![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kestääkö sähköinen polttoaineen siirtopumppu vaihteistoöljyn siirtopumppuna?Olis tarve laittaa siirtopumppu LC 61:n pää- ja jakovaihteiston täyttöproppujen väliin. Siellä antautui vaihteistojen välinen stefa kahden vuoden jälkeen ja sitä ei nyt aleta taas uusimaan. Öljyt valuu nyt päälaatikosta jakikseen. Ennen valui jakiksesta päälaatikkoon ja se ongelma korjattiin aikoinaan "hullunkierrolla", se ei vaan tähän suuntaan toimi. Onko tuollainen sähköinen imevä polttoaineen siirtopumppu tuhoon tuomittu idea? Käyttöähän ei pumpulle tulis kun jokunen minuutti kuukaudessa. Öljyt liikku luokkaa 1l/5-10 tkm. Pumpun ohjaus katkaisimella. Varaosatiskillä veikkasivat, että pumppu palaa minuutissa öljyn jäykemmän viskositeetin takia. Imevä 24v hyco olis mielessä (malli 13 3030 noin 85 euroa). Kylmiä öljyjä ei ole tarkoitus pumppailla. Sähköiset öljyn siirtopumput maksavat luokkaa 400-800 e (mitä itse löysin). Linkki hyco:n sivulle: http://cat.hueco-automotive.com/inde...9194e708363574 Kokeilenko pa-pumpulla vai onko parempia vaihtoehtoja (järkevän hintaisia?
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#2
|
|||
|
|||
![]()
http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Kem...pu-12-V-25866/
tuos ois vaa nuo voltit onkelmana ?? vähäsessä käytös vois mennä toisest akusta vaa ?? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Noita öljynvaihtopumppujakin mietin mutta ne tuntuu kaikki vähän leluilta. Mikäköhän on odotettu toimintaikä tuolla alustassa, ei kestäne upottaa ainakaan. Hakusessa olis melko pitkäikäinen ratkaisu. Välistefa saa olla vaihtamatta kunnes tulee päälaatikon laakerointi ajankohtaiseksi. Nyt vielä hiljainen ja kaikki vaihteet pelaa ja pysyy päällä. Pientä tikitystä kuuluu ilmeisesti kytkinakselilta, ei muita ominaisuuksia. Hieman kuulostaa painelaakerilta mutta se se ei ollut koska kytkinremppa (uusittiin silmä- ja painelaakeri) ei vaikuttanut mitenkään.
Porakonepumppu olis varmaan varmatoimisin ![]()
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex Viimeksi muokannut JES : 03.01.2012 20:00 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Oisko päälaatikossa huohotin tukossa, jos jakikseen tuuppaa öljyjä? Kun minun muistaakseni ylin yhtenäinen reikä on pääakselin korkeudella, eli pääakselin stefa. Ja öljypintahan jää alemma, paitsi liikkeessä tietenkin roiske.
Entäs jos vain laittas riittävästi ylitäyttöä, ja hullunkierto tasaisi öljyt? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Huohottimet toimii ja aukeaa puhaltamalla mielestäni samalla paineella hyvin helposti. Noi tuli tsekattua ihan ensimmäiseksi. Mitään alempaa aukkoa ei tietääkseni ole kuin tuo pääakselin stefa. Toi hurja ylitäyttö voisi ehkä mahdollistaa "hullunkierron" väärinpäin mutta uskon, että sitten se työntää öljyä jo jakiksen huohottimen kautta kuten nyt päälaatikon öljyn siirryttyä jakikseen (päälaatikosta n.1,5 l ja 0,5 l ylitäyttö jakiksessa ennestään= öljyt huohottimesta ulos). Jakiksen täyttöproppu on kuitenkin paljon alempana kuin laatikon.
Eikö kenelläkään ole kokemusta noista pumpuista? Edit. Palamisella tarkoitin pumpun ennenaikaista kuolemaa, en ilmiliekeissä palamista. Tuollainen kuvan Facet 24 v olis luokkaa 95 euroa. En tiedä imeekö tuo yhtä hyvin kuin hyco.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex Viimeksi muokannut JES : 02.01.2012 22:31 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Pieni sähköhydrauliikka pumppu pelaa.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
P.S noita ohitusletkutuksia liikaa tehneenä, vielä kerran huohotin....... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Joskus aikoinaan koitin erilaisilla bensapumpuilla pumpata moottoriöljyä ja jokainen lopetti toimintansa. Sitten kun öljy jähmettyi pumpun sisään niin ei lähtenyt enää käymään tai sitten käyttösavu karkasi.
Veikkaan että tollanen puristeltava pallo puristuu kerran kasaan ja jää siihen? ![]() Tollanen mankelointipumppu voisi toimiakin? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Huohotukset tuli tsekattua sen verran tarkkaan ettei vika kyllä sieltä löydy. Nyt on kyllä tuollainen Nissanin pumppu hakusessa, pari myynnissäkin olevaa löytynyt muttei vielä saatu yhteyttä myyjään. Pallopumpun voi kyllä unohtaa. Foorumeita selanneena saanut käsitystä pa-pumppujen käytöstä varsinkin moottoriöljyn siirrosta turbolle. Joillakin toimii ja toisilla ei...
Tuloksena voisi todeta, että halpaa ja kestävää sähköistä öljy/hytikkapumppua ei ole olemassa ![]()
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Nissanin peräöljypumppu on oikeenki sopiva tuohon käyttöön. Itellä oli 2-t moottorikelkassa turbon öljypumppuna ja piti rajoittaa aika reilusti ku meinas vähän liikaa pukata painetta.. Niin ja ei ole hinnan kiroissa, ite maksoin kahesta toimivasta 30€ yhteensä.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Siirtopumppu - Mikä on hyvä | bluevan | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 26.09.2011 20:23 |
Patrollin siirtopumppu | Jarnoh | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 17.02.2010 18:37 |
Vaihteistoöljyn lauhdutin | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 16.01.2010 16:51 |
siirtopumppu patrolliin? | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 29.06.2007 20:42 |
Disco 300 Tdi siirtopumppu | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 11.04.2007 12:27 |