![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vaikuttaisi että männänrenkaat kaputt. Ohivuotomittauksella ja puristuspainemittauksella se selviää, mutta alkaisin jo tekemään varaosatilausta alkuperäisille osille. Ei ole suhteessa ihan hirveissä hinnoissa. Perusasiat kuntoon, niin alkuperäinen pata on ihan kelvollinen tehonlähde. Viimeksi kun tein konerempan alkuperäisillä osilla, niin ihan on positiivisesti yllättänyt käytöksellään, ainakin tähän asti. Oma laitos oli yli vuoden koskematta tallissa, ja nyt vuoden vaihteen aikana menin talliin ja pamautin laitoksen tulille ja eikun ajelemaan metsän siimekseen. Tuossa kuva alkuperäisestä männästä, millaiset mulla sinne meni: Muistaakseni mäntä/putkisalkku, alakerran laakerit ja tiivistesarja maksoi silloin jotain luokkaa 300 e, mutta nykyhintaa ei ole tiedossa. Sitten vielä kansi koneistukseen, kanavat putsaten ja muuta pientä hipistelyä, niin alkaa olemaan asiat mallillaan. Pari juttua moottoriremontista löytyy tuolta: http://www.kolumbus.fi/sami_partanen...oriremppaa.htm Älä siis edes haaveile mistään volvon moottorista, vaan rakenna alkuperäinen kunnolla ![]()
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jep, komppaan Ideanikkaria.
Aikoinaan tuli tehtyä omaan Uaziin kone ja se toimi todella nätisti. - Uudet männät ja putket - kaikki laakerit - veivien, kampiakselin ja vauhtipyörän tasapainoitus - kannesta pois noin 3mm ja kanavien "tarkastus" virtauspenkissä - nokkaan gt escortin(kent) asteet - nelipisteruisku megasquirt ohjauksella - peltipakosarja Käyttöalue laajeni reippaasti ja muutenkin yleinen toimivuus parani.
__________________
-------------------------------------- T: Kimmo Nelikot: Suzuki SJ 410 Turbo IC MB 300E W124 4 Matic Turbo Kubota B 7100 Käyttöauto: MB 300D S124 1992 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jooh no tuossa pikaisesti asiaa tutkin ja russian spare part näyttäisi noita täydellisia mäntäsarjoja myyvän, mutta on UMZ ja ZMZ koneelle. Ja omassa kun on tuo volgan M24, tuohon taas ei löydy palikoita. Vai käykö noista jompikumpi?
Vai pitäisiko vaan koettaa noista kahdesta koneesta parsia vippaskonstein yksi ehjä. Toki se huonoin ratkasu. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuollaisessa paketissa tuli oma putki/mäntäsarja:
Siinä tuli juurikin nuo pinnoitetut männät. Tuollainen ostoslistalle.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nostellaampa tätä, kun otsikko sopii kysymykseen.
Onko kellään kokemusta venäjän poikien ilmalukosta? Tässä valmistajan sivu http://lebedka.net/ kääntyy ihan ok google translatorin avulla. Ilmalukon hinta ois 16000 ruplaa, eli 400€. Lisäksi pitäs hommata kompura ja kytkimet. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuo näyttää aika hyvältä tuo paineilmalukko, Oma automaattinokkatappi lukko ilmeisesti sai jollakin lailla siipeensä ja lakkasi lukitsemasta, Halki?
Lukon hajotessa se silti toimi kuten normaali tasauspyörästö ![]()
__________________
KEHRUU-RACING |
#7
|
||||
|
||||
![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
tml.lukot | Unregistered | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 17.12.2012 19:49 |
LJ:n lukot? | tojotojo | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 30.01.2007 20:51 |
BJ:n lukot | tmato | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.01.2005 23:01 |
HJ:n lukot...? | asko | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 05.12.2004 19:14 |
Lukot | wallu | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 08.06.2004 19:38 |