![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() vm.5/83,uudet hehkut varaosaliikkeen koneella 20sek.Painonappi katkaisija(ei muovinen leikki) hehkuilla 40v sulake välissä.Kokeilin myös lisävaloreleen kautta jolloin meni virtaa vain 10.5v kiskolle nyt 11.5v,sulakkeen kokohan ei vaikuta virran kulkuun tosin hiluxissa muistaakseni 80 sulake hehkuilla Imusarjahehku eri järjestelmässä eri painonappi 24v. Tehdasasetukset olisi helppo palauttaa nappiviritys toimii,mutta tästä tuppukylästä(kuhmo) ei saa 23v hehkuja.Toyota liikkeelläki ihmettelivät tuota 23v viritystä. Miten motonetin 14v hehkut kestää 24v järjestelmässä?Perustuuko kesto tuohon 7s aikaan?Silloinhan voisin kokeilla omille hehkuille 24v.
Viimeksi muokannut aapo 982 : 09.01.2012 10:36 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ote motonetin luettelosta. Voi siinä olla virheitäkin.
Lainaus:
Jos näin on niin seuraava kysymys siulla on että miksi toinen akku on sökö/ei ota virtaa vastaan. Laita sinne ne hehkut jotka kuuluu ja palauta se niinkuin se on tehtaalta lähtiessään ollutkin niin silloin se pelaa. Ja jos jotain muuta on rikki niin vaihda se ehjään.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Minä hommasin omaan hoojiihin 23 voltin hehkut Tiiran autosähköstä. Siitä on jo kyllä muutama vuosi aikaa. Luulisi tuolta vieläkin niitä saavan oli silloin ainakin muistaakseni tilaustavaraa.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
12v otettu kuskinpuolen akusta toinen akku uloslähtö 24v.Molemmat akut pelittää(lähes uusia).Käynpäs kysymässä tiiralta hehkuja samalla kun putken haen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja poista HETI tuo 12 V viritys. Se akku jolta tuo on otettu kuolee täysin ihan muutamassa kuukaudessa.
Laita myöskin nuo akut vaikka jo ensi yöksi 12 voltin lataukseen rinnan kytkettynä. Eli kaikki akun kengät irti ja Startti kaapeleilla plussat yhteen, ja miinukset yhteen. Ja laturiin. Syy. Koska vain toista akkua on kuormitettu niin se jää joka hehkutuksen jälkeen aina hieman vajaammaksi kuin toinen. Tämä on näitä 24 V systeemin erikoisuuksia jotka aika moni(minä mukaan luettuna) on joutunut opettelemaan ihan lompakon kautta. Eikä niitä hehkuja tarvi vaihtaa jos haluat sillä nappihehkulla pelata ja jos ne hehkut on vielä ehjät. Osta mielummin sieltä sähköliikkeestä kunnollinen solenoidi niille hehkuille, eli joko telinnostajan, tai startti solenoidi. Sillä saa virran kestoa riittävästi jolloin ei pääse käymään niin että joko se nappula tms. rele hitsaa kiinni ja hehkut jää päälle. Ja tuolla asennelmalla ne on sitten 4-7 sekuntin hehkut.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nyt 12v järjestelmä poistettu.Laitettu 4kpl 24v uutta hehkua ei ollut enempaa ja 2vanhaa.
24v hehkussa muuten 14v kirjanmukaan virran tarve.Kokeiltiin tiiralla 24v hehkua ni lämpesi punaiseksi n.5sek kuluttua. Auton akut olleet vuorotelle 140a laturin päässä 3vrk. Lähti 10c lämpimästä tallista n.5sekunnin hehkutuksella,ensi yön saa lantikka majailla taivasalla niin aamu näyttää toiminnan,toinen talliin huoltoon audi siis. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Testaa vielä huviksesi miten äkkiä ne vanhat hehkuu...
Ja tuota siinä että ne akut on samaan aikaan laturissa on ideana se notta silloin ne latautuu täsmälleen samaan jännitteeseen ja kun näin tapahtuu niin myös ajossa ne latautuu samaan tahtiin. Ja latausvirta ei tarvi/saa olla kova, vaan muutama amppeeri riittää.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Noin 18sek kohdalla alkaa pää punoittamaan.Ja hehkuthan oli 12v järjestelmään tarkoitetut 14v:tiset
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lj käynnistys onkelma... | Oskulennu | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 30.10.2008 23:00 |
HJ:n käynnistys ja savutus | Gravedigger | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.04.2007 14:12 |
LJ:n käynnistys ongelmia | ugly_hj | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 21.01.2005 21:57 |
Käynnistys | Esko | Vuosimallit 1984-1996 | 8 | 13.09.2003 16:21 |
Käynnistys | jomppa | Vuosimallit 1984-1996 | 4 | 30.06.2003 14:09 |