Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.01.2012, 17:09
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 Näytä viesti
Paskanlotinaa...
Samaa mieltä...

Tai sitten ne metsäkone yrittäjät on ihan SAIRAAN hyviä ajamaan.....

Olen ajellut viimeiset 4 kk. t5-porterilla, eikä sillä mihinkään pääse, siis etuveto.. ja se t4-koppainen ei tuosta eroa "maasto-ominaisuuksissa", ehkä menee vähän paremmin, kuin uuskoppanen vito, siis takapotku..mutta kuorma päällä vito menee paremmin, kuin tuo etuveto-portteri... kyllä se kaipaa sitä 4-motionia....

Ei onnistuisi tämä sillä etuvedolla..!!!! :



Viimeksi muokannut Super_Select : 29.01.2012 17:18 Perustelu: videoooooo
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.01.2012, 17:11
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Super_Select Näytä viesti
Samaa mieltä...

Tai sitten ne metsäkone yrittäjät on ihan SAIRAAN hyviä ajamaan.....
Tai sit neet on asentanu semmosen James Bond varustuksen, eli kyljistä tulee alas sukset, ja renkaisiin kaameen pitkät piikit
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.01.2012, 17:13
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Thumbs up

Mutta asiaan, kyl mä oon ollu tosi tyytyväinen tohon omaan Syncro-Pornstarteriin. Kahlaa hyvin syvässäkin lumessa, jopa kärry perässä. Lukkoja ei oo sen takia tarvinnu kyllä käyttää.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.01.2012, 20:56
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Super_Select Näytä viesti
Samaa mieltä...

Tai sitten ne metsäkone yrittäjät on ihan SAIRAAN hyviä ajamaan.....

Olen ajellut viimeiset 4 kk. t5-porterilla, eikä sillä mihinkään pääse, siis etuveto.. ja se t4-koppainen ei tuosta eroa "maasto-ominaisuuksissa", ehkä menee vähän paremmin, kuin uuskoppanen vito, siis takapotku..mutta kuorma päällä vito menee paremmin, kuin tuo etuveto-portteri... kyllä se kaipaa sitä 4-motionia....

Ei onnistuisi tämä sillä etuvedolla..!!!! :
Tämä siis talvella,kyllähän tuolla on itse päässyt ihan samanlaisissa paikoissa missä tuo neliveto ajeli,ainut ettei pystynyt luisuttelemaan samalla tavalla. Sitä en taas tiedä millaisissa paikoissa tuo yrittäjä ajaa,sanoi vaan ettei Hiacella tee mitään.
Uus koppainen vito on aivan onneton menemään kiitos mersun hienon ajonvakautuksen. Kaverikin haukkunut oman firmansa viton talviominaisuudet alimpaan helvettiin,jos lunta on yli 5cm ja pitäis esim lähteä nousemaan rinnettä niin tuon ajonvakautuksen takia nousu on hyvin heikkoa.

Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 29.01.2012 20:59
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.01.2012, 21:04
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

No ei tosiaan mene etuvetoinen samaan paikkaan, kun tuo nelivetoinen! Tuo mainitsemani syncro ostettiin sen takia, kun aiemmin oli etuvetoinen T4 ja sillä kun ei päässyt etenemään, kun lunta oli enemmän noilla metsäautoteillä. On siis ihan omakohtaista vertailua tehtynä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.01.2012, 23:21
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
No ei tosiaan mene etuvetoinen samaan paikkaan, kun tuo nelivetoinen! Tuo mainitsemani syncro ostettiin sen takia, kun aiemmin oli etuvetoinen T4 ja sillä kun ei päässyt etenemään, kun lunta oli enemmän noilla metsäautoteillä. On siis ihan omakohtaista vertailua tehtynä.
Samat täällä,eli ihan kokemuksesta tiedän mihin tuo etuveto 2,4D portteri menee,ja kaikki paikat mihin kaveri ajoi syncrolla niin meni tuo etuvetoinenkin. Toki kaasua sai käyttää ronskisti ja renkaat oli tosi hyvät moiseen hommaan. Ralleissakin monesti työnnettiin auraamattomaan pistoon ja siltä pois vailla huolia,kerran tosin oltiin kiinni kun lirvahti ojan puolelle ja jäi mahastaan kiinni.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.01.2012, 00:02
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

