Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.01.2012, 20:49
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

kyllähän itse tekemällä taitaa sen parhaan saada. minulla on aaz golffin kaksitoiminen kello. mikä todella pieni tilavuuksinen. joten ehkä liiankin herkkä reagoimaan. kun saa tuon tiivisteen satsista pitämään niin pitää alkaa taas kunnolla testaamaan mihin tuosta turbosta on. hyvältä vaikuttaa tällähetkellä. ja pakopainemittari on aika oleellinen kun alkaa vnt:llä ajelee. aiinakin säätövaiheessa

__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.01.2012, 16:25
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Tojotan ihmeellisyyksiä osa hirveenisoluku.
Eilen illan kähmässä tehtiin matkaa pajalle vaihtoehtoista reittiä, eli kelkkareittiä pitkin. paineita en tiputtanut renkaista yhtään kun oli viime kerralla jääny hatut pois j kaikki venttiilit jäässä. tätä kadun kohta. mitään ongelmia ei ollut vanhalla tienpohjalla missä ura kulkee, luta ei ollut päässyt tuiskuttamaan ja auto meni kohtuu nätisti kun piti kuvion puhtaana kierroksilla, ja ajotyyli oli kyllä taas semmoinen "onneksi on vinssi ja puita ympärillä" mutta ongelmia alkoi löytyä kun reitti tuli metsänkeskeltä peltoaukealle ja siinä liittymässä on jo kesällä semmoinen reikä että jännä jo silloin ajaa, varsinkin kun molemmilal puolin vesi syönyt tojotan mentävät ojat, jotka vieläkin olivat sulat. hyvällä marssi vauhdilla silmät kiinni ja hartiat lukkoon ja osui kuin osuikin keskelle rumppua, mutta sitten ottikin nenä tuulilasiin kiinni. kun koko auto akselien varassa ja renkaiden alla 20cm lunta ja sitten jääkerros. prkl olivat kelkoilla ajaneet keskellä niin oli jäätänyt alle mahtuvan patin ja renkaat molemmin puolin uraa pehmeät. Lapion ostohan tässä vaiheessa vielä harkinnassa eli käsin kaivamaan autoa vapaaksi alustan alta, pahin patti pois niin tunkilla keula niin ylös kun vaan voi ja pakki silmään ja oltiin takas reitillä. tämä oli lyhyt versio oikeasta kulusta, johon kuului myös renkaiden tyhjenny ja venttiilien sulatus.. Tamppasin nyt hyvän ajouran pellolle minkä pidolla pääsi ja sitten reilut vauhdit ja pikkuperän nelosellä täydellä hapella umpiseen, yllätys olikin melkoinen kun lunta tuiskuttanu puskuriin asti. taktiikka oli 5metriä eteenpän ja kymmenne taakse. kymmenkunta kertaa tämmöisen hapetuksen jälkeen halusi ahtoletku pamahtaa irti komean savupilven säestämänä, saattaa joku kelkkailija luulla että vähintään jonkun pallogrilli räjähtänyt siihen..
Suomen tehokkaimmalla vaparilla uukkari umpisessa ja pikkuperän ykkönen osottautui sopivammaksi vaihteeksi nilkuttaa pois pellolta takasi uraan. kakkosella ei ollut toivoakaan että jaksaisi. metsästä nilkutin pajalle tietä pitkin ja ihmettelin kun kabiiniin ei tullut enää kuumaa vain lämmintä, ja kuitenkaan lämmöt ei nousseet ajossa missäänvaihheessa edes lähimainkaan punaiselle, lähempänä puolta olivat. onneksi oli lisäflekti hyvissä sjoin päällä. mielessäni jo kirosin kantta ja toisaalta ihmettelin että oli näinkin pitkään jo kestänyt. pajalla letkut kiinni, ja huomasin samalla että hiukan öljyä työntäny putkiin. prkl... Kotiin ajelin nätisti ja kattelin illan uutta kantta netistä. Mutta aamulla menin autolle ja löin tulille. lähti kuin palmujen alta toyotamaisella starttauksella, kerralla kaikki pytyt mukana, nestettä ei kadonnut, ja korkin aukaisu ei tuonu geysiriä. ainoastaan huomattavan ruskeat nesteet, johtuen moskasta kierrossa, ilmeisesti vesillä ajettu. korkki auki pyörittäminen tuotti 2mm halkaisijaisen kuplan 5ekunnin välein, kuten on viimeisen vuoden tehnyt. Otin reilusti astianpesuainetta ja kaadoin jähdytysnesteen sekaan ja lähdin räppäilemään koneen kuumaksi huolella. Sitten pajalle, ja kone kuumana lämppärin molemmat letkut irti ja niihin kiinni porakonepumppu pyörittämään vastakarvaan vakiokiertoa niin pitkäksi aikaa kun neste jäähtynyt reilusti. (30min) samalla verkostopaineella huuhdoin syylärit ja moottorin. paljon ruskeaa moska tuli ulos, huuhtelukin kesti noin 30min, jonkajälkeen vesi vasta oli kirkasta. pumpun irroitus ja letkut paikoilleen. ja järjestelmän tyhjennys vesijohtovedellä paineella, huuhtelun jälkeen letkut kiinni poislukien sisälämppärin ulostulo, nestettä kone niin täyteen kun vaivatta menee ja sitten paineella vettä lämppärin ulostulon mikä lohkoon menee vettä niin pitkään kun lämppäristä tulee vettä eikä yhtään kuplia. letku kiinni ja auto käyntiin ja nokka pystyyn penkalle. lämmöt nousivat normaalisti ja termari aukesi. sisälle tuli todella kuumaa ilmaa korotetuilla kierroksilla. sitten auto alas ja normi tyhjäkäynnille joksikin aikaa, ja vieläkin tuli perkeleen kuumaa ilmaa. JES JES! ja käytiin makkaranpaisto reissulla ajelemassa, ja koko ajan tuli kuumaa ilmaa, lämpömittari tasan keskellä asteikkoa kokoajan. vielä ei ole kertaakaan noin kuumaa tuo laitos työntänyt. Toivotaan että oireilu ei enää jatkuisikaan ja haalea ilma johtui kokonaan moskasta mikä tukki sisälämppäriä.

