Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.12.2011, 21:32
Stade Stade ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.09
Sijainti: Pori
Viestit: 83
Perusasetus

nostetaas tätä

haussa olis lava-auto satunnaiskäyttöön. Vaatimuksena neliveto, alennusvaihteet, vähän tilaa penkkien takana työkaluille ja 3000kg koukku.
hinta siinä parintonnin hujakoilla.

hiluxin ln65 tulis mieleen, mutta joku toinenkin kävis? L200 vetokyky ei riitä muute olis "halpa vaihtoehto".

toisaalta ln46 kävis kans mut taitaa olla vaa singlecabbeina (+ ohjaustehostinkin olis kyl kiva)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.12.2011, 12:32
Kris Kris ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.10
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 220
Perusasetus

http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/4454540

Tuossa olis mulla myynnis erittäin hyvä ln65. Pelleiltään ja maalipinnaltaan huomattavasti paremmassa kunnossa ku moni uudempi... Samoin tekniikka täydessä kunnossa... Ainut vika tällä hetkellä toi etukardaanin ristinivel (19,90 maksaa motonetis) voi ajaa kyllä mutta kun ajelee nelkku/lukot päällä niin jyrryyttää vähä... takavetopäällä ei pidä mitää ylimääräistä ääntä. Neliveto toimii moitteetta kyllä. Olen ehkä keskiviikkona menossa vaihtaan tuota henkilöautoon yhdestä autoliikkeestä jos ei ennen sitä tule sit muita suunnitelmia. Käteiskaupalla voidaan vähä neuvotella hintapyynnistäkin... Jos hyvää hiluxia etit niin se on tossa.. Myyn ainoastaan siitä syystä että on vähä hankala kuljettaa kahta muksua tolla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.12.2011, 12:52
Stade Stade ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.09
Sijainti: Pori
Viestit: 83
Perusasetus

täytyy olla malli joka 3000kg vetopainolla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.12.2011, 13:35
veikkaaja veikkaaja ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Perniö
Viestit: 186
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Stade Näytä viesti
täytyy olla malli joka 3000kg vetopainolla
Eikös tollaset oo aika harvassa? Ellei jotaa uudempia kato..
Ja saattaa muutenkin olla aika tuskaa jollaan turbottomalla vehkeellä tollasia painoja vedellä.

Itellä ainakin oli hermot piukassa ku l200:sella oli lavalla n. 800kg ja kärry lastattuna n. 1900kg + 32" renkaat alla. Ei veinaa ollu mitää herkkua

Eikö joku gen 2 pajero tms. olis ihan passeli?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.12.2011, 14:44
Stade Stade ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.09
Sijainti: Pori
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veikkaaja Näytä viesti
Ja saattaa muutenkin olla aika tuskaa jollaan turbottomalla vehkeellä tollasia painoja vedellä.
Käyttö on väliaikasta, paikkakunnan sisällä koneen siirtoa/hiekan vientiä sen sellasta. En nyt ympäri suomea lähe 3000kiloa vetelemään, sillai että ylämäessä on max 60km/h.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veikkaaja Näytä viesti
Eikö joku gen 2 pajero tms. olis ihan passeli?
avalava täytyy olla kauhojen yms tiputettavien tavaroiden vuoksi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.12.2011, 15:29
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

D21:sesä mikä on 4wd ja koukulla, niin 2200kg koukku siin on otteessa... Ja mikäli tollasta 3000kg koukkua haaveilee, niin taitaa mennä jenkkien puoleen sen kaa. Gen1 Pajeroita mist paperit mulla 3 kipaletta niin näissä kaikissa 3500kg... Ja nää on N1, tai N1G pakuja.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.12.2011, 18:57
Stade Stade ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.09
Sijainti: Pori
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
D21:sesä mikä on 4wd ja koukulla, niin 2200kg koukku siin on otteessa... Ja mikäli tollasta 3000kg koukkua haaveilee, niin taitaa mennä jenkkien puoleen sen kaa. Gen1 Pajeroita mist paperit mulla 3 kipaletta niin näissä kaikissa 3500kg... Ja nää on N1, tai N1G pakuja.
jaa luulis et kingcabissa olis vanhansäännön 1,5xkokonaismassan koukkuja. ln65 näitä löytyy ainakin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.12.2011, 13:41
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Itse kallistuisin tuossa tilanteessa (niin kuin melkein on tullut tehtyä lava-autoa (jonkinmoisilla maasto-ominaisuuksilla valmiiksi varustettuna) etsiessä, paitsi että hankin SD23 koneella olevan.

Eli Nissan Kingcab D21 korilla ja TD25 koneella ja ohjaustehostimella varustettuna. Mahdollisesti myös hyvin suoritettu ahtaminen siihen kylkeen.

Hiluksista tiedän sen verran että hankintahinta on kallis, ja juurikin kuten edellä mainittu, saako sille rahalle vastinetta? Hyvää Hiluxista löydän ainakin sen että metsäkäyttöön juuri tuo jäykkä etuakseli on helpompi korotella.
Mitsuista, Mazdan lavureista sun muista ei ole kokemusta.

