Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.01.2012, 18:16
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Niin ja aika harvassa jänkiduudelsatsissa taitaa olla euroopanihmisoikeustuomioistuimen ja paavin hyväksyntä. TÜV vai mikä se ny oli.

__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.01.2012, 18:24
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiivonen Näytä viesti
Niin ja aika harvassa jänkiduudelsatsissa taitaa olla euroopanihmisoikeustuomioistuimen ja paavin hyväksyntä. TÜV vai mikä se ny oli.
Jops, huomasinki nyt katella että auto oli vm -99 ja olikos että -95 lähtien pitää olla Saksan valtakunnan kanslerin TÜV tai jonkin muun kuninkaan hyväksymisleimat. Pikaisella silmäyksellä ton aikasemman linkin tuotteissa näytti olevan maininta "tööv äpprööval"

Sellanen tuli vielä mieleen että jos on laillista tehdä uudet jousen kiinnikkeet taakse, eli paksummasta plootusta ja vähän korottavat (esim gojeep -sivuilla on) ja eteen heittäs jouselle korotus blokin niin helposti..no tai ainakin halvalla jos on vehkeet ja taitoa, saa 0,75-1" lisää. Hiukan on ollut itella suunnitelmissa tollanen...
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.01.2012, 20:05
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Jops, huomasinki nyt katella että auto oli vm -99 ja olikos että -95 lähtien pitää olla Saksan valtakunnan kanslerin TÜV tai jonkin muun kuninkaan hyväksymisleimat. Pikaisella silmäyksellä ton aikasemman linkin tuotteissa näytti olevan maininta "tööv äpprööval"
Nykyään ilmeisesti kaikki pitää olla tüv papereilla vuosimallista riippumatta. Muuttuiko se viime keväänä? Olen n. vuoden puolitoista myöhässä omani kanssa

Ja tosiaan linkittämäsi kauppa toimittaa sen 3" satsin kaveriksi laput joiden avulla katsuri saadaan kiinnittämään huomionsa muihin kuin alustan epäkohtiin...
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.01.2012, 17:10
maasturimies maasturimies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.11
Sijainti: espoo
Viestit: 31
Perusasetus

http://www.automobiles.de/epages/617...Products/15767

Eli jos tilaan ne jouset tuolta kaupasta johon annoit linkin niin paljonko on postikulut?
Mitä tuli kokonaishinnaksi paketille?
Kauan kesti että osat tuli postilla?
Kai tuo setti sisältää aivan kaiken mitä asennukseen tarvitsee?
Onko helppo asennus tuo 3 tuuman setti, eli pulttaa vain kiinni?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.01.2012, 17:14
maasturimies maasturimies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.11
Sijainti: espoo
Viestit: 31
Perusasetus

Toinen kysymys vielä...
Jos palkkihelmat tekee niin, Millaista palkkia kannattaa tuohon xj cherokeen helmoihin hitsata?, miten olette itse tehneet?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.01.2012, 17:48
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maasturimies Näytä viesti
Toinen kysymys vielä...
Jos palkkihelmat tekee niin, Millaista palkkia kannattaa tuohon xj cherokeen helmoihin hitsata?, miten olette itse tehneet?
palkkihelmakeskustelu alkaa tässä topicissa viestin 256 tienoilta, tämä taitaa olla 308 eli palaa edelliselle sivulle kulkematta uudelleen lähtöruudun kautta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.01.2012, 17:57
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maasturimies Näytä viesti
http://www.automobiles.de/epages/617...Products/15767

Eli jos tilaan ne jouset tuolta kaupasta johon annoit linkin niin paljonko on postikulut?
Mitä tuli kokonaishinnaksi paketille?
Kauan kesti että osat tuli postilla?
Kai tuo setti sisältää aivan kaiken mitä asennukseen tarvitsee?
Onko helppo asennus tuo 3 tuuman setti, eli pulttaa vain kiinni?
postikulut riippunee vähän päivän rahtihinnoista, firmojen sopimuksista ja osien painosta mutta 60-100 välille tiemmä jää yleensä euroopasta

eikos kokonaishinta ole osat+rahti... helppo laskea

jos osat tulee postilla niin odotettavissa on kaikki kalenterista löyttyvät ajat + - viikko tai kuukausi, vuosikin voi mennä, muut kuljetusfirmat selviytyy yleensä 5-15 arkipäivässä.

setti sisältää sen mitä siinä sanotaan olevan, lisäksi voi tarvita vähän pulttia ja mutteria mitä nyt sattuukin saamaan rikki työn touhussa, alatukivarret edestä kaipaa vähän säätöä / säädettävät tukivarret. jarruletkujen ja ohjauksen osien päivittämistä vakavasti harkitsisin.

vanhat joutuu irrottaan enneku uuden pulttaa kiinni, on helppo.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.01.2012, 17:59
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maasturimies Näytä viesti
http://www.automobiles.de/epages/617...Products/15767

Edit: Finnland up to 30kg näyttää 47,78e ja toimitusajasta 3-5pv EU maihin.