OT: (nelikosta ei kokemusta)
Minä en käsitä miksi haukutaan T4 2.5 tdi alavääntöä?
Itellä ollu kaikki T4 kopan koneet. 1.9td, 2.4 vapari ja nyt on lastutettu 2.5 tdi.
Ehkä karvan ohuempi alavääntö tuossa nykyisessä kuin 2.4:ssa maamoottorissa mutta kyllä sillä pärjää. Ohjelmoinnin jälkeen herää paaljon paremmin kuin ennen. Tämä oli lähtiessään 75KW. Nyt 100 kw. Itte lastutin niin pystyy vertaamaan vakioon.
Ja pakkoko se on juruuttaa alakiekoilla. Hakee pienempää numeroa. Punarajalla se max. teho joka koneessa on.

Toki ei ne juuttuvilla ahtimilla varustetuille pärjää mutta ovatteen eri hintaluokassa esim: T5 kanssa. Pumpparissa sitten on omat ongelmansa.
T5:lla on kans tullut ajettua likimain joka pannulla ja eikä ne niin ihmeelisiä ole. 2.0 tdi vielä ajamatta.

Nuista T4:sta vielä. 65kw (sinisellä I:llä) on ilman välijäähyä ja heikommalla lootalla.
Muut isommat vahvemmalla ja sen tunnistaa pakista. Siinä pakki vitosen alla.
Nelikossa taitaa myös olla tiheämpi loota ainakin ykkösen osalta kuin etuvetoisessa.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.01.2012, 15:55
HMy HMy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.11
Sijainti: Etelä-savo
Viestit: 52
Thumbs up

2,5tdi etuv/syngro


Itsellä etuveto -96 75kw ollut 8V 400-580tkm ei ole kovin hyvä talvella menemään, paremmin kulkee hangessa mondeo 2001. Tekniikassa ei koneen puolesta ole minkäänlaisia ongelmia kun muistaa vaihtaa hihnat ajallaan täydelisesti siis kiristimineen ja vesipumpuineen . Murroksia ja pyöränlaakereita vaihdeltu. Nyt lisänä -00 75kw syngro 1V 420-458tkm . Kulkee hangessa aika mukavasti ja hiekkateillä aika vakaa ajettava kun tuo takapääkin työntää. Ison Vaunun vetoa harrastellaan muutama tuhat kilometriä vuodessa. Tuossa Syngrossa välitykse hieman p...stä nelosella huutaa 3000 80km/h ja vitosella arvelutaa nyhtää. Polttoainetta kuluu vaunun kannassa 2l enemmän kuin tuolla etuvedolla. Tarvii kokeilla jos paranis 215/75 15 renkailla tai 215/65 16.Mutta siten ongelmana varmaan pikkuvaihteila. Muuten oiva peli jos tarvii enemän kuljetuskapaseettia, mutta eihän se maasturi ole. Ja jos huonoihin paikoihin aikoo kannattaa varustaa paremilla panssareilla, kone ja polttoainetankki ehkä peräkin syngro murikoineen. Kuitenkiin T4 Transporter käyttö kulkuneuvona asiallinen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.02.2012, 08:31
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HMy Näytä viesti
Tekniikassa ei koneen puolesta ole minkäänlaisia ongelmia kun muistaa vaihtaa hihnat ajallaan täydelisesti siis kiristimineen ja vesipumpuineen
Broidin ex. Transportterissa vaihdettiin hihnoja ajoissa. Mutta sitten jostain syystä olikohan se laturin hihna kun meni ajossa poikki niin se jotenkin iskeytyi voimalla jakopään koppaan, rikkoi sen (muovia) ja tunkeutui sinne sisään. Se oli sen jälkeen entinen jakopäänhihna ja sen myötä matka tyssäsi siihen. Ei kyllä itsellä ihan ensimmäisenä tule mieleen että laturin hihna rikkoo jakopään, mutta nyt kävi näin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.02.2012, 15:14
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
OT: (nelikosta ei kokemusta)
Minä en käsitä miksi haukutaan T4 2.5 tdi alavääntöä?
Itellä ollu kaikki T4 kopan koneet. 1.9td, 2.4 vapari ja nyt on lastutettu 2.5 tdi.
Ehkä karvan ohuempi alavääntö tuossa nykyisessä kuin 2.4:ssa maamoottorissa mutta kyllä sillä pärjää. Ohjelmoinnin jälkeen herää paaljon paremmin kuin ennen. Tämä oli lähtiessään 75KW. Nyt 100 kw. Itte lastutin niin pystyy vertaamaan vakioon.
Ja pakkoko se on juruuttaa alakiekoilla. Hakee pienempää numeroa. Punarajalla se max. teho joka koneessa on.

