevoitelun tankin täyttämättä. Raportoikaa sitten, kuinka kauan voitelu jatkui sen jälkeen, kun öljyn saanti loppui.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Firman -04 commonrail-transitissa on kulunu suuttimet ja pumppu väljäksi, eli tehot häviää jos vedättää tai koittaa kiihdyttää rivakammin. Kustannusarvio merkkiliikkeessä 4500e, autolla arvoa alle 2000e.
Korjaus: 2% kakstahtia sekaan, niin toimii edes jollakin tapaa paremmin, kun tiivistää ja voitelee pumppua ja suihkuja. Ja ei se öljy siellä sen pahempaakaan saa aikaan, jotkut hurjat ajelee vanhoilla jäteöljyilläkin. Karkea suodatus ja tankkiin. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jälleen kerran erittäin mielenkiintoinen keskustelu kaikenmaailman lisäaineista ja öljyistä, joita pitäisi lisäillä polttoaineen sekaan.
Pee:n kanssa samoilla linjoilla, ei palstalaisilta uskalla ostaa käytettyä tiisseliautoa ![]() ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tosta 2t-öljystä.
Tuskin tekee hallaa jos laittaa suodattimeen suoraan. Jotkut laittavat kuormaautoissa moottoriöljyä uusin suodattimiin huollon yhteydessä. Näin vältytään useimmin vanhoissa autoissa niiden ilmaukselta. Mutta tuo 2t-öljy antaa varmasti kivan "värin" ilmoille. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Suomi24:seltako on opit hankittu?? Ja montako luokkaa on vielä peruskoulua käymättä? Joka tapauksessa keskustelu alkaa jo niin kaukana tekniikasta että esitän sen siirtoa tuonne sitsättiin tai lukitsemista tai poistamista. Tai oikeastaan meikäläisen voisi vaikka bannata niin ei tarvisi ottaa kantaa enää mihinkään...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
|||
|
|||
![]()
En oo koskaan sekotellu dieseliin mitään en muista edes diesel 100:sta laittaneeni.
Uusimpana talvikikkana otin vanhasta Mersusta muovisen imuputken pois jonka avulla sen on tarkoitus imeä ulkoa pienempää ilmaa ja päässä oleva lärväke saa aikaan pienemmän imuäänen. Josko vielä katsois saako imua lähempää pakosarjaa. Kun saa härvelin lämpöseks silloinhan se pelaa hyvin ja suodatin myös lämpee. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
10 vuotta sitten vanhan sotaratsun hj60 kanssa kävi paskat ja se sammua pätkähti 1,5km ajon jälkeen keskelle risteystä. Sata viimeistä metriä ennen stoppia se nyki ja ryki aika villisti. Liikennevalot olivat sitten liikaa sille ja siihen jäätiin.
Startilla sahasin sen sitten pientareelle (3 hehkutulppaa paloi poikki kannoistaa!?) Vittu ja hinausauto otti 100e käteisenä nejän korttelin matkasta korjaamolle. Puoltoista tuntia sulamista, alipainepilli imi naftasuodattimen vieressä olevasta ilmauksesta niinkuin venäläinen pienturkisvuokraaja. Sitten kun.. heh.. sitten kun tuli, niin vaihdettiin suodatin ja diesel sataa tankkiin. Uutta ainetta jakajalta Ja avot.. Osa syy oli se ,että silloinen budjetti antoi periksi tuollaisen 95% ilmaa ja 5% naftaa suhteen. Ilmankosteus tiivistyi eli vettä oli turhan paljon linjassa. Ja muista seikkailuista opein, että kesälaatua ei saa muutettua talvilaaduksi kaatamalla sekaan diesel 100, uutta talvinaftaa, sammakoita, kauniita toiveita tai unelmiakaan. Ainakaan parin kympin pakkasilla. Tekee parafiini kynttilöitä silti suodattimeen. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
mää ainakin oon syntyny "jo" 70 luvulla, enkä epäile 2T öljyn lisäämistä POLTTOAINEEN SEKAAN - ainoastaan epäilen pa. suodattimen täyttämistä kokonaan millään muulla tökötillä kuin dieselillä - UGH !
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Terv etanolia kesät-talvet suuhunsa kaatava diesel moottoriasentaja.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Olisko näihin voiteluominaisuuksien huonontumiseen jollakulla heittää 100% faktatietoa ? Jotenkin tuntuu että tuo "tieto" on syntynyt kuuluisassa esson baarissa. Meinaan nykypolttoaineiden lisäaineistus on ihan eri planeetalta verrattuna iloiseen 70-lukuun.
