![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
paino nousee noin 8%-10% eli sadan kilon runkoon voi tulla 10kg lisää painoa enimmillään. Meillä täällä savossa se maksaa noin. 1e + verot/kg. Riippuu aina kappaleesta mitä tuot. Sinkki kestää auton osissa noin 30v jos sitä on vaan hyvin hoidettu eikä kovalla kulutuksella ja maalaus/massaus pinnat sen päällä vaan jatkaa sen ikää.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Eli käsitinkö oikein että esim auton runko joka painaa noin 150kg, sinkkiä menee noin 15kg jolloin kustannus on n. 15€+alv. Eli vajaalla 20€ on sinkattu runko töineen päivineen???
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
tässä kuva lavasta, kyljet taitaa olla 1,5 tai 2mm peltiä ja ne on pysyneet suorana uittamisen jälkeen. perälaudassa näkyvät "aallot" on omaa typeryyttä liiallisen lämmöntuonnin myötä syntyneinä. ja reikiä sutkin vähän rujosti polttopillillä, mutta noikin on näkymättömissä normaalisti. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
No oli kuten aluksi arvelin. Aika jännä menetelmä määrittää hintaa. Onko kellään tietoa mistä löytyy lähin sinkkiallas Kemiä, jossa vois uittaa HDJ:n rungon. Ei se kallis oo jos maksaa sen reilun 1€/kg.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Teknotyö-Kuumasinkitys Oy Tekniikantie 2 61400 Ylistaro |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja nimen omaan hinta määräytyy kappaleen mukaan, ei sinkin. Olen ymmärtänyt lähinnä niin, että pääsääntöisesti tietyn painoisella kappaleella on tietty pinta-ala, eikä se sinkin osuus hinnassa ole se merkittävin. Suuri merkitys on kappaleella, joka upotettaessa jäädyttää allasta ja siten kuluttaa sähköä lämmitystarpeen muodossa. Happokäsittely + pesut, kaikki nämä tuo oman osan hintaansa. Kallista hommaahan se on jos isoja määriä sinkitään, mutta tällaisissa harrastejutuissa sillä ei ole väliä. Ja lopputulos on sata kertaa maalia parempi kestävyyden osalta. TT |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Oliko kukaan sinkittäny kokonaista itsekantavaa henkilöautoa tai runkorakenteisen henkilöauton koria? Tuliko ihan tolkuttoman kalliiks?
Vaihtoehtosesti tekis mieli pohdiskella olisko mahollista sinkittää kylmänä käärien elektrodin ympärille jotain sopivaa vaahtomuovia ja heilutella sitä sitten ympäri ämpäri? Toinen virtalähteen napa olis tietysti sillon sinkitettävässä kohteessa kiinni ja tuo vaahtomuovi kasteltuna elektrolyyttiliuoksella. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Teknotyöllä, tosin Järvenpäässä olen sinkattavia käyttänyt. Hyvä palvelu, hyvä työn laatu ja aika nopeasti on saanut valmiit hakea.
__________________
Jukka |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Tuossa olis tarve mulla sinkitä yhdet peltiset sisälokasuojat...mutta miten puhtaat ne täytyy olla ennen sinkkiin viemistä?
Ne on kyllä sähkösinkittyä peltiä, mutta etenkin toisella puolella on jotakin mustaa ja kuivaa, helkkarin lujassa olevaa ainetta - epäilen sen olevan jotakin kivenisku- tai muuta massaa. Pitääkö hioa vai lähteekö kylvyissä? Maalihan ei lähde, sehän on puhallettava pois. TT |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
http://www.yit.fi/palvelut/yritykset.../kuumasinkitys |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Kappale punnitaan sinkityksen jälkeen! Ylivieskassa taitaa olla pohjosin allas! Kannattaa soitella ja kysellä laitoksiin mihin hintaan tekeevät! Ja muistakaa tohottaa ne rungot että saa sen sinkittyä sisältäkin!
|
|
#12
|
|||
|
|||
|
Onnistuukohan sellainen sinkitys että auto missä ei ole erillistä runkoa upotettaan vain helmoja myöten altaaseen?? Olis tossa amatsooni mistä vois pohjan sinkittää.
|