![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() nostetaas tätä haussa olis lava-auto satunnaiskäyttöön. Vaatimuksena neliveto, alennusvaihteet, vähän tilaa penkkien takana työkaluille ja 3000kg koukku. hinta siinä parintonnin hujakoilla. hiluxin ln65 tulis mieleen, mutta joku toinenkin kävis? L200 vetokyky ei riitä muute olis "halpa vaihtoehto". toisaalta ln46 kävis kans mut taitaa olla vaa singlecabbeina (+ ohjaustehostinkin olis kyl kiva)
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/4454540
Tuossa olis mulla myynnis erittäin hyvä ln65. Pelleiltään ja maalipinnaltaan huomattavasti paremmassa kunnossa ku moni uudempi... Samoin tekniikka täydessä kunnossa... Ainut vika tällä hetkellä toi etukardaanin ristinivel (19,90 maksaa motonetis) voi ajaa kyllä mutta kun ajelee nelkku/lukot päällä niin jyrryyttää vähä... takavetopäällä ei pidä mitää ylimääräistä ääntä. Neliveto toimii moitteetta kyllä. Olen ehkä keskiviikkona menossa vaihtaan tuota henkilöautoon yhdestä autoliikkeestä jos ei ennen sitä tule sit muita suunnitelmia. Käteiskaupalla voidaan vähä neuvotella hintapyynnistäkin... Jos hyvää hiluxia etit niin se on tossa.. Myyn ainoastaan siitä syystä että on vähä hankala kuljettaa kahta muksua tolla. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
täytyy olla malli joka 3000kg vetopainolla
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eikös tollaset oo aika harvassa? Ellei jotaa uudempia kato..
Ja saattaa muutenkin olla aika tuskaa jollaan turbottomalla vehkeellä tollasia painoja vedellä. Itellä ainakin oli hermot piukassa ku l200:sella oli lavalla n. 800kg ja kärry lastattuna n. 1900kg + 32" renkaat alla. Ei veinaa ollu mitää herkkua ![]() Eikö joku gen 2 pajero tms. olis ihan passeli? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
avalava täytyy olla kauhojen yms tiputettavien tavaroiden vuoksi. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
D21:sesä mikä on 4wd ja koukulla, niin 2200kg koukku siin on otteessa... Ja mikäli tollasta 3000kg koukkua haaveilee, niin taitaa mennä jenkkien puoleen sen kaa. Gen1 Pajeroita mist paperit mulla 3 kipaletta niin näissä kaikissa 3500kg... Ja nää on N1, tai N1G pakuja.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Itse kallistuisin tuossa tilanteessa (niin kuin melkein on tullut tehtyä lava-autoa (jonkinmoisilla maasto-ominaisuuksilla valmiiksi varustettuna) etsiessä, paitsi että hankin SD23 koneella olevan.
Eli Nissan Kingcab D21 korilla ja TD25 koneella ja ohjaustehostimella varustettuna. Mahdollisesti myös hyvin suoritettu ahtaminen siihen kylkeen. Hiluksista tiedän sen verran että hankintahinta on kallis, ja juurikin kuten edellä mainittu, saako sille rahalle vastinetta? Hyvää Hiluxista löydän ainakin sen että metsäkäyttöön juuri tuo jäykkä etuakseli on helpompi korotella. Mitsuista, Mazdan lavureista sun muista ei ole kokemusta. Kingcabista plussat ja miinukset: + Halpa (saat hankittua paljon uutta palikkaa verrattuna siihen että jos ostat puolet kalliimman Hiluxin "vakiona") + Erillisjousitettu keula hyvä ajaa tiellä + TD25 kestää käsitykseni mukaan turbotusta (SD23 ja 25 koneiden kanssa ongelmia kansissa ainakin ilman modausta. Insinöörin suunnitteluvirhe) + Kingcab hyttiin mahtuu matskua esim. metsäreissua varten. Itellä lisänä vielä pari väliaikaista penkkiä alkuperäisasennettuna + Korotussarjoja löytyy + Yksinkertainen tekniikka eikä liikaa hajoavia sähköhärveleitä + Osia löytyy suhteellisen hyvin + SOA valmiina taka-akselilla (jos tätä plussaksi voi nyt sanoa) + Kitkalukko löytyy myös vakiona, mikä varsinkin toimessaan auttaa kevyessä maastoajossa + Vakio kytkin yleensä kestää + Kahden akun tekniikka - Syö paljon (niin kuin nämä nelivedot yleensäkin tekee) - Erillisjousitettu keula taas raskaammassa maastokäytössä este etenemiselle ilman modausta - Laatikossa pakin suunnittelu mennyt metsään, ei kestä kauheeta repimistä metsässä ja ratas kuluu vain toiselta reunalta. - Kitkalukot ajettu yleensä loppuun, tai väärillä öljyillä hajotettu. Mutta ehjättävissä ja kiristettävissä suht. helposti - Korotus vaatii työtä muutoskatsastusta jos vähänkään korkeampaa haluaa - Tehdastekoiset korotussarjat kalliita hankkia (700$ ->) - Monissa cabeissa vitosvaihde ajettu huonoksi vetämällä kuormaa. En muista paljon saa vetää, mutta voi olla että tota 3000kg ei saa vetää enää. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...Paitsi jos omistaa hitsauskoneen ja omaa taidot käyttää sitä niin sitten ehkä. Mutta tuplaa budjetti ja koita löytää jostain BJ / tai PZJ 75 landcruiseri niin se olisi kova sana. PZJ on tosin sillä surullisen kuuluissalla kaksimassavauhtipyörällä. Tai sitten joku jenkki pickuppi ei nekään huonoja ole jos vaikka vertaa 2003-2005 datsuniin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kingcabbi elis kyl edullinen sijotus jos löytyis (tai onko edes) isokoukkusta versioo. Jenkeistä koitetaan pysyä erossa. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Laita tuommonen:
http://www.nettiauto.com/land-rover/109/4463726 Täyttää vaatimukset: lava-auto satunnaiskäyttöön. = Juu Vaatimuksena neliveto, = On alennusvaihteet, = On vähän tilaa penkkien takana työkaluille = Juu, vähän on ja 3000kg koukku. = 3500kg hinta siinä parintonnin hujakoilla. = Tämä vähän ylittyy tässä yksilössä... Vähän yli butjetin, mutta hytässä penkin takana näyttäisi jo tarvittavat työkalut olevan ja vinssikin keulassa. ![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Nois vanhoissa hiluxeissahan ei tosiaan oo kummoset vetopainot ellei oo aikoinaan leimattu kärryn kanssa pakettina isompaa. Taitaa olla alle 2000kg tehtaan lukema jarrulliselle. Nykyään ei tehaslukemaa isompaa saa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Iveco 35-8 -89 Lava-auto | SL | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 02.04.2010 19:56 |
Ongelmia auto hälyyttimen suhteen. Merkki hakusessa. | revu | Chit-Chat | 7 | 28.01.2010 23:55 |
Pakettiautosta lava-auto? | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 44 | 10.04.2007 20:46 |
O: lava-auto | O/M/V Muut | 0 | 06.02.2004 19:56 | |
O: 4x4 Lava auto | V-P | O/M/V Muut | 0 | 30.11.2003 18:12 |