![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ainakin siinä kikkareessa lukee erg-katalysator jotain. Johtosarjasta imusarjan päältä sinne on viety johto rosvoliittimellä(viddu että vihaan niitä keksintöjä) +akun vieressä kulkevasta kaapelinipusta tulee sulakkeen kautta johto.. On siellä siis ihan oikeakin egr, mutta mikähän tää on kikkare on? Pitää napata kuva selventämään. Jos sen imusarjasta tulevan alipaineletkun laittaa siihen ilmaputsarin läpälle, niin sehän on silloin kokoajan siinä lämminilmaotto -asennossa. Eli tuskimpa siihen kuuluu. Edit: Nyt on profiilissa kuvia! tänne laitto vielä vähän hakusessa.. Tulin töistä kotio ja kävin tallissa katsomassa/kuvaamassa, ja väärinhän muistin. Se kikkare josta tuo letku on irti onkin vaan pannalla siinä boksissa missä lukeekin EGS katalysator. Mikä se sitten on? Minne tuo letku sitten kuuluu? tulee imusarjasta t-haaran kautta. Kuvista löytyy myöskin se toinen alipaineletku jonka paikka hukassa.
Viimeksi muokannut jyrze : 22.12.2011 13:43 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuolla höpötetään siitä egr:n ohjausventtiilistä ja rintapellissä olevasta MAP-haistelijasta.... Siitä egr:än poistosta piti itsekkin kirjoitella, että onko tosiaan niin simppeli juttu, että irti koko keksintö ja peitelaippa päälle....ja ohjausputket pukkoon? Ettei tarvi syventyä huijailemaan alipainemokkuloita ja tuota egr solenoidia auton käynnin palauttamiseksi ![]() edit. Omaa kirjoitusta raapustaessa olikin tullut kuvia jyrzen konehuoneesta.....ja minä ainakin nostan kädet pystyyn, oli senverran oudon näköistä purkkia ja putkea, ettei ainakaan minun -90 xj:ssä ole tuollaisia, eikä ole tullut vastaan muidenkaan kuvia ihmetellessä! Viimeksi muokannut piippu : 22.12.2011 13:51 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Juu se alipainheputki mikä sulla on kuvassa kädessä, menee muistaakseni ilmanputsarikotelon taakse, ei siis eteen ohjaamaan lämpöläppää. Sitä kyllä tarkoitin alunperinkin. Tuo rintapellissä oleva "egr- cat" on ttasen joku aivan ihme jälkiasennuspaska, tollasta siellä ei pitäis olla. Sen vieressä näkyy se vihreä MAP:in liitin mistä puhuin. Tuolla on taas jotain güntherin viritelmiä, eiks tää ollu tuontiauto?
EGR:n poisto renixistä on niin helppoa että putki pois, alipainekello pois, egr:n putken reikien tulppaus ja alipaineohjauksen poisto & sen alipaineputken tulppaus. Mun pitää vielä kattoa toi konehuone jos ei joku ehdi ensin, en ole toasian ihan 100- varma tosta yhdestä tuubista kun ei oo hetkeen tullut töllisteltyä projektiauton pellin alle..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Saksasta on uitettu. Ei myöskään ole vastaan muiden kuvissa tuollaista tullut. Pitää nyppiä pikkuhiljaa letkuja/johtoja irti ja katsoa vaikuttaako ylipäätään mihinkään.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei vaikuttanut sulakkeen irroitus mihinkään. Liitin ei lähde tuosta egs boksista ilman väkivaltaa pois. Boksin sai auki kyllä ja siellä oli jonkinlainen piirikortti.
Viimeinen letku joka tuosta t-haarasta lähtee meneepi akun alle, puskurin sisään olevaan pyöreään/soikeaan mustaan säiliöön, eli sinne menee alipainetta myöskin. Mikähän se mahtaapi olla ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No se on alipainesäiliö
![]() Tuossa on parhaat kuvat mitä edellisestä XJ:n konehuoneesta löytyy, ja tämä siis 1990 vuosimallin auto. Vähän toi on suttuinen ja tietysti ilmanputsari irti, mutta näkee ainakin vähän mitä sinne kuuluu ja mitä ei. Tuossa on vielä se perkeleen pakosarjalta tuleva lämmitysrööri kiinni, sillä ei oikeasti tee mitään. En huomannut mitään eroa vaikka oli -20 pakkasta ja tuo ei ollut kiinni. Mun mielestä noita ei uudemmissa ole ollenkaan ![]() Edit: tässä kuvassa muuten näkyy tuon oikean EGR:n ohjausservo, bensapumpun etuvastuksen takana. Kaksi alipaineputkea sinne johtaa. Itse EGR ja sen alipainekello näkyy ylemmässä kuvassa, sieltä kun seuraa alipaineputkia niin pitäisi päästä perille mitä voi repiä irti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 22.12.2011 16:10 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=675637
Tuolla on yhdessä kuvassa tollanen boksi. Jotain päästöpaskaa taitaa olla. No eipä ole tässä autossa vähäpäästöisyydestä mainintaa eikä katalysaattoriakaan enää, joten taitaa tulla eksodus noillekin härpäkkeille. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |