Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2012, 14:29
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Tärinä johtunee ihan jostain muusta. Ei ainakaan mitään loogista yhteyttä noihin lämpöihin keksi.
Vaikuttaisi enemmänki joko laakerivialta tai epätasapainosta kardaanissa. Kannattaa tarkastaa ristikot yms.
Termostaattikotelossa ei luultavasti ole sen lämpimämpää kuin muuallakaan moottorissa, eli onko ongelma siis sisälle tulevan lämmön puutteessa? Siihen voisi auttaa mm. kennon puhdistus. Voi myös olla ilmaa tai taitoksia letkuissa ettei neste kierrä kunnolla.

__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.01.2012, 17:32
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Oletko tarkastanu että siellä on termostaatti paikallaan? Lämmöt ei kyllä pakkasella paljon nouse alarajasta jos ei termoa ole.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.01.2012, 17:48
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Oletko tarkastanu että siellä on termostaatti paikallaan? Lämmöt ei kyllä pakkasella paljon nouse alarajasta jos ei termoa ole.
Termostaatti on paikoillaan itseasias vaihdoin sen äskettäin mut ei auta...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.01.2012, 17:55
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Voi myös olla ilmaa tai taitoksia letkuissa ettei neste kierrä kunnolla.
Joo kun sisältä kuuntelen niin kuuluu semmosta veden sirinää ja kuulostaa vähän siltä että vesi ei kierrä kunnolla. Onko joku peruspaikka missä se vesi yleensä jumittaa vai täytyykö kattoo kaikki paikat?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.01.2012, 17:58
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

[QUOTE=Yölento;843916]Termostaattikotelossa ei luultavasti ole sen lämpimämpää kuin muuallakaan moottorissa, eli onko ongelma siis sisälle tulevan lämmön puutteessa? Siihen voisi auttaa mm. kennon puhdistus.QUOTE]


Niin siis toi termostaatin kotelo käy tosi kuumana mutta moottori melko kylmä ja sisällehän ei luonnollisesti sitten tule kovin lämmintä tai no vähän mutta sekin tuntuu höyrymäiseltä. Lämminhän auto ei ole siis sisältä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.01.2012, 18:04
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Tuo vaikuttaa siltä että se neste ei kierrä kunnolla kennolle O.o
Nouseeko lämpömittari minkä verran?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.01.2012, 18:09
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Tuo vaikuttaa siltä että se neste ei kierrä kunnolla kennolle O.o
Nouseeko lämpömittari minkä verran?

Tunnin ajamisen jälkeen noin 2 pykälälle ja taajama nopeuksissa laskee noin 1 pykälälle...

Eli tuo tärinä ei kuitenkaan johdu siitä että ajetaan liian kylmällä moottorilla vaan ihan jotain muuta...?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.01.2012, 18:13
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Sen vaihtoehdon voi kyllä sulkea pois, Tärinän luulisin johtuvan pyöränlaakerista, ristikoista tms akseleihin liittyvästä. ilmeneekö tärinä myös nelivedolla? vai?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.01.2012, 18:17
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Sen vaihtoehdon voi kyllä sulkea pois, Tärinän luulisin johtuvan pyöränlaakerista, ristikoista tms akseleihin liittyvästä. ilmeneekö tärinä myös nelivedolla? vai?
Ihan sama kusipää se on neli tai takavetosena... Onko kuinka kallis projekti tiedossa noista pyöränlaakereista?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.01.2012, 18:19
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Ei kai se kovin kallis ole, Tietääkseni. Tamgearsilta näet hintoja.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.01.2012, 18:22
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Kannattanee ensin kokeilla se kardaani, pyöränlaakerit ei yleensä täristä. Joskus maastossa käydessä saattanut ottaa kardaani kiveen tai kantoon ja mutka on valmis tms. Ei tarvii paljoa kun alkaa vipattamaan. Entisessä ajokissa oli itsetehty kardaani joka alko täristää n. 90 vauhdissa. Sen verran oli epätasapainossa.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj 60 lämpö ongelma hojo85 Tekniikka & Jutustelu 4 24.01.2012 22:00
HJ61 +xenon ongelma Tourinki Tekniikka & Jutustelu 25 12.12.2010 17:46
hj61 murros ongelma Tekniikka & Jutustelu 6 14.09.2005 14:04
Nissan KC:n lämpö ongelma Samppa Tekniikka & Jutustelu 2 28.07.2005 21:18
HJ61 vaihde ongelma... Tekniikka & Jutustelu 10 29.03.2005 09:50


Sivu luotu: 09:55 (GMT +2).