![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
tässä kuva lavasta, kyljet taitaa olla 1,5 tai 2mm peltiä ja ne on pysyneet suorana uittamisen jälkeen. perälaudassa näkyvät "aallot" on omaa typeryyttä liiallisen lämmöntuonnin myötä syntyneinä. ja reikiä sutkin vähän rujosti polttopillillä, mutta noikin on näkymättömissä normaalisti.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
No oli kuten aluksi arvelin. Aika jännä menetelmä määrittää hintaa. Onko kellään tietoa mistä löytyy lähin sinkkiallas Kemiä, jossa vois uittaa HDJ:n rungon. Ei se kallis oo jos maksaa sen reilun 1€/kg.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Teknotyö-Kuumasinkitys Oy Tekniikantie 2 61400 Ylistaro |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja nimen omaan hinta määräytyy kappaleen mukaan, ei sinkin. Olen ymmärtänyt lähinnä niin, että pääsääntöisesti tietyn painoisella kappaleella on tietty pinta-ala, eikä se sinkin osuus hinnassa ole se merkittävin. Suuri merkitys on kappaleella, joka upotettaessa jäädyttää allasta ja siten kuluttaa sähköä lämmitystarpeen muodossa. Happokäsittely + pesut, kaikki nämä tuo oman osan hintaansa. Kallista hommaahan se on jos isoja määriä sinkitään, mutta tällaisissa harrastejutuissa sillä ei ole väliä. Ja lopputulos on sata kertaa maalia parempi kestävyyden osalta. TT |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Oliko kukaan sinkittäny kokonaista itsekantavaa henkilöautoa tai runkorakenteisen henkilöauton koria? Tuliko ihan tolkuttoman kalliiks?
Vaihtoehtosesti tekis mieli pohdiskella olisko mahollista sinkittää kylmänä käärien elektrodin ympärille jotain sopivaa vaahtomuovia ja heilutella sitä sitten ympäri ämpäri? Toinen virtalähteen napa olis tietysti sillon sinkitettävässä kohteessa kiinni ja tuo vaahtomuovi kasteltuna elektrolyyttiliuoksella. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Itse kantavaakoria ei voi sinkitä! Ainakaan meillä sitä ei rueta tekemään. Meillä minimi hinta on ollut tähän asti 10e ja muuten hinta määrittyy kappaleen painosta, koosta ja rakenteesta. Ja tuosta sähkösinkityksestä on paljo netissä juttuja miten se onnistuu kotikonstein.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oletuksena nyt tietty on, että sinkitykseen menevä kappale on purettu ja puhallettu pellille eikä siinä ole onteloissakaan mitään pinnotteita tai mujua tai muuta. Pohjatöitä voi tehä ja teettää ja niitten vaatimuksista tietty saa ja pitääkin kertoa. Kyselen siis nyt siitä näkövinkkelistä, ettei tehä nollabudjetin metsäntuhoa, vaan enemmänkin siltä varalta että vastaan sattuis joku ajopeli mistä tahtois tehä loppuelämän auton. Sillonhan sillä hinnalla on paljon vähempi merkitystä, vaikuttaa lähinnä projektin nopeuteen kun tarvii välillä säästellä ja välillä tehä eteenpäin. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Motonetissä ainakin oli jonkinlaista sähkösinkitys pakettia tarjolla syksyllä.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Teknotyöllä, tosin Järvenpäässä olen sinkattavia käyttänyt. Hyvä palvelu, hyvä työn laatu ja aika nopeasti on saanut valmiit hakea.
__________________
Jukka |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa olis tarve mulla sinkitä yhdet peltiset sisälokasuojat...mutta miten puhtaat ne täytyy olla ennen sinkkiin viemistä?
Ne on kyllä sähkösinkittyä peltiä, mutta etenkin toisella puolella on jotakin mustaa ja kuivaa, helkkarin lujassa olevaa ainetta - epäilen sen olevan jotakin kivenisku- tai muuta massaa. Pitääkö hioa vai lähteekö kylvyissä? Maalihan ei lähde, sehän on puhallettava pois. TT |
#11
|
|||
|
|||
![]() Mites vanteiden sinkitys?
Mitä nyt jossain autonkorjausmittakaavaa olevissa touhuissa on sinkittyjä peltejä tullut hitsailtua, ei niistä mitenkään erityistä ongelmaa ole aiheutunut ulkona verrattuna muihin eri syistä käryäviin pelteihin. Käryjen hengittelyä kannattaa välttää. Jos tuota hommaa tekisi joka päivä ja vielä sisällä, varmaankin erittäin tärkeä saada käryt hallintaan.
Sinkityksestä tuli mieleen, että olisiko hyvä idea hiekkapuhaltaa ja kuumasinkitä auton ja peräkärryn vanteet, minulle kelpaisi myös sinkin väriset vanteet jos niiden maalaaminen on jossain määrin haastavaa? |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tasapainossa ne ei sen jälkeen varmaan enää ole. Ei kyllä kaikki vanteet uutenakaan.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sinkityn pinnan maalaaminen on jonkinlainen ongelma, suositeltava esikäsittely on karhennus raepuhalluksella. Huolellisista esivalmisteluista riippumatta kovin usein maali alkaa muutamaa vuotta myöhemmin rapistua irti isoina paloina. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.yit.fi/palvelut/yritykset.../kuumasinkitys |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Kappale punnitaan sinkityksen jälkeen! Ylivieskassa taitaa olla pohjosin allas! Kannattaa soitella ja kysellä laitoksiin mihin hintaan tekeevät! Ja muistakaa tohottaa ne rungot että saa sen sinkittyä sisältäkin!
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Onnistuukohan sellainen sinkitys että auto missä ei ole erillistä runkoa upotettaan vain helmoja myöten altaaseen?? Olis tossa amatsooni mistä vois pohjan sinkittää.
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Valitettavasti ei onnistu! Sinkitys tapahtuu ns salmiakki asennossa ja rajaaminen helmoihin asti vaikeaa! Ja uskosin että jos sellasta edes yrittäisi niin pohja vääntyis käyttökelvottomaksi.
|