Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.01.2012, 11:39
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Mites ahtaako ilman kuormitsuta (siis paikallaan ollessakin ku polkasee kaasua)?
Itellä mittarissa neula nousee paikallaankin kaasua antaessa sinne 0.6 seutuun... Ja tasasella kaasulla 80km vauhdissakin ahtaa 0.8... Mikään turbollinen kampe mitä ollut, niin ei oo ahtanut tasakaasulla ku max. 0.3 vaikka on jälkiturbotettua kampetta ja syöttöjäkin lisätty (penkkissä vakiosyötöillä 0,7bar max.4500rpm/114,7hp moottorina Nissanin 2.0Dsl).
Kyllä ahtaa myös paikallaan polkastessaki. En muista lukuja nyt yhtään ,mutta mullahan on tossa aika reilut nuo ahdot. Nyt sen syöttöpumpun vaihdon jälkeen ku pumppua vähän säädeltiin on ahdot parhaimmillaan (PAHIMMILLAAN) käyny 2,0barissa.... Se on jo aivan liikaa. Pitäs ehtiä tutkia tuota tarkemmin jossain välissä itsekkin. Mullahan on tossa l200:sen imusarja ja pajeron cooleri, mut ei ne ainakaan laskenu ahtopaineita.

__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.01.2012, 12:00
opro opro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.09
Sijainti: hämeenlinna
Viestit: 141
Perusasetus

mitenkäs olet virittännyt ton hukkaportin kellon kiinnityksen kun l200 imusarja kiinni. Itellä kans toi imusarja odottaa asennusta ja cooleri jo on niin iso keulassa kun syylärin eteen mahtu. Ja mulla putos noi ahdot tasamaalla 0.2bar luokkaa ton coolerin laiton jälkeen vaikka ruuvasin syöttöä lisää.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.01.2012, 12:19
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Eihän se hyväksi ole oikein miltään kantilta katsottuna että siellä jyllä ahtopaine melkein tapissa tasakaasullakin.

Isompaa fööniä ja kuuleri keulalle niin kulutuskin tippuu alle 15l/100km Kun ei moottorin teho mene siihen ahto/pakopainetta vasten käymiseen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.01.2012, 19:01
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja opro Näytä viesti
mitenkäs olet virittännyt ton hukkaportin kellon kiinnityksen kun l200 imusarja kiinni. Itellä kans toi imusarja odottaa asennusta ja cooleri jo on niin iso keulassa kun syylärin eteen mahtu. Ja mulla putos noi ahdot tasamaalla 0.2bar luokkaa ton coolerin laiton jälkeen vaikka ruuvasin syöttöä lisää.
Jätin pois sen ja tulppasin hukkaportin rautalangalla kiinni. Ei kovin suositeltavaa, mutta on tuo mulla kestänyt jo 30tkm.
Pitäs löytää jostain aikaa tutkia tota mun edellistä syöttöpumppua, kun se toimi tosi mahtavasti. Kone oli kierrosherkkä ja ruutia löyty riittävästi. Tätä toista syöttöpumppua en ole saanut toimimaan samallalailla, eli jotain eroja niissäkin on. Veikkaan jotain ajotukseen liittyvää. Kulutus edellisellä pumpulla huiteli maantiellä jossain 10l/100km. Tällä toisella en ole ajanut vielä edes 100 kilsaa.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.01.2012, 21:31
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja opro Näytä viesti
mitenkäs olet virittännyt ton hukkaportin kellon kiinnityksen kun l200 imusarja kiinni. Itellä kans toi imusarja odottaa asennusta ja cooleri jo on niin iso keulassa kun syylärin eteen mahtu. Ja mulla putos noi ahdot tasamaalla 0.2bar luokkaa ton coolerin laiton jälkeen vaikka ruuvasin syöttöä lisää.
Itse rakentelin tuollaisen pedin pakopesän päälle ja lyhensin hukkiksen tankoa ja tuli hyvä. On kestänyt jo 1,5v tuossa paikassa eli ei huolta että kello hajoais. Tulee yhden imusarjan pultin alle ja kahden elbowin pultin alle ettei notku.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajerosta ahdot hukassa japanian rauta Tekniikka & Jutustelu 8 10.05.2009 20:13
Pajeron ahdot TD04 -> TC05 sds500 Tekniikka & Jutustelu 0 26.09.2007 06:30
LJ:n ahdot alunperin. Kumikameli Tekniikka & Jutustelu 19 27.07.2007 18:18
Mikä turbo & paljo on ahdot vakio Patrolissa,sd33t Tekniikka & Jutustelu 2 22.12.2005 21:04
ahdot? toppa Tekniikka & Jutustelu 36 27.04.2005 20:49


Sivu luotu: 04:12 (GMT +2).