![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() täytyy olla malli joka 3000kg vetopainolla
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eikös tollaset oo aika harvassa? Ellei jotaa uudempia kato..
Ja saattaa muutenkin olla aika tuskaa jollaan turbottomalla vehkeellä tollasia painoja vedellä. Itellä ainakin oli hermot piukassa ku l200:sella oli lavalla n. 800kg ja kärry lastattuna n. 1900kg + 32" renkaat alla. Ei veinaa ollu mitää herkkua ![]() Eikö joku gen 2 pajero tms. olis ihan passeli? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
avalava täytyy olla kauhojen yms tiputettavien tavaroiden vuoksi. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
D21:sesä mikä on 4wd ja koukulla, niin 2200kg koukku siin on otteessa... Ja mikäli tollasta 3000kg koukkua haaveilee, niin taitaa mennä jenkkien puoleen sen kaa. Gen1 Pajeroita mist paperit mulla 3 kipaletta niin näissä kaikissa 3500kg... Ja nää on N1, tai N1G pakuja.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ääni Hiluxille!
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Itse kallistuisin tuossa tilanteessa (niin kuin melkein on tullut tehtyä lava-autoa (jonkinmoisilla maasto-ominaisuuksilla valmiiksi varustettuna) etsiessä, paitsi että hankin SD23 koneella olevan.
Eli Nissan Kingcab D21 korilla ja TD25 koneella ja ohjaustehostimella varustettuna. Mahdollisesti myös hyvin suoritettu ahtaminen siihen kylkeen. Hiluksista tiedän sen verran että hankintahinta on kallis, ja juurikin kuten edellä mainittu, saako sille rahalle vastinetta? Hyvää Hiluxista löydän ainakin sen että metsäkäyttöön juuri tuo jäykkä etuakseli on helpompi korotella. Mitsuista, Mazdan lavureista sun muista ei ole kokemusta. Kingcabista plussat ja miinukset: + Halpa (saat hankittua paljon uutta palikkaa verrattuna siihen että jos ostat puolet kalliimman Hiluxin "vakiona") + Erillisjousitettu keula hyvä ajaa tiellä + TD25 kestää käsitykseni mukaan turbotusta (SD23 ja 25 koneiden kanssa ongelmia kansissa ainakin ilman modausta. Insinöörin suunnitteluvirhe) + Kingcab hyttiin mahtuu matskua esim. metsäreissua varten. Itellä lisänä vielä pari väliaikaista penkkiä alkuperäisasennettuna + Korotussarjoja löytyy + Yksinkertainen tekniikka eikä liikaa hajoavia sähköhärveleitä + Osia löytyy suhteellisen hyvin + SOA valmiina taka-akselilla (jos tätä plussaksi voi nyt sanoa) + Kitkalukko löytyy myös vakiona, mikä varsinkin toimessaan auttaa kevyessä maastoajossa + Vakio kytkin yleensä kestää + Kahden akun tekniikka - Syö paljon (niin kuin nämä nelivedot yleensäkin tekee) - Erillisjousitettu keula taas raskaammassa maastokäytössä este etenemiselle ilman modausta - Laatikossa pakin suunnittelu mennyt metsään, ei kestä kauheeta repimistä metsässä ja ratas kuluu vain toiselta reunalta. - Kitkalukot ajettu yleensä loppuun, tai väärillä öljyillä hajotettu. Mutta ehjättävissä ja kiristettävissä suht. helposti - Korotus vaatii työtä muutoskatsastusta jos vähänkään korkeampaa haluaa - Tehdastekoiset korotussarjat kalliita hankkia (700$ ->) - Monissa cabeissa vitosvaihde ajettu huonoksi vetämällä kuormaa. En muista paljon saa vetää, mutta voi olla että tota 3000kg ei saa vetää enää. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Iveco 35-8 -89 Lava-auto | SL | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 02.04.2010 19:56 |
Ongelmia auto hälyyttimen suhteen. Merkki hakusessa. | revu | Chit-Chat | 7 | 28.01.2010 23:55 |
Pakettiautosta lava-auto? | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 44 | 10.04.2007 20:46 |
O: lava-auto | O/M/V Muut | 0 | 06.02.2004 19:56 | |
O: 4x4 Lava auto | V-P | O/M/V Muut | 0 | 30.11.2003 18:12 |