Ja tuli kokeiltua uudestaan tuota hangessa ajamista. paineet 0.2 baariin ja reilulla hapella hankeen. edes murikan jälkeä ei näkynyt kun ajoi nyt. ja yllättävän kepeesti meni auto hangessa.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]

Viimeksi muokannut BryGgi : 22.01.2012 16:28
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.02.2012, 18:42
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus



Alkaako tästä piitkä ylämäki vai alamäki, aika näyttää!

Ainakin toyota näytti vastahakoisuutensa tuolle koneelle kun räjäytti kytkimen massalevyn pinnat kuubaan pitkässä vedätyksessä maantiellä(iso ja pitkä ylämäki) veto katkesi kuin kanan lento ja yhtään mitään ääntä ei kuulunut. sitten varikolle ja vaihdetta silmään, ei meinaa mennä ja rutisee kuin ilman kytkintä laittas paikoilleen. ja vaihteen kun saa silmään niin hiukan nytkähtää eteenpäin ja sitten rahina lkuuluu vaan asetelmalta.. eli pika diagnoosi että massalevy KAPUTt
__________________
[O]=TOYOTA=[O]

Viimeksi muokannut BryGgi : 01.02.2012 18:45
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2012, 19:03
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti

Alkaako tästä piitkä ylämäki vai alamäki, aika näyttää!

Ainakin toyota näytti vastahakoisuutensa tuolle koneelle kun räjäytti kytkimen massalevyn pinnat kuubaan pitkässä vedätyksessä maantiellä(iso ja pitkä ylämäki) veto katkesi kuin kanan lento ja yhtään mitään ääntä ei kuulunut. sitten varikolle ja vaihdetta silmään, ei meinaa mennä ja rutisee kuin ilman kytkintä laittas paikoilleen. ja vaihteen kun saa silmään niin hiukan nytkähtää eteenpäin ja sitten rahina lkuuluu vaan asetelmalta.. eli pika diagnoosi että massalevy KAPUTt
mielenkiintone rojekti, onks vastaavilla koneilla löytyny muita läjiä? itekki mietin et ois vaihtanu toisen merkin tekeleen keulalle ku kone räjähti mut rempataa nyt vanha kuiteki. mut otaha paljo kuvia
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.02.2012, 05:12
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 832
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti


Alkaako tästä piitkä ylämäki vai alamäki, aika näyttää!

Ainakin toyota näytti vastahakoisuutensa tuolle koneelle kun räjäytti kytkimen massalevyn pinnat kuubaan pitkässä vedätyksessä maantiellä(iso ja pitkä ylämäki) veto katkesi kuin kanan lento ja yhtään mitään ääntä ei kuulunut. sitten varikolle ja vaihdetta silmään, ei meinaa mennä ja rutisee kuin ilman kytkintä laittas paikoilleen. ja vaihteen kun saa silmään niin hiukan nytkähtää eteenpäin ja sitten rahina lkuuluu vaan asetelmalta.. eli pika diagnoosi että massalevy KAPUTt
mul on tommonen kattila,tosin turbona hiluxin keulalla.hauska pata..!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.02.2012, 06:17
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

ei tämäkään kone tule pelkällä ilmankehän paineella pyörimään. siihen pitää lyödä kertoimia päälle

oletko ollut tyytyväinen koneeseen muuten?
alkanut hahmottua tuo laatikon naittaminen tuohon, juuri tajusin että läjässä pitäs olla irroitettava kytkinkoppa minkä pilkon ja hitsuutan tuon mersun laatikon laipoan kanssa. Kiitos RIPAX:in
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2012, 19:34
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 832
Perusasetus

juu kylhän se ihan kivasti laulaa ja tehooki on pikkasen enemmän ku 2l kattilas,mut jos meinaat kunnon tehoja tost ottaa niin vaihda ainaski turbo mallin veivit sit pysyy nipus!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.02.2012, 20:05
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

riippuu mikä on kunnolla tehoja? 200riittää tuolle läjän laatikolle ainakiin. ja pyytävät noilla turbon männilllä,veiveillä aivan naurettavia hintoja.. 750euro sarja??? jotain miljoona ajettuja, meinaan on menny aika naurettavaksi tuo mersun koneen osien hinta
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ostin kompuran.. samix Chit-Chat 9 10.09.2008 21:15
Ostin jo:SJ:n merkkivalollinen jakis. asentaja O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 21.09.2007 17:34
K10 etukardaanin tuplanivel osina.. Hjälp! SamiN Tekniikka & Jutustelu 5 02.11.2005 18:57
Ostin sitten HJ:n akke Tekniikka & Jutustelu 7 16.03.2005 20:17
Ostin sitten lj:n bj45lava Tekniikka & Jutustelu 9 08.11.2004 09:04


Sivu luotu: 14:47 (GMT +2).