![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jos se on automaattiasennolla niin alkaa kylmentään. Todennäköisesti kuitenkin se vain pyöritti puhallinta. Tommonen 15 asteinen ilma tuntuu kylmältä käteen puhalluksella. Yleensä puhallin pyörii aina paitsi sulatuksen aikana. Siitä ei voi päätellä lämmittääkö/viilentääkö kone vai ei. Voit tarkistaa tilanteen mittaamalla puhallusilman lämmön, jos on kylmempi kuin imu niin viilentää(aijaa) Ulkoyksikölläkin voi käydä katsomassa pyöriikö se. Jos pyörii ja kenno huurtuu niin on lämmitys menossa. Jos pyörii ja kenno on ihan kuiva niin viilentää. Jos ropelli ei pyöri mutta kompressorin ääni kuuluu niin se on sulatus.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Just kävin kokeilemassa samaa eli dieselillä +15 astetta talliin ja ilmalämpöpumppu heat +10 asetukseen niin puhalsi lämmintä. Eli oisko ollut joku hetkellinen vika vaan. Pitää seurata tota.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
5vuotta vanha pumppu ja nyt ennen kovia pakkasia jossain -10 aloin ihmettelemään kun ei lämmintä tule siihen malliin kun aikasemmin. Oli sitten sammuksissa koko kylmän pakkasjakson.
Pyynti täysille ja puhallus ilma noin 25astetta. Ulkona ei kumminkaan ole kun -7. Kyllä pitäisi jotain 30-40asteista puhaltaa... Mikäköhän noissa mahtaa hajalle mennä? Joku tiiviste kompurasta ja päästää kaasut pihalle? Kompura käy ja sulatuksen aikana sisäkenno vetää kyllä kylmäksi. EDIT: Jotenkin tuntuis että olis joku korttivika. Pyyntiä kun nostaa niin ei edes yritä nostaa lämpöä. Kompura hurisee yhtä pienillä kierroksilla. Jos kylmäaineet olis vähissä niin päästäisikö menemään kokoajan korkeilla kierroksilla? Aika nopeasti vielä meni tuollaiseksi. Olisko tuo tapsa tai hannu myrsky sitten hajoittanut jotain kun silloin sähköt tuli vähän miten sattui. Viimeksi muokannut samisami2 : 06.02.2012 17:52 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mikä kone sulla on? Vilkkuuko jotain epätavallisia valoja?
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei vilkuttele mitään valoja.
Mitsubishi MSZ-FA25VA |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sen pitäis puhaltaa tällä kelillä kompuran normaalinopeudella noin 10 astetta imuilmaa lämpimämpää.
Jos nyt arvailis miks se ei ota kierroksia niin -Onko suodattimet/kenno puhtaat sisällä (liian kuuma sisäkenno käskee alentamaan kompuran vauhtia) -Ilma pääsee kiertämään esteettä ulko- ja sisäyksiköllä noin muutenkin Jos noi on ok niin pitäis tarkistella. -Ainetta karannut (todennäköisin vaihtoehto) -Termistorivika (johto poikki, pois paikaltaan, tms) -Paisuntaventtiilivika (kela huonosti paikallaan) -Jotain muuta Ite putsaisin eka ja sitten alkaisin ainemäärän tarkastukseen. Tarkastukseen tarvii kyllä sitten olla vehkeet ja pahvit kunnossa.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuo sisäyksikön kunnon puhdistus tuossa tuli itselläkin mieleen. Normaalisti imurointi kerran kuukauteen. Nyt sitten puhalsin paineilmalla kennon läpitte ja kyllähän siellä pölyä olikin.
Ulkoyksiköstä kävin putkia koittamassa ja se paksumpi oli ainakin ihan selvästi lämmin. Taas sisältä kun koittaa kennoa niin se on kyllä ihan huoneen lämpöinen. Voisko kumminkin olla vieläkin tuolla sisäyksikönkennossa paskaa niin paljon että on tukkonen. Kesällähän tuo on märkänä ja jos semmosta pölyvesimälliä kertyy niin se ei kyllä lähde paineilmallakaan. Varmaan vesipesu tai ihan tommonen ilmastointikennon puhdistusaine vaahto millä sais kunnolla puhdistettua. http://www.tarvikkeet.fi/tuote/2441/...hto-400ml-moti |