Eli jos tilaan ne jouset tuolta kaupasta johon annoit linkin niin paljonko on postikulut?
Mitä tuli kokonaishinnaksi paketille?
Kauan kesti että osat tuli postilla?
Kai tuo setti sisältää aivan kaiken mitä asennukseen tarvitsee?
Onko helppo asennus tuo 3 tuuman setti, eli pulttaa vain kiinni?
Kun oot lisänny ostoskoriin kamat, mene kassaan ja jos lähetysmuoto ehdottaa esim. "Germany up to 40kg" vaihda siihen Finland ja vastaava paino, sitte näät lähetyskulut. Osat tuli parissa viikossa, tilasin paljon muutakin. Pienemmät osat piti noutaa postista isommat matkahuollosta. Lähetysaika oli jnk verran pitkä, mutta mielestäni edullinen.

Tuolla on asennuksesta juttua:
http://forums.offipalsta.com/showthr...t=62378&page=2

Mulla meni paripäivää hommaan,vaikka käytössä oli paineilmat, pulttipyssyt ja nosturi. Suurin ongelma oli takapakkojen etumainen kiinnike, tai siis se pultti. Koripalkin sisällä on vastamutteri, joka heikolla hitsauksella kiinni ja lähti pyörimään mukana. Sitä kun en tajunnu tuli turattua turhaan. Sen homman ehkäisyksi vois siihen mutterin kohdalle tehdä poralla reiän ja suihkutella ruosteen irrottajaa jo hyvissä ajoin. Toinen vaihtoehto on sitte tehdä kuten minä, eli leikata rälläkällä mutteri näkyviin. Youtubessa on muistaakseni muutama video, jossa näytetään mistä pitää rälläköidä.

- Muistellen että takajousten vaihtoon, lähinnä irroittamiseen meni 4-5h puolellensa, nyte tietenkin olis nopeempaa kun tietää miten tehdä. Lisäksi etujousten kanssa kannattaa hommata vähä reilummankokoset puristimet. Kovinkaan bolt-on hommalta se ei tuntunut kun lähes 20v vanhoja ruosteisa pultteja aukoi. Tokana päivänä alotettiin 10 jälkeen ja ekan kahvitauon pidin kuudelta illalla, kun takana uudet jouset paikallaan.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 17.01.2012 18:04
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.01.2012, 20:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Suurin ongelma oli takapakkojen etumainen kiinnike, tai siis se pultti. Koripalkin sisällä on vastamutteri, joka heikolla hitsauksella kiinni ja lähti pyörimään mukana. Sitä kun en tajunnu tuli turattua turhaan. Sen homman ehkäisyksi vois siihen mutterin kohdalle tehdä poralla reiän ja suihkutella ruosteen irrottajaa jo hyvissä ajoin. Toinen vaihtoehto on sitte tehdä kuten minä, eli leikata rälläkällä mutteri näkyviin
..tai sitten antaa sille pultin näkyvälle päälle reilusti lämpöä, pyöräyttää pulttia sen verran että (toivottavasti) lähtee pyörimään, sitten pilkkoo jousenpään lenkin ja/tai katkaisee pultin päät, pyörittää jämän ulos pihdeillä tjsp., ja laittaa uuden pultin.

Pakkojen irrottaminen on yleensä vittumainen homma, ja todella usein vaikka pultti lähtisi varsin kiltisti irti sieltä mutterin sisältä, niin puslan metalliholkki on täysin jymähtänyt pulttiin, ja sen pultin joutuu kuitenkin katkaisemaan molemmin puolin puslaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.01.2012, 21:46
maasturimies maasturimies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.11
Sijainti: espoo
Viestit: 31
Perusasetus

no täytyy saksasta tilata tuo 3 tuuman setti jossainvaiheessa.
kannatiko tilata samalla nuo uudet etuakselin tukivarret??
mitä muuta??

mistäköhön saisi niitä puskurinasennus teräslevyjä mitkä on tarkoitettu pultattavaksi eturunkopalkkiin ja siihen voi sitten rakennella päälle vinssipuskurin...

osaako kukaan sanoa että mikä ongelmana cherokeen abs jarruissa?? abs valo syttyy normaalisti kun virrat laittaa pääle ja sammuu sitten, mutta ajossa ei ole mitään tietoa abs jarruista, iskee jarrut lukkoon liukkaalla...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.01.2012, 17:06
maasturimies maasturimies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.11
Sijainti: espoo
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Jops, huomasinki nyt katella että auto oli vm -99 ja olikos että -95 lähtien pitää olla Saksan valtakunnan kanslerin TÜV tai jonkin muun kuninkaan hyväksymisleimat. Pikaisella silmäyksellä ton aikasemman linkin tuotteissa näytti olevan maininta "tööv äpprööval"

Sellanen tuli vielä mieleen että jos on laillista tehdä uudet jousen kiinnikkeet taakse, eli paksummasta plootusta ja vähän korottavat (esim gojeep -sivuilla on) ja eteen heittäs jouselle korotus blokin niin helposti..no tai ainakin halvalla jos on vehkeet ja taitoa, saa 0,75-1" lisää. Hiukan on ollut itella suunnitelmissa tollanen...
Eli jos tilaan ne jouset tuolta kaupasta johon annoit linkin niin paljonko on postikulut?
Mitä tuli kokonaishinnaksi paketille?
Kauan kesti että osat tuli postilla?
Kai tuo setti sisältää aivan kaiken mitä asennukseen tarvitsee?
Onko helppo asennus tuo 3 tuuman setti, eli pulttaa vain kiinni?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 14:09 (GMT +2).