Kingcabista plussat ja miinukset:

+ Halpa (saat hankittua paljon uutta palikkaa verrattuna siihen että jos ostat puolet kalliimman Hiluxin "vakiona")
+ Erillisjousitettu keula hyvä ajaa tiellä
+ TD25 kestää käsitykseni mukaan turbotusta (SD23 ja 25 koneiden kanssa ongelmia kansissa ainakin ilman modausta. Insinöörin suunnitteluvirhe)
+ Kingcab hyttiin mahtuu matskua esim. metsäreissua varten. Itellä lisänä vielä pari väliaikaista penkkiä alkuperäisasennettuna
+ Korotussarjoja löytyy
+ Yksinkertainen tekniikka eikä liikaa hajoavia sähköhärveleitä
+ Osia löytyy suhteellisen hyvin
+ SOA valmiina taka-akselilla (jos tätä plussaksi voi nyt sanoa)
+ Kitkalukko löytyy myös vakiona, mikä varsinkin toimessaan auttaa kevyessä maastoajossa
+ Vakio kytkin yleensä kestää
+ Kahden akun tekniikka

- Syö paljon (niin kuin nämä nelivedot yleensäkin tekee)
- Erillisjousitettu keula taas raskaammassa maastokäytössä este etenemiselle ilman modausta
- Laatikossa pakin suunnittelu mennyt metsään, ei kestä kauheeta repimistä metsässä ja ratas kuluu vain toiselta reunalta.
- Kitkalukot ajettu yleensä loppuun, tai väärillä öljyillä hajotettu. Mutta ehjättävissä ja kiristettävissä suht. helposti
- Korotus vaatii työtä muutoskatsastusta jos vähänkään korkeampaa haluaa
- Tehdastekoiset korotussarjat kalliita hankkia (700$ ->)
- Monissa cabeissa vitosvaihde ajettu huonoksi vetämällä kuormaa.


En muista paljon saa vetää, mutta voi olla että tota 3000kg ei saa vetää enää.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.12.2011, 21:00
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Stade Näytä viesti
nostetaas tätä

haussa olis lava-auto satunnaiskäyttöön. Vaatimuksena neliveto, alennusvaihteet, vähän tilaa penkkien takana työkaluille ja 3000kg koukku.
hinta siinä parintonnin hujakoilla.

hiluxin ln65 tulis mieleen, mutta joku toinenkin kävis? L200 vetokyky ei riitä muute olis "halpa vaihtoehto".

toisaalta ln46 kävis kans mut taitaa olla vaa singlecabbeina (+ ohjaustehostinkin olis kyl kiva)
Tässä on jo haastetta saada kaikki vaatimukset mahtumaan yhteen autoon...

...Paitsi jos omistaa hitsauskoneen ja omaa taidot käyttää sitä niin sitten ehkä.

Mutta tuplaa budjetti ja koita löytää jostain BJ / tai PZJ 75 landcruiseri niin se olisi kova sana. PZJ on tosin sillä surullisen kuuluissalla kaksimassavauhtipyörällä.

Tai sitten joku jenkki pickuppi ei nekään huonoja ole jos vaikka vertaa 2003-2005 datsuniin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.12.2011, 22:49
Stade Stade ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.09
Sijainti: Pori
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Tässä on jo haastetta saada kaikki vaatimukset mahtumaan yhteen autoon...

...Paitsi jos omistaa hitsauskoneen ja omaa taidot käyttää sitä niin sitten ehkä.

Mutta tuplaa budjetti ja koita löytää jostain BJ / tai PZJ 75 landcruiseri niin se olisi kova sana. PZJ on tosin sillä surullisen kuuluissalla kaksimassavauhtipyörällä.

Tai sitten joku jenkki pickuppi ei nekään huonoja ole jos vaikka vertaa 2003-2005 datsuniin.
Hiluxin ln65 kuulostaa viekin järkevimmiltä. Lavamallin landcruiseri olis kyllä hyvä, mut on harvassa vaan.

Kingcabbi elis kyl edullinen sijotus jos löytyis (tai onko edes) isokoukkusta versioo. Jenkeistä koitetaan pysyä erossa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.12.2011, 22:59
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Laita tuommonen:

http://www.nettiauto.com/land-rover/109/4463726

Täyttää vaatimukset:

lava-auto satunnaiskäyttöön. = Juu
Vaatimuksena neliveto, = On
alennusvaihteet, = On
vähän tilaa penkkien takana työkaluille = Juu, vähän on
ja 3000kg koukku. = 3500kg
hinta siinä parintonnin hujakoilla. = Tämä vähän ylittyy tässä yksilössä...

Vähän yli butjetin, mutta hytässä penkin takana näyttäisi jo tarvittavat työkalut olevan ja vinssikin keulassa.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.12.2011, 02:31
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Nois vanhoissa hiluxeissahan ei tosiaan oo kummoset vetopainot ellei oo aikoinaan leimattu kärryn kanssa pakettina isompaa. Taitaa olla alle 2000kg tehtaan lukema jarrulliselle. Nykyään ei tehaslukemaa isompaa saa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Iveco 35-8 -89 Lava-auto SL O/M/V Ajoneuvot 5 02.04.2010 19:56
Ongelmia auto hälyyttimen suhteen. Merkki hakusessa. revu Chit-Chat 7 28.01.2010 23:55
Pakettiautosta lava-auto? samisami2 Tekniikka & Jutustelu 44 10.04.2007 20:46
O: lava-auto O/M/V Muut 0 06.02.2004 19:56
O: 4x4 Lava auto V-P O/M/V Muut 0 30.11.2003 18:12


Sivu luotu: 03:32 (GMT +2).