![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tervehdys! Kokeile, purkaako ne akut kun auto on paikallaan eli onko jossakin vuoto. Vai loppuko se virta vaan ajaessa? Kun lataat, kiehuuko akku tai kun tulet ajosta, onko jompi kumpi akku kuuma. Silloin selviät akun vaihdolla. Lähteekö lataamaan eli latausvalo sammuu nätisti ja valot kirjastuu? Voihan se olla, että jos on patterillinen lisävaloja, lämppäri ja muuta sähkönsyöjää kuluttamassa niin hiipuva laturi ei jaksa ladata tarpeeksi, mutta ei latausvalokaan pala. Mulla tosin on latausvalo palanut joskus viikojakin (pesun jälkeen) ja latasi silti ihan hyvin. Sähkö on mystistä, varsinkaan kun ei siitä liiaksi tajua. TT
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
jompi kumpi akuista sökö.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
itekkii ehkä tökkäisin yleismittaria napojen välii iha ensteeks ni kertoo melko paljo....
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Syttyykö lataus- ja vedenerotinvalot enää ollenkaan? Vilkkuiko ne aiemmin tyhjäkäynnillä?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Omassa mitsussa oli ainakin aika kyseenalaiset ne laturin piuhat, ne sai korjattua kun vaihtoi sen alkuperäisen liittimen kahdella abico liittimellä.
Noissahan on myös aika yleistä että lohkosta kuluu se laturin kiinnitys pultin reikä väljäksi. Tosin sitä en tiedä vaikuttaisko ko. vikaan... |
#6
|
|||
|
|||
![]() No, kun tuli ihmeteltyä;
Omat kokemukset mitsuista rajoittuu 80-luvun lopusta 90 luvun alkuun.
Ja täysin arvauksena! Jos auto toimii muuten normaalisti, siis lähtee akkulaturista käyntiin, ja toimii... Niin ekaksi tarkistaisin auton käydessä seuraavat latausjännitteet: 1. akkujen navasta mitattu, kuulus olla käyvässä autossa noin 13,5-14,5V 2. Laturista lähtee yksi paksu johto, mitsussa vm-82 muistaankseni joko 10mm tai 12 mm avaimella olevan ruuvin alta, sen jännite pitäs olla maata vasten 13,5-15v jos laturilla on reilusti suurempi jännite (mitataan tuon laturin ulostulon ja akun +navan väliltä), vaaikkapa yli 1v, niin onko siinä akunkengän vieressä johtosarjan liittimissä sellainen n. 10cm pitkä "johtosarja", siis sulakkeet, olisko palaneet? Jos laturin perseessä noin 12,5V niin vika on mahdollisesti laturissa jne.... pistäppä mittaustuloksia, niin arvotaan ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tämä ei nyt ihan suoraan liity asiaan, mutta vaihdettiin gen 2 pajeroon laturin hihna, se oli tietty liian pitkä. Näihin kai aika usein myydään liian pitkää hihnaa, no saatiin kuitenkin kiristettyä se juuri ja juuri. Vähän aikaa ajettua auto meinasi sitten palaa kun laturi menee ääriasennossa niin lähelle runkopalkkia että ottaa +johto runkoon. Eli kannattaa kattoo aina se väli kun kiristää hihnoja.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
onko este saada leimaa ikkuna lukot paskana | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 29.01.2008 22:29 | |
Nyt SYÖ miestä! kingin vaihdelaatikko paskana? | Oz | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.11.2004 09:21 |
Lukko paskana!!?? | Wago-78 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.09.2004 22:34 |
Kone paskana | mikk0 | Rakas Päiväkirja | 2 | 26.03.2004 14:37 |
Jarrut paskana | Borg | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 13.11.2003 15:22 |