__________________
Tumpula Racing Team |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kuivempaa on nyky nafta,paljo rasvasempaa ennen.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
en ole seitkyt-luvulla syntynyt enkä polttoaine-expertti sen kummemmin mutta pari kertaa olen 2-t öljyä kaatanut sekä pumppuun että tankkiin.
ekalla kerralla emäntä täräytti vm-91 diesel audin tankkiin bensaa ja ajoi kunnes hyytyi.tankki tyhjäksi ja uusi suodatin ja putkien puhallus tyhjiksi.tuntui sen jälkeen todella voimattomalta ja nuutuneelta.suodatin uudeestaan tyhjäksi ja 2t-öljyä täyteen.hetken tietenkin kärytti voimaperäisesti mutta menohalut parani entiselleen ja on sellainen vieläkin. toinen tapaus oli vanha traktori mistä oli ajankanssa mennyt pumpusta elementit jumiin seisomisesta."koputtelin" ne irti,kaadoin öljyä niille kunnolla,nitkuttelin ja diesel/2t-öljy seos tankkiin eikä mitään ongelmia sen jälkeen. en tiedä onko nämä asiat puhdasta tuuria vai mitä mutta kuulun tietyssä määrin 2t-öljyn kannattajiin. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Ei millään pahalla bj andy, mutta sinulla ilmeisesti on vielä käymättä muutama vuosi koulua kun et selvästikkään pysty keskustelemaan sivistyneesti, minulla sama koulutus kun sinulla ja koneenasentajan töitä teen, enkä myöskään surffaile siellä suomi24 missä ilmeisesti sinä vietät aikaa kirjoitustyylisi perusteella ja tämän foorumin asiantuntemuksen mukaan.
Ja nimen omaan tuo minun kaasari länkytys liittyy kun teille en tiedä sitten A joko ikälopuille tai B keskenkasvuisille tuntuu olevan mahdoton määritelmä tulkita asioita ilman sen äärirajoille viemistä. Minkä helvetin takia sitä pumppua ja suuttimia pitää puhdistaa joka tankkauksella niinkuin te nyt siellä väännätte, että joka tankkauksessa on laitettava sitä 2t öljyä. Ja tuosta teidän lisäaine tuntemuksesta niin kyllähän ne teidän puhumat hyvät nykylisäaineet on nähty tuossa nyky 95e10. Itsellä ei ikää paljoa, mutta koneitten kanssa olen ikäni pelannut ja lähipiiriin kuuluu ammattilaisia entisöinti, ralli, moottori, traktori ja kone puolelta yleensäkkin ja ammattitaitoa löytyy vuosikymmeniä oman kymmenyksen yli. Menkää sinne suomi24 harrastamaan tuota "kehittävää" keskustelua. Jos kuulutte kohderyhmään jotka eivät uskalla laittaa öljykannua missä on ruokalusikallinen öljyä pohjalla polttoaine kannuksi, niin itkekää jollekkulle muulle kuin minulle. Ja palatakseni kun tunnutte tietävän tuon polttoaineiden lisäaineistuksen ja koostumuksen niin soittakaapa vaikka neste oilille ja kysykää miten on tuo nyky dieselin "rasvaisuus". Itse en kommentoi tähän asiaan enään muuten kuin saatuani itseni tolpilleni ja jonkun vanhan diesel leka mersun kun saan tontille niin kuvaan sen videon. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Melkonen keskustelu pystyssä. Mutta jos puhutaan hiukan asiaa tai ehkä vähän vierestä, niin tänään mietin tota suodattimen lämmitystä.
Esimerkiks läjässä ei tiemmä oo minkäänlaista suotimen lämmitintä ja itellä ei oo ainakaan vielä hyytyny tavara sinne, mut kerta se on ensimmäinenkin. Mites jos tekis vaan vastuslangasta ja jostain villasta tms. eristeestä, joka ei johda sähköö semmosen vaipan siihen suotimen ympärille? ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Siis montako kertaa olet itse a) Täyttänyt jonkun asiakkaasi auton dieselputsarin 2t öljyllä b) oman autosi dieselputsarin 2t öljyllä ???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vanhan kempin elvytys | Kovakalu69 | Chit-Chat | 8 | 03.08.2014 12:27 |
Diesel auton käyttö 2012 . | temirhan77 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 29.12.2011 16:41 |
PIKKUMUSTAN ELVYTYS | offipete | Maasturiprojektit | 36 | 27.04.2008 19:43 |
Löpöpytyn elvytys | JiiPee | Chit-Chat | 0 | 01.04.2008 11:09 |
Käkikellon elvytys | S-V | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 01.05.2005 18:39 |