![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Joo ei ne vääntyile siellä. Ja rungot on pokattu kyllä niin tukevaksi että jo se estää niitä muuttamasta muotoaan padassa! Materiaali vahvuuksien erot ym vaikuttaa siehen vääntelyyn. Kookkaat peltilevyt on pahimpia vääntyilemään vaikka ovatkin samaa materiaalia ja samaa vahvuutta.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Hyvä tietää et muoto pysyy, kun tuolla odottaa 1+1+7 paikkainen seiskafemman runko tulevaisuuttaan jonka pintakäsittely vielä avoin ja sinkkiä harkinnut.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Itse kyllä suosittelen sinkitystä! Ja omakin runko menee sinkin kautta kunhan otan sen työn alle!Nyt jo kaikki osat mitä vaihtanut on tehty niin ja ei oo tarvinnut tapella ruosteen kanssa
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Mitä tollainen sinkitys kustantaa? noin suurinpiirtein.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
joskus ennenki kyselty, muttei muista ni paljonko esim suikan runkoon tulee painoa lisää?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Tossa oli yks kaveri kysässä sinkityksen tarjousta just mennä viikolla ni oli ollu vähän päälle 2 euroa/kilo.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
olen kaksi toyotan runkoa, usemmaan peräkärryn ja yhden pick-upin lavan käyttänyt sinkissä, ei mitään ongelmia elämisen eikä muunkaan suhteen. KUNNOLLINEN hiekka- tai vastaava puhallus sisältä ja päältä, eli joka reiästä puhallusta rungon sisään vähintään riittävästi. jos haluaa että kierteitä ei tartte putsata niin kiertää niihin pultit sinkkauksen ajaksi. itse puhalsin runkoja joka puolelta käännellen ja väännellen 3-4 tuntia teräsrakeella 6m3 kompuralla ja 12mm reikä letkun päässä...
paino ei varmaan esim. hiluxin rungossa noussut kuin 20kg, tämä vain arvio. ennen ja jälkeen sinkityksen kaksi ukkoa siirteli runkoa yhtä kivuttomasti huomaamatta merkittävää eroa. kannattaa kysellä hintoja, ainakin kesällä n.1e/kg+ alv oli hinta. jos on mahdollista saada jonkun pajan kautta mikä käyttää tavaraa sinkissä voi selvitä halvemmalla, ja kastettavan tavaran massa kans meinaa aika paljon hintaan. ohuehko peltitavara on suhteessa kalliimpaa uittaa kuin massiivinen jööti. ja kannattaa jututtaa sitä kuka kastaa kipaleen, sillä on aika ratkaiseva merkitys lopputuloksen kanssa. esim. pikkarin lavan pinnanlaatu varsin hyvä sinkityksi, maalin voi ruilutella päälle varsin pienellä pohjatyöllä! jos jotakin tekee ja sen meinaa pitää niin kyllä sinkkaus on erinomainen vaihtoehto, ja ei se kunnolla maalaaminenkaan ole aivan ilmaista. |