![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Jokainen laiva rakennetaan jonkun ison luokituslaitoksen (DNV, BV, L'loyds jne) sääntöjen mukaan ja noissa sääntökirjoissa on hirmuisesti vaatimuksia esim. rungon osalta. Ja luokituslaitoksen tarkastaja tietysti hyväksyy kaikki tehnyt työt, käytetyt materiaalit, työmenetelmät jne. Joissain paikoissa sallitaan katkohitsit mutta ei tietenkään tärkeissä kantavissa rakenteissa. Kevyitä sisäseiniä ja muita vastaavia voidaan hitsailla katkohitsillä. Meni vähän kauas skoottereista mutta haitanneeko tuo mitään...... ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuli purettua skootterista katteita pois, aika homma sekin kun lähes kaikki ruuvit & pultit oli jämähtänyt. Löytyi alkukäyrään liitetty kuvan mukainen ihme vekotin. Alkukäyrässä on haara, sitten joku metallinen pieni mokkula, sitten lyhyt letku ja joku ihme liitin, sitten isompi omituinen pallukka josta letku jatkuu vielä etukatteiden alle. Enempää en kerinnyt tänään purkaa, niin ei tiedä mitä tuolla loppupäässä on.
Tehtaan alkuperäisessä huoltomanuaalissa moista härveliä ei mainita, eli liittyisikö tämä jotenkin tehojen alentamiseen ? Vai voiko olla joku saastepäästöihin liittyvä viritys ? Tuskin tuolla äänenvaimennuksen kanssa on tekemistä, luultavasti ? Onko kenelläkään tietoa mikä tuo systeemi on ? Otin meinaan ja tulppasin sen pois käytöstä. Oli tuo ensimmäinen letku palanut puhki ja tuo kuvassa irrallaan oleva liitos oli osittain irti, sitä oli joku koittanut korjata sikamassalla ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]()
saaste viritelmiä ovat
voi rapsia pois virkavallan mielipidettä en tähän tiedä että saako poistaa |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tiedosta kiittäen.
Tuli laitettua tuon ekan letkun paikalle pätkä oliskohan ollut auton lämppärin letkua, jonka toinen pää on tulpattu pultilla. Varsinainen viritys ![]() Tuli mieleen, että kestääköhän se letku sittenkään tarpeeksi kuumuutta ? Vaikkei sen läpi pakokaasuja menekään niin kyllä tuo sivuhaaran putki aika lailla kuumenee. Tarvii varmaan hitsata siihen putkeen joku tulppa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Aiheeseen liittyen sen verran, että kurvailin viime keväästä syksyyn Solifer Speedin tarroja kantavalla skootterilla, joka oli kuitenkin Baotianin tehtaalta lähtöisin.
Kaikki osat mitkä on muovia tai kumia kuten katteet tai letkut, porsi siitä vehkeestä. Varsinkin kaikki kumiletkut hajos muruiksi kun vähänkään koski. Sähkövikaakin oli vaikka kuinka. Moottori kyllä kesti, mikä itseä hämmästytti. Kun vaihtoi variaattorin rullat vähän kevyempiin, kulki se ihan mukavasti tämmöinen 90kg saimaannorppa selässään. Etujarrussa joku "abs" systeemi olevinaan, joka kuitenkin enemmänkin vatkasi kun toimi: vaarallinen. No, ilmaiseksi kun sai niin otin riesaksi. En kyllä ton kokemuksen kautta uskaltais omalle lapselle antaa ajoon.
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eilen purkailin Hyosungista katteita pois ja näkymä yllätti positiivisesti. Runko ja hitsaukset on ihan hyvälaatuisen näköisiä. Kaikki asennukset on tehty huolellisesti ja kaiken kaikkiaan työn jälki on siistiä. Hiukan ihmettelin kun skoba on niin pirun painava mutta syykin selvisi, rungossa on paljon rautaa.
Pientä sanomistakin toki löytyy: - pultit ja ruuvit on vähän sitä sun tätä. Tosin kyllähän kaikki pultit jumiutuu aikanaan. - tuo saastehärpätin oli tullut tiensä päähän, kumi on kestänyt 6 vuotta / 16000 km, mikä toisaalta on ihan hyvä suoritus. - kaasuttimessa ilmaruuvi on jumiutunut paikoilleen ja sen takia ruuvin kanta on murjottu rikki. Kaasari on siis "vakiosäädöissä" ![]() - ei sinänsä skootterin vika mutta varaosien saanti on vähän ongelmallista. Maahantuojan kautta saa ihan kaiken mutta hinnat ovat aivan älyttömät (esim. variaattorin hihna 50 e). Tarvikeosia on saatavilla mutta valikoima on rajallinen.
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Meillä on 2 kpl kiinan keksintöjä ajossa likoilla ja eteenpäin kulkee ni se riittää. Saattaa olla saumat kuraa ja vampula muutenkin mutta toimii ja jarrutkin jarruttaa. Jincheng Sudoku JC50QT-20 ja toinen Jincheng JC Hartet 50. Jälkimmäinen teppuili uudesta asti ja rajoitin piuha poikki ni rupes kulkee ja vääntää. Loppunopeus kuitenkin "vain" 60km/h tuolla kikalla eli olkoot noin kun kerran nyt kulkee ja vääntää. Tää Sudoku kulkee ihan tehdas asetuksilla saman eli 60km/h ja vääntökin kohdallaan alusta asti. Eli vääntöä ei ole tai jotain käynti/kulku ongelmia muutenkin näissä mutta huolletaan ja hoivataan ni toimii. Melkosesti on pitäny touhuta näitten kanssa kun muutama muukin sukulainen päästelee skoottereilla ni joskus niihinkin tulee probleemia ja sit tutkitaan. Eritoten Solifer on purettu muttereiks mutta ihan samaa kauraa kaikki Kiinan keksinnöt.
|