Toki ei ne juuttuvilla ahtimilla varustetuille pärjää mutta ovatteen eri hintaluokassa esim: T5 kanssa. Pumpparissa sitten on omat ongelmansa.
T5:lla on kans tullut ajettua likimain joka pannulla ja eikä ne niin ihmeelisiä ole. 2.0 tdi vielä ajamatta.

Nuista T4:sta vielä. 65kw (sinisellä I:llä) on ilman välijäähyä ja heikommalla lootalla.
Muut isommat vahvemmalla ja sen tunnistaa pakista. Siinä pakki vitosen alla.
Nelikossa taitaa myös olla tiheämpi loota ainakin ykkösen osalta kuin etuvetoisessa.
Hiukan offtopiccia, mutta mitä meinaa tuo viestissä mainittu maamoottori?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.02.2012, 16:21
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Hiukan offtopiccia, mutta mitä meinaa tuo viestissä mainittu maamoottori?
2.4D, eli maamoottori, eli kestävä kone.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.01.2012, 21:25
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Tämä siis talvella,kyllähän tuolla on itse päässyt ihan samanlaisissa paikoissa missä tuo neliveto ajeli,ainut ettei pystynyt luisuttelemaan samalla tavalla. Sitä en taas tiedä millaisissa paikoissa tuo yrittäjä ajaa,sanoi vaan ettei Hiacella tee mitään.
Uus koppainen vito on aivan onneton menemään kiitos mersun hienon ajonvakautuksen. Kaverikin haukkunut oman firmansa viton talviominaisuudet alimpaan helvettiin,jos lunta on yli 5cm ja pitäis esim lähteä nousemaan rinnettä niin tuon ajonvakautuksen takia nousu on hyvin heikkoa.
No joo, pitää vähän heittää "läppääääää", ei kannata ottaa noita minun juttuja kovin vakavasti...

Mutta asiaan, olen siis viimeiset 4 kuukautta ajellut tosiaan semmoiset 250-500 km / päivä, tollasellaT5- Pornstarterilla, ja pääasiassa näitä "huonoja" / huonosti aurattuja sivuteitä, (koulukyytejä, sekä "mummonmökin" -mummoja, sekä perus-kännisiä... kelistä, kellonajasta, tai tiestön kunnosta riippumatta, siis Taksia.
Eli JONKINLAINEN kokemus on, minne sillä pääsee, ja minne ei. Ja Taksia siis päätoimisesti kohta kolmevuotta, joukossa henkilömallien lisäksi Vito (takaveto), T4, T5-koppaiset portterit, 4wd Hiace, sekä takapotku Sprinter.

Näistä Ehdottomasti paras etenijä...(ylläri ) tuo nelikko Hiace, seuraavana etuveto Transportter, sitten Vito, ja ehdottomasti huonoinpana Sprinter.

Näitten bussien lisäksi yhdellä isännällä on lastutettu automaatti 270 Cdi Ml Mersu... onko ehkä parhautta ajella sillä talvella... ei oo kyllä jääny kiinni...!!! löytyy alennusvaihteistokin !! Saapi mummot kyytiä, kun lähtee risteyksestä pedaali pohjassa, nelikko päällä, ja kun on vielä tuo tomaatti laatikko!!!

Viimeksi muokannut Super_Select : 29.01.2012 21:28
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty VW transporter 1.9 TD -94 Eskimo O/M/V Ajoneuvot 6 03.08.2010 21:35
Myydään LEIMATTU HYVÄ kuntoinen paku patrolli ja toijota corolla farmi, myös paku. HannuNurminen O/M/V Ajoneuvot 5 05.05.2010 18:14
Myydään Vw Transporter 1.9td-00 Hujane O/M/V Ajoneuvot 1 12.07.2009 06:31
aito neliveto paku? Tekniikka & Jutustelu 11 20.01.2008 18:18
OT M/V Transporter T4 2.4D -90 Racingrabbit O/M/V Muut 1 20.03.2005 21:54


Sivu luotu: 13:08 (GMT +2).