![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Aika saman kokoinen on Dana 20 kuin Dana 300 ulkomitoiltaan. Kakskymppisen kääntäminen katolleen taitaa vain olla hankalampaa. Välityksien eroista en tiedä. Täällä suunnalla on yhteen Jeeppiin vaihdettu Patrolin akselit. Mille renkaille tässä ollaan akseleita suunnittelemassa, kun 33" kestää ihan kohtuullisesti rakennetut D30/D35 akselitkin. Kolmevitonen oikeastaan ihan sika hyvin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tuo HDJ etuakseli alkoi kiinnostamaan ihan mittojensa takia, taka-akseleiden kanssa minulla ei ole oikeastaan koskaan ollu ongelmia missään autossa ja niitä tuntuu riittävän kestäviä löytyvän käyttötarkoituksen mukaan. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
kuinka helppo homma on xj:n korotus?
itsellä 2.5L TD vm99 ja tarkoitus olis ehkäpä vaihtaa autoa moottoriongelmien takia(nyt juuri vaihdetaan kaikki sylinterikannet ![]() elikkä jos laittaa 3 tuuman korotussarjan niin millaiset renkaat mahtuvat alle heittämällä? minkä kokoiset saa otteeseen muutettua? entäs 4.5 tuuman korotus? tarvitseeko kardaaneille tehdä mitään? tai jakolaatikolle? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Osuipa tällainenkin silmään, saa varsin halvalla Jeepin alkuperäisen tehtaan huoltokirjan ladattua PDF:nä. Toki noista ainakin osan löytää ihan piraattina ilmaiseksikin..
En ole sivua testannut, mutta joitain suosituksia tuolle sivustolle huomasin muutamalla jenkkisaitilla. Tiedä sitten onko mistään kotoisin. Jokainen omalla riskillään, tosin onhan se SSL- salattu luottokorttiostos niin luottokunta kenties korvaa jos menee vituilleen ![]() http://www.jeepfsm.com/
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä linkki! Pitääpä harkita, jos vaikka manuaalin ostamista koittaisi. XJ:hin kyllä löytyy ilmaisiakin helposti, mutta moneen muuhun malliin ei...
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Jeep 4.0 ja Flexfuel (re85)
Bensanhinta kohoaa kokoajan ja kohta diisseliautonkäyttökin on yhtä kallista niin mietin tota e85 bensaa...Kun ekan hinnan näin paikallisessa Shelllin tolpassa, 0.99e/l.
Tuossahan tuo 85 tarkoittaa etanolin määrää, eikä oktaania. Käsityksen mukaan sitä kuluu 20-30% enemmän kuin vaikka 98 bensaa. Tai kuluisi teorissa jotta saadaan sama teho kun bensasta. Eli 100l 98e 100x1.65= 165e, taas 85 tarvittaisiin 130 litraa, elikäs 130x0,99=128,7e... Tuo epätarkka ja summamutikassa tehty laskutoimitus, mutta hinta, toistaiseksi kompensoisi kulutuksen lisääntymisen. Jonkinverran googletin aiheesta ja on saatavilla erilaisia paketteja joilla suuttimen aukioloaikaa ilmeisesti pidennetään sen 20-30%. Tuossa muutama: http://www.e85conversionkits.com/domestic/jeep/ http://www.change2e85.com/servlet/Detail?no=137 http://www.etanizer.com/etanizer_ethanol_kit.jpg No jenkki foorumeita lueskelin ja siellä jokunen kertoi ajelleensa Jeepeillä ilman mitään viritelmiä ja nuo kitit laskettiin lähinä rahastukseksi. Toisaalta jossain varoteltiin että tiivisteet liukenee ja venttiilit menee jumiin yms. Kiinostaisin lähinnä tietää onkos joku suomessa kokeillut miten käy kun tota tankkiin laittaa. Ainakin kylmäkäynnistyksessä voi olla ongelmia. Jeepissähän luvattiin, olikohan 89- vuodesta lähtien että e10 bensa sopisi, lähinnä tiiviste/bensalinjojen suhteen. Jossain löysin selityksen että siitä uudemmat autot on samoilla tiivisteillä ja linjaston osilla tehty mitä brasilian vientimallit, siellä kun käyttävät enemmän etanolia bensassa. No jos teoriassa tiivisteet ja putket kestää niin mikäs mahtais olla tuo venttiilien ja kannen kohtalo? No jos linjat kestäis ja venttiilit niin... -Tuollanen ihmehärpäke jenkeistä tilaukseen ja tankkiin kasivitosta.. Tai... - Alkuperäiset bensasuuttimet vaihtooon, tilalle jotku strokerille tarkoitetut Foordin tms suuttimet ja samalla bensanpainetta enemmän, säädettävällä paineen sätimellä, tai mikäs se nyt olikaan. - Säädettävä MAP anturi (http://www.go.jeep-xj.info/HowtoMAPsensor.htm) jotta ilmamäärä suhde (A/F ratio) saadaan tuonne rikkaammalle puolelle. - Sytkäpuoli...mulla ei oo aavistustakaan voiko Jeepissä säätää sytytystä jälkiasennussarjoilla tms. tai onko siihen tarvettakaan. Niin ja bensanpaineen ja MAP:in säätö mahdollistaisi tarvittaessa siirtymisen helposti takas 95/98 bensaan ja toisinpäin. Sellasen käsityksen sain että toi 85 toimii paremmin kovasti ahdetuissa ja korkeapuristeisissa vehkeissä. Mitähän tapahtuisi jos olis strokeri kone missä olis kovemmat puristukset? Toisaalta koneen rakentamiseen menee äkkiä muutaman vuoden säästö...
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |