Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.01.2012, 15:39
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Se että tekniikka pelaa. Öljyt ja nesteet ovat niille kuuluvilla paikoillaan eivätkä sekaisin. Laatikko ja voimansiirto ei ääntele omiaan ja vaihteet vaihtuu. Kone käy hyvin. Neliveto pelaa.
Kysy autoon tehdyt huollot milloin on tehty. (jakopää remppa, vaihdetut osat ym.)

Sit peltihommat, jos oot halukas tekemään ruostekorjausta niin sitten ei haittaa ruosteet.
Yleensäkin myös kannattaa valita auto sen käyttötarkoituksen mukaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.01.2012, 15:55
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

Kiitoksia näistä tiedoista, eiköhän tämä tästä vielä vi*uiksi mene.
pitäs vaan jostain löyttää sopiva vekotin itelle, mutta ku kaikki on perskeleen kaukana. Pittää vissiin muuttaa ensin etlhän ja sitte vasta ostaa auto?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.01.2012, 15:59
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Etelän autot tuppaa monesti olla suolan syömiä.

Mihinkä käyttötarkoitukseen autoa haet? Täysveriseen offroadiin, silloin tällöin offailuun, metsäreissuille vai sitimaasturiksi?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.01.2012, 16:54
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

Mettälle meno autoksi pääasiassa, mutta mettätiet ei nyt Venäjän
kärrypoluista poikkea eli kyllä autola pittää olla haluja mennä myös mettähallituksen puolelle. unohtamatta sitä että mitä suuremmalla
todennäköisyydellä seki homma lähtee lapasesta ja alan harrastaan offia
ihan kunnola. Ihan normi mettäauton tartten, mutta varmaan laitelen siihen koroketta, ehottomasti vinssi, työvaloja yms "perushommia" . Sitten ku varallisuus antaa periksi niin sitten alethan hifistelleen. Peltihommia haluaisin oppia tekkeen ja muitaki perushommia. Nii ja renkhat tullee hankintalistalle varmaan ensimmäisenä, mutta se on sen ajan murhe se.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.01.2012, 18:22
maurichia:n Avatar
maurichia maurichia ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.10
Sijainti: lahti
Viestit: 197
Perusasetus

pakko nyt vielä itekki lisätä kokemuksia sen verran että nyt on kolmas tojotan maasturi menossa ja vaikka hinnakkaita ovatkin muihin verrattuna niin ovat olleet myös hyviä, hiluksi oli hyvä peli muuten mutta ohjaustehostimen puuttuminen meinasi olla vähän vittumaista välillä ja laiska oli kuin mikä (2,4d LN65) sitten tuli sen jälkeen HJ60 landcruiser, tämä oli jo mukavempi ajaa kun löyty ohjaustehostin mutta vähän tehotonhan tuo vapari kone kuitenkin oli (4.0d) mutta toimiva, läks aina käyntiin kovastaki pakkasesta (paitti silloin ku oli menny kaikki hehkut pimeeks) mutta oli sitten niin mätä että myin pois ja nyt on kierroksessa HDJ80 landcruiser, tämä on hyvin huollettu ja ruosteeton yksilö eikä kilometritkään tunnu vielä missään (740tkm) ja vielä toistaseksi ollut laakinpeli ilman mitään vikoja (ollut minulla nyt vähän yli 2kk) eli itse sinun tilanteessasi kallistuisin HJ61 tai LJ70 landcruiseriin kattoo vaan ettei oo ruoste kovasti päässy iskemään ja että voimansiirto ei pidä ylimääräisiä mekkaloita sekä muut perusjutut mitä on jo aiemmin mainittu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.01.2012, 18:25
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Jos siis pajeroa olet menossa katsomaan niin onko IC vaiko pelkkä TD?
Jos pelkkä TD niin kuuntele laatikko tarkasti ettei pidä ylimääräistä melua,toki sama myös IC:mallissa muttei ole niin herkkä kuin tuo "pikkuloota",rungontakapää,siitä mistä alkaa nousemaan,kannattaa tutkia kunnolla ruosteen varalta ja kokeilla sormella niistä rei´istä että ovatko täynnä hiekkaa. Etujalkatilojen kulmat happanevat kans aika tehokkaasti. Jos saat mahdollisuuden niin kokeile vähän vedättää nelivedolla kovemmin,ettei jakiksen ketju hypi ylitse. Ja sitten tieten nuo muutkin ettei moottori kolise ja perät ei äännä yms. Ja se tärkein,katso ettei tee painetta paisariin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.01.2012, 19:08
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 793
Perusasetus

