Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #25  
Vanha 25.12.2011, 13:41
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Itse kallistuisin tuossa tilanteessa (niin kuin melkein on tullut tehtyä lava-autoa (jonkinmoisilla maasto-ominaisuuksilla valmiiksi varustettuna) etsiessä, paitsi että hankin SD23 koneella olevan.

Eli Nissan Kingcab D21 korilla ja TD25 koneella ja ohjaustehostimella varustettuna. Mahdollisesti myös hyvin suoritettu ahtaminen siihen kylkeen.

Hiluksista tiedän sen verran että hankintahinta on kallis, ja juurikin kuten edellä mainittu, saako sille rahalle vastinetta? Hyvää Hiluxista löydän ainakin sen että metsäkäyttöön juuri tuo jäykkä etuakseli on helpompi korotella.
Mitsuista, Mazdan lavureista sun muista ei ole kokemusta.

Kingcabista plussat ja miinukset:

+ Halpa (saat hankittua paljon uutta palikkaa verrattuna siihen että jos ostat puolet kalliimman Hiluxin "vakiona")
+ Erillisjousitettu keula hyvä ajaa tiellä
+ TD25 kestää käsitykseni mukaan turbotusta (SD23 ja 25 koneiden kanssa ongelmia kansissa ainakin ilman modausta. Insinöörin suunnitteluvirhe)
+ Kingcab hyttiin mahtuu matskua esim. metsäreissua varten. Itellä lisänä vielä pari väliaikaista penkkiä alkuperäisasennettuna
+ Korotussarjoja löytyy
+ Yksinkertainen tekniikka eikä liikaa hajoavia sähköhärveleitä
+ Osia löytyy suhteellisen hyvin
+ SOA valmiina taka-akselilla (jos tätä plussaksi voi nyt sanoa)
+ Kitkalukko löytyy myös vakiona, mikä varsinkin toimessaan auttaa kevyessä maastoajossa
+ Vakio kytkin yleensä kestää
+ Kahden akun tekniikka

- Syö paljon (niin kuin nämä nelivedot yleensäkin tekee)
- Erillisjousitettu keula taas raskaammassa maastokäytössä este etenemiselle ilman modausta
- Laatikossa pakin suunnittelu mennyt metsään, ei kestä kauheeta repimistä metsässä ja ratas kuluu vain toiselta reunalta.
- Kitkalukot ajettu yleensä loppuun, tai väärillä öljyillä hajotettu. Mutta ehjättävissä ja kiristettävissä suht. helposti
- Korotus vaatii työtä muutoskatsastusta jos vähänkään korkeampaa haluaa
- Tehdastekoiset korotussarjat kalliita hankkia (700$ ->)
- Monissa cabeissa vitosvaihde ajettu huonoksi vetämällä kuormaa.


En muista paljon saa vetää, mutta voi olla että tota 3000kg ei saa vetää enää.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Iveco 35-8 -89 Lava-auto SL O/M/V Ajoneuvot 5 02.04.2010 19:56
Ongelmia auto hälyyttimen suhteen. Merkki hakusessa. revu Chit-Chat 7 28.01.2010 23:55
Pakettiautosta lava-auto? samisami2 Tekniikka & Jutustelu 44 10.04.2007 20:46
O: lava-auto O/M/V Muut 0 06.02.2004 19:56
O: 4x4 Lava auto V-P O/M/V Muut 0 30.11.2003 18:12


Sivu luotu: 15:34 (GMT +2).