![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mitenkäs teillä on pelannut noi nippartsit ym. tarvikenaftafiltterit? Viime syksynä ostin motonetistä jonkun japanparts tms. merkkisen suodattimen pajeroon mutta meno loppu lyhyeen kun pakkanen laski -30 paikkeille. Ei kulkenu aine läpi. Kuumailmapuhaltimella kun lämmitti suodatinta niin kävi normaalisti tyhjäkäynnillä, muuten rytyytti ja ajoa ei kestänyt ollenkaan. Kaivoin sitten roskapöntöstä vanhan suodattimen ja ruuvasin paikallen ja toimi niinkuin pitikin koko talven. Kylmimmillään tais olla aamulla -36. Että tarviiko niitä sitten etes vaihdella huvikseen? Se on mulla ollut nyt sama vilsu kohta 5 vuotta ja yli 130tkm, edellisillä omistajilla ties kuinka kauan.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Onneksi...Lainaus:
Paikalliselta hakenut kerran vuodessa joko MH:ta, tai MannFilteriä, tai sit MahleKnechtiä...Jatkossa voi tulla oleen Pajerossa Nipparts, kun tiluutan sitä (hinta huokeempi ku muilla). Nissaniin menee orkkista jonku aikaa (kaupoissa tulut muutama suodatin öljylle/polttoaineelle). Toyotaan Nippartsia... Toyotaan menny ösuodatin Nipparts, ja ei valittamista oo... Nätimmin menee paikalle ku kilpailijat. Oisko tankissa vaan vettä ja kesälaatua... Itellä Kingi teki yks syks metälle mennessä hyytymistä, kun oli mittarissa vielä kesälaatua... Esson mittarista otin silloin, ja hyhmää ku suodattimen otin pois... Tämä MH:n tekemä ja nytkins siellä samaa valmistetta... Polttoaineen laatu voi olla syy et kohmeloituu ja mistä ottaa... Isoja eroja yhtiöiden polttoaineissa... TB:llä kait se paras on... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nesteeltä pitkät kalsarit tankkiin.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() DSL-suodattimista
Jos vanhasta suodattimesta menee diesel läpi, ja uudesta ei, niin tarkastasin itse että eihän vaan joku valopää ole vaan hajottanut suodatinta.
Siis kun suodatin on mennyt tukkoon, niin esim meisselillä revitty pikkurillin kokoinen reikä suodatinmateriaaliin. Toimii nimittäin hätäapukorjauksena, mutta voi tulla kalliiksi jo ensimmäisessä käynnistyksessä. Ja onhan suodatin oikea? jotkut valopäät käyttää moottoriöljyn tai hydrauliikkaöljyn suodattimia tulipalopakkasilla. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Äh, ei tuntenu fixuskaan "ei-propullista" suodatinta. Osaako kukaan sanoa suodattimen numeroa tai auttaa muulla tavalla?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Kysytään...
Käyn huomenna kysäseen asiaa varaosakauppiaalta... Ja ilmotan, kun tiedän enempi asiasta.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Taitaisit päästä helpommalla kun otat autostas malliksi sen suodattimen mukaan ja lampsit sen kanssa tarvikeliikkeeseen niin luulis joku suodatin löytyvän.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
turbon ongelma, apuja kaivataan. | Offroadrunner | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 19.02.2008 16:39 |
Pajero tietoutta kaivataan..! | Tebster | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.01.2007 20:42 |
Öljynpaineita hukassa (Pajero V6) | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.10.2005 16:14 | |
Apuja kaivataan | sevy.8 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.08.2005 11:08 |
Teho/paino | jeeppi-eki | Tekniikka & Jutustelu | 43 | 02.08.2004 19:40 |