Itsellä ollut toyotan hj60, hj61, 160 patrolli ja nyt uusimpana rj70 cruiseri. Toyotat on ollut pommin varmaa tekniikkaa, uusimpaan olen ollut todella tyytyväinen. Lähtee pakkasella avaimesta, lämpiää nopeasti, takaluukkuun mahtuu kaksi koiraa, etukallistuksen vakaajan otin pois ja vakiorenkaillakin menee aika pahaan paikkaan, lisäksi on tuo 3 hengen takapenkki ilman mitään mauttomia dieselveroja. Mitä itse tulee mieleen niin tuo voimansiirto kannattaa tutkia, ettei murrokset pauku ja ja kardaanit klonksu/tärrää, jakolaatikko ulvo, vaihteet pysyy päällä/menee päälle. Ohjauksessa on äkkiä paljon väljää jos on isot pyörät eikä ole kuin ajettu. Öljyvuodot, ettei kaikki paikat ole märkänä päältä ja ajettu kuivana. Ja jos sitä autoa on hitsattu niin kannattaa vähän tutkia kuinka on hitsattu, viimeksi kävin itse katsomassa sellaista lj:tä mihin oli puheissa hitsattu ja massattu runko viimeisen päälle, alle kurkistin ja päätin etten osta. Max millin pellistä lätkitty mätien päälle ja reunoilta parilla hepillä kiinni, olisi saanut tehdä kaikkea muuta kuin ajaa vaikka oli vuosi leimaa. Myyjää haastattelemallakin selviää paljon, kyllähän se koittaa kierrellä ja kaarrella asian vierestä jos kysyt suoraan esim että onko mätä paska vai oikeasti hitsattu. Ja jos kaupat pitäisi syntyä 5minuutissa eikä saisi käyttää vähän aikaa tutkimiseen niin susihan se on, varsinkin jos 6k autoa ostelet niin vähän saa jo katsellakkin erimalliin kun 100-200 romuja.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.01.2012, 20:06
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

Jojotat on MINUN mielestä yliarvostettuja... pyyntihinnat monesti IHAN tolkuttomia, ja jos tykkää ajaa PELKÄSTÄÄN siellä metsässä, tai katujyrällä normiliikenteessä, niin kannattaa valita se Hj...

Mutta yleisesti ottaen mikä vaan vehje kestää kilometrejä, jos sille on tehty muutakin kuin ajettu.

Ps. montakohan "toyota-on-ainoa-oikea-maastoauto" - uskonlahkoon kuuluvaa offaajaa suututin? arvauksia.., anybody?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
00-02 Cherokee hankinnassa. Neuvoja? LaGrande Tekniikka & Jutustelu 3 08.09.2009 17:01
Pickup hankinnassa Miraakkeli Tekniikka & Jutustelu 7 05.08.2007 09:20
Sisu A-45 hankinnassa Viikari Tekniikka & Jutustelu 3 26.03.2007 05:31
hankinnassa BJ, hyvät ja huonot puolet? Tekniikka & Jutustelu 1 07.12.2005 18:02
GD mersu hankinnassa ? Tekniikka & Jutustelu 2 27.06.2005 16:55


Sivu luotu: 18:29 (GMT +2).