![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Ilman suurempia muokkauksia laittaisin moottorin alas jäävään osaan pari tyhjennysvalumisreikää ja tulonippaliitännän letkulle sitten jotenkin sopivasti puhaltamaan kollektorin suuntaan. Reikien koot tarpeeks pieniks niin ei mee kamalan montaa litraa minuutissa puhaltaessa ja syöttöletkuun joku sopiva alennus, ettei vahingossa tuu suurta ylipainetta. Sillon täytyis ryhtyä miettimään miten laakereissa pysyy vassut sisällä ja muutenkin hommat menee tarpeettoman vaikeeks. Tän tarkotus ois siis lähinnä pystyä tyhjentämään moottori vedestä uimakeikan jälkeen ja kompuran tuotosta riippuen sitä saattais voida pitää päällä koko kahluun ajan. Jos tämmösen tekee niin varmaan pitää välillä vähän vahtia tuleeko silti laakereista voitelut pihalle.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Plazton ComeUp (DV9500) pitänyt uudesta asti mielestäni melko isoa mekkalaa ja suurentunut kokoajan.
Pakkohan sinne oli kurkata mitä syönyt. Löytyi 1kpl laakeri mikä ihan morjens! Nyt ongelma. Mites tuon laakerin saapi irti kun ei mikään ulosvetäjä mahdu likikään nuin pieneen rakoon?? Ja kait tuossakin muovihelassa kuuluis rasvaa olla ? Ei ainakaan minkäänvaltakunnan liukastetta ollut. http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=96624 Vaihteistossa oli ihan notkeat vaseliinit kyllä. http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=96623
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ulosvetäjään tuommonen kaulus kii ja sillä kiskomaan. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Supervinssissä vissiin sama moottori kun on ankkuri niin kovasti samannäkönen. Vaihdoin kans laakerit siihen, niin kyl tuo laakeri lähti ulosvetäjällä kun vähän pyyhkäsin leukoja ohuemmiks
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pitää huomenna mennä ikh:lta kyselemään tollasta kukkoa jos se mahtuis tuonne väliin.
Normi ulosvetäjiä kokeilin ja olis jääny melkoisen vähän materiaalia jos olis hionu pois riittävästi. Äkkiseltään en viitsinyt tuhota leukoja. Edit: Paikallinen sähkömoottoreita korjaava firma nyppäs laakerit irti just siihen tehdyllä ulosvetäjällä kun heti aamulla kävin kiusaamassa. Kukkolaista isompaa sovittelin ensin muttei mahtunut ja pienempää ei ollut myyjillä hyllyssä. Uudet laakerit RS versioina 14€ pari maksoi joten eiköhän hiljenis.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 05.01.2012 09:46 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Taas tarvittais apuja. comeupin jarrun kanssa tällä kertaa.
Mikä voima vääntää jarrun piukkaan kun roikutaan vinssin varassa. A Jousen esikiristys ja jos niin mistä tietää kiristetäänkö puoli ,yksi vai puolitoista kierrosta jouseen jäykkyyttä. B vaihteiston kautta tuleva voima mikä puristaisi jarrukiekkoa vasten runkoa. En nyt vaan tajuu tuon(kaan) sielunelämää Jarru piti tuossa oikein hyvin ennen purkua ja yritin merkkailla purettaessa osien paikan mut vituikshan se meni ja nyt ei jarru pitänyt Raisiossa kun tuurilla joskus. Pari tuntia tuossa yritin pähkiä toimintaa ja oma veikkaus on että jousen esikiristys vääntää jarrun päälle ja tuo putkiholkki avaa jarrun kun ajetaan sähköllä. Sitten taas tuli epäilys että tuleeko sittenkin rummulta voima tuota booritettua akselia pitkin ja vääntä jousivoimaa ikäänkuin pienemmäksi ?? kuvassa akselilukot ei paikoillaan eli ei niitä ole unohdettu. edit. Kuvaa katsellessa tuli mieleen moinen että kuuluisko sen jousivoiman jarrumäärän vaikuttaa siihen miten nopeasti rumpu pysähtyy kun mottorilla ajo lopetataan(esim kelattaessa ulos) ja se vaihteiston kautta tuleva voima vääntää jarrun päälle roikuttaessa vinssin varassa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 08.01.2012 14:06 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Alako ABT:n 9500 vinssi ottaan voimaa uloskelauksesa jopa niin palijo ettei tahtonu jaksaa pyöriä ollenkaan. Jarru oli menny kuvan mukaiseksi. Oisko kellään myydä tai tietoa mistä kyselis osaa.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kovasti näyttää samanlaiselta jarrulta kuin TML keloissa. Eli soitto offroadtarvikkeeseen, eiköhän pojilla liene ko.osat hyllykamaa...
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ongelma ratkesi. Paikallisella offaajalla oli warnin jarru hyllysä ja yllättäen samanlainen.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
To time your brake properly, hold the brake assembly so the cams are facing up. Rotate the moving cam 180 degrees counter clock wise and the brake will be properly timed. Sivulla 7 kuvia saman näköisestä jarrusta (Warn) (postattu 4.1.10.)
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vielä ei ole päässyt testaamaan toimiiko. Mutta nyt pääsi hiukan jyvälle tuon systeemin toiminnasta.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
![]() |
Luokat |
sähkövinssi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sähkövinssien top10??? | repo | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 19.06.2008 21:56 |
Mihin porukka on sijoittanut sähkövinssien ohjausb | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.05.2007 05:20 |