![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Uus koppainen vito on aivan onneton menemään kiitos mersun hienon ajonvakautuksen. Kaverikin haukkunut oman firmansa viton talviominaisuudet alimpaan helvettiin,jos lunta on yli 5cm ja pitäis esim lähteä nousemaan rinnettä niin tuon ajonvakautuksen takia nousu on hyvin heikkoa.
Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 29.01.2012 20:59 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No ei tosiaan mene etuvetoinen samaan paikkaan, kun tuo nelivetoinen! Tuo mainitsemani syncro ostettiin sen takia, kun aiemmin oli etuvetoinen T4 ja sillä kun ei päässyt etenemään, kun lunta oli enemmän noilla metsäautoteillä. On siis ihan omakohtaista vertailua tehtynä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
OT: (nelikosta ei kokemusta)
Minä en käsitä miksi haukutaan T4 2.5 tdi alavääntöä? Itellä ollu kaikki T4 kopan koneet. 1.9td, 2.4 vapari ja nyt on lastutettu 2.5 tdi. Ehkä karvan ohuempi alavääntö tuossa nykyisessä kuin 2.4:ssa maamoottorissa mutta kyllä sillä pärjää. Ohjelmoinnin jälkeen herää paaljon paremmin kuin ennen. Tämä oli lähtiessään 75KW. Nyt 100 kw. Itte lastutin niin pystyy vertaamaan vakioon. Ja pakkoko se on juruuttaa alakiekoilla. Hakee pienempää numeroa. Punarajalla se max. teho joka koneessa on. Toki ei ne juuttuvilla ahtimilla varustetuille pärjää mutta ovatteen eri hintaluokassa esim: T5 kanssa. Pumpparissa sitten on omat ongelmansa. T5:lla on kans tullut ajettua likimain joka pannulla ja eikä ne niin ihmeelisiä ole. 2.0 tdi vielä ajamatta. Nuista T4:sta vielä. 65kw (sinisellä I:llä) on ilman välijäähyä ja heikommalla lootalla. Muut isommat vahvemmalla ja sen tunnistaa pakista. Siinä pakki vitosen alla. Nelikossa taitaa myös olla tiheämpi loota ainakin ykkösen osalta kuin etuvetoisessa.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#5
|
|||
|
|||
![]() 2,5tdi etuv/syngro
Itsellä etuveto -96 75kw ollut 8V 400-580tkm ei ole kovin hyvä talvella menemään, paremmin kulkee hangessa mondeo 2001. Tekniikassa ei koneen puolesta ole minkäänlaisia ongelmia kun muistaa vaihtaa hihnat ajallaan täydelisesti siis kiristimineen ja vesipumpuineen . Murroksia ja pyöränlaakereita vaihdeltu. Nyt lisänä -00 75kw syngro 1V 420-458tkm . Kulkee hangessa aika mukavasti ja hiekkateillä aika vakaa ajettava kun tuo takapääkin työntää. Ison Vaunun vetoa harrastellaan muutama tuhat kilometriä vuodessa. Tuossa Syngrossa välitykse hieman p...stä nelosella huutaa 3000 80km/h ja vitosella arvelutaa nyhtää. Polttoainetta kuluu vaunun kannassa 2l enemmän kuin tuolla etuvedolla. Tarvii kokeilla jos paranis 215/75 15 renkailla tai 215/65 16.Mutta siten ongelmana varmaan pikkuvaihteila. Muuten oiva peli jos tarvii enemän kuljetuskapaseettia, mutta eihän se maasturi ole. Ja jos huonoihin paikoihin aikoo kannattaa varustaa paremilla panssareilla, kone ja polttoainetankki ehkä peräkin syngro murikoineen. Kuitenkiin T4 Transporter käyttö kulkuneuvona asiallinen.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Broidin ex. Transportterissa vaihdettiin hihnoja ajoissa. Mutta sitten jostain syystä olikohan se laturin hihna kun meni ajossa poikki niin se jotenkin iskeytyi voimalla jakopään koppaan, rikkoi sen (muovia) ja tunkeutui sinne sisään. Se oli sen jälkeen entinen jakopäänhihna ja sen myötä matka tyssäsi siihen. Ei kyllä itsellä ihan ensimmäisenä tule mieleen että laturin hihna rikkoo jakopään, mutta nyt kävi näin.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Itellä on etuvetonen 2,5 TDi 75kW malli, etuperin ei etene oikein hyvin ja varsinkin kärryn kanssa on huono lähtemään liikkeelle liukkaalla. Peruuttamalla menee 40 senttiseen hankeen ja tulee omia raiteitaan pitkin etuperin pois, tuli kokeiltua kun piti päästä muorilan pihaan ja tie on ollut koko talveen auraamatta.
Tuo laturin hihnan meneminen jakoremmin väliin hihnan katketessa ei ole pelkästään Volkkarin ongelma. Tiedän muutaman Volvon, oohpelin ja Fordin missä on mennyt kone kakaksi kun katkennut apulaitehihna on mennyt jakoppän sekaan. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
2.4D, eli maamoottori, eli kestävä kone.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Oli kohtuu laiska syncrossa tuo maamoottori. Toki harvemmin on niin kiire että ei tollasellakin pystyis ajamaan. Ja 2.5 kone löytyy myös LT.n keulilta mutta itse en sellaista tahtonut. kevyt-ka ja "portterin" kone...
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta asiaan, olen siis viimeiset 4 kuukautta ajellut tosiaan semmoiset 250-500 km / päivä, tollasellaT5- Pornstarterilla, ja pääasiassa näitä "huonoja" / huonosti aurattuja sivuteitä, (koulukyytejä, sekä "mummonmökin" -mummoja, sekä perus-kännisiä... kelistä, kellonajasta, tai tiestön kunnosta riippumatta, siis Taksia. Eli JONKINLAINEN kokemus on, minne sillä pääsee, ja minne ei. Ja Taksia siis päätoimisesti kohta kolmevuotta, joukossa henkilömallien lisäksi Vito (takaveto), T4, T5-koppaiset portterit, 4wd Hiace, sekä takapotku Sprinter. Näistä Ehdottomasti paras etenijä...(ylläri ![]() Näitten bussien lisäksi yhdellä isännällä on lastutettu automaatti 270 Cdi Ml Mersu... onko ehkä parhautta ajella sillä talvella... ei oo kyllä jääny kiinni...!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Super_Select : 29.01.2012 21:28 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty VW transporter 1.9 TD -94 | Eskimo | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 03.08.2010 21:35 |
Myydään LEIMATTU HYVÄ kuntoinen paku patrolli ja toijota corolla farmi, myös paku. | HannuNurminen | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 05.05.2010 18:14 |
Myydään Vw Transporter 1.9td-00 | Hujane | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 12.07.2009 06:31 |
aito neliveto paku? | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 20.01.2008 18:18 | |
OT M/V Transporter T4 2.4D -90 | Racingrabbit | O/M/V Muut | 1 | 20.03.2005 21:54 |