![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Jos ei monta jääkuorta välissä nii vanha "lapikas" Guudjearin Studder suregrip. 280/85.16 poraa maahan asti ja hakee sieltä pidon
|
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on lj:ssä mudterrain km2 35x12.5-15 ja on 2kg:n ilmanpaineella todella liukas,niin auratulla kuin auraamattomalla tiellä.Tiputin ilmanpaineet 1.5kg ja pito pikkasen parani. en suosittele talveksi.
Jotain hyvääkin. hiljaiset ja hyvä ajaa. joka päiväisessä ajossa. |
|
||||
|
||||
![]()
pudota 1,2 edestä ja takaa 1,0 mulla hoojiissä sen verran painetta tiekäytössä creepyillä ja on suht hyvä
|
|
|||
|
|||
![]()
Ainoo ja oikee rengas talvella on tietysti...
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
||||
|
||||
![]()
ISO ÄÄNI MUDZILLOILLE!!
kokemuksia.. toissatalvell pätkäpatroll ja uudet 37x14.5creepyt aika hyvin eteni ilman lukkoja tosin kovalla hapetuksella.. viimetalvena uusilla 35" kl71 eteni GR ihan jees,ilman lukkoja ja hapettamall ja riehumalla puolkuntoiset 38tsl-sx aika sama.. ja useimiten oli sekin jumissa, uudet fedima f-mud35 pelas huonoiten se talvi GRssä.. ai nii, mun pätkäpajerolla uusilla nokia 215/75-15 nastarenkailla pystyi kivasti ajaa samat paikat,ja pysähtyä ja lähteä taas ilman sen isompaa vaivaa.. silloin kun mun GR olis jo ollu jumissa lapiotouhuun asti.. nyt sitten kokeilin muutama päivä sitten ja LJn alle löin uudenveroiset 35" kl71 ja menin kokeilee.. kyllä yllätyin/petyin, lähinä yritti alaspäin kaivaa eikä eteenpäin,hirveä hässäkkä oli päästä mihinkään,vaikk lukko takana.. jätin ajot sitte siihe,ku en jaksanu pelloll seistä lapioimass ja riehumass ja hapettamass turhaa,ku ei etene nii ei..ja melkei jumiss no niin,laitoin sitte puolkuntoiset mudzilla35 alle ja paine1.4bar ja menin samaan paikkaan testamaan, ja johan alkoi etenee..paljon vähemäll vaivall pysty ajelee huoletta syvässä,tuntui että nyt enemmän nosti keulaa ja kokoajan ruoppi hitaasti eteenpäin,ei edes tarvinu hapettaa hulluna.. eikä vaan juminu alaspäin niinkuin kumhoilla.. ps,kaveri yritti tulla perässä sen pitkällä pajerolla samoilla 35" kl71,mutt se jäi kokoajan jumiin jopa siitä mistä minä olin jo ajanu uraa.. seuraavaks vois testaa miten pajero rokkaa mudzilloilla ![]()
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! Viimeksi muokannut Heegi : 31.01.2012 02:36 |
|
||||
|
||||
![]()
Johan muuttu pito km 2:ssa kun tiputin paineet:edessä 1.2 ja takana 1.0
Ajoin umpisessa jossa lunta n. 40cm ja yllätyin kun auto ei uponnut kuin max 15 cm ja meni n.80cm aurapenkasta hienosti yli (ei ole lukkoja). Renkaat siis 35x12.5-15 |
|
||||
|
||||
![]()
Ja sitten oikeaan maastoajoon 0,5-0,8
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä sitä kannatta vieläkin alemmas paineita pudotella, tässä mallia viime viikonlopulta
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Väliin pikanen kysymys boggereista:
Millä paineella renkaan runko kestää maantienopeuksia? Oletetaan, että 35 x 14,5 x 15 boggerit on cherokee chieffin, paino n. 2tn (Mud Chief) alla..
Broken Back Team #1 |
|
||||
|
||||
![]()
Minä olen käyttänyt Jeepissä ja LJ:ssä 0,5-0,6 paineita Boggereissja ja Rockereissa, mutta aika lyhyitä matkoja niillä ajetaan maantienopeuksia.
|
|
||||
|
||||
![]()
Lämpöhän sen rungon tuhois jos rungolle jotain käy ja tälleen talvella renkaankin jäähytys pelaa vähä paremmin. Yks tyyppi veti suomen halki maastopaineilla 37 pokkereilla volvolla ja pintaa lähti enemmän kuin tarpeeks mutta rungoille ei käyny mitään. Ja ajoi kesällä.
Mut laita vaikka 1bar alkuun niin ei pitäis olla mitään hätää ja voithan sä kaffelle pysähtyessä tutkia käykö renkaat kuin kuumana. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
||||
|
||||
![]()
0.3 luokkaa
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tossa rengas mene jo vähän turhan lyttyyn...? Aika lähellä silti jo mennään, kun itse laitoin 0,5bar ja hyvin pysyi vanteella. Ei tosin tullut väännettyä kiviä ja kantoja päin; hanaa kuitenkin kunnolla. Etenee tasaisella myös kohtuullisen hyvin pelkällä takavedolla, siis paksussa lumihangessa!
![]() Maantielle ei sellasilla paineilla uskalla lähteä, vaan 2.0bar menee kumeihin maastokeikan jälkeen. Kallistuksenvakaajan saa yleensä kiinni vasta kotona, missä tallin lattia on kyllin tasainen. Kotimatkoilla ei sii pahemmin kanttailla. Kerran meinas mennä ojaan, kun kaartaessa auto vain kallistui ja puski. ![]()
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jäljet lumessa | toyovoima | Chit-Chat | 16 | 07.02.2008 16:04 |
Miten syvässä lumessa? | raw | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 02.02.2007 10:07 |
Jäljet lumessa | Tapsa_ja_Dumbo | Tapahtumat | 65 | 19.04.2006 19:15 |
lumessa etenemiskyky | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 05.01.2005 14:43 | |
Lukot lumessa | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 30.09.2004 08:42 |