Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.12.2011, 00:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mä vähän luulen, että seuraava käyttis on dieseli- Jeeppi.. nää bensavehkeet on hitusen janoisia näillä menoveden hinnoilla, vaikka hauska onkin kuunnella kasin hörinää
No entäs jos ruuvais maakaasukamat kiinni? Puolittuu ne pa-kulut, halvempaa ku diisselillä ajo.
Kiinan laivassa on tulossa sopivia tankkejakin par aikaa tännepäin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.12.2011, 10:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No entäs jos ruuvais maakaasukamat kiinni? Puolittuu ne pa-kulut, halvempaa ku diisselillä ajo.
Kiinan laivassa on tulossa sopivia tankkejakin par aikaa tännepäin.
Oishan sekin mahdollinen vaihtoehto kyllä, joskus mietinkin. Mutta tankkaus on vielä hieman hankalaa jos ajattelee pidempiä reissuja tjsp..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.12.2011, 17:34
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Oishan sekin mahdollinen vaihtoehto kyllä, joskus mietinkin. Mutta tankkaus on vielä hieman hankalaa jos ajattelee pidempiä reissuja tjsp..
Kyselehän keväämmällä, mä oon käynnistelemässä tässä erinäisten tahojen kanssa yhteistyötä jotta Jee Jee Jeeppi söis pierukaasua ja myös polttonesteitä.

Tarkotus olis pääosin kulkea kaasulla ja tarjota nestevoimalle sen kokonen säiliö, jolla pääsee huoltoasemaväli tai kaks kerrallaan eteenpäin kunnes taas ollaan sitten kaasun tarjonta-alueella ja sille sitten lähinnä mekaanisen tilan rajottama säiliö. En oo vielä ihan varma minne näitä mitäkin säiliöitä ja tankkeja ois tarkotus runnoa, mutta ehkä se selviää tässä projektin edetessä.

Jotta homma ei menis liian helpoks, haluaisin syöttää koneelle vettä nakutuksen estoon Messerschmittien tapaan siinä missä tavanomaisemmin työnnetään vaan ylirikasta seosta.

Millään hirmu kiireellä en oo tätä tekemässä koska jos jotain oon oppinu eläessä niin sen, että ensimmäistä kertaa jotain asiaa tehdessä voi tehä asian joko hitaasti tai päin vittua.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.12.2011, 21:52
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
"...ensimmäistä kertaa jotain asiaa tehdessä voi tehä asian joko hitaasti tai päin vittua."
Vähän OT, mutta kuulostaa juuri mun off-road-projektilta, olkoonkin että sillä taktiikalla on joskus lipsahtanut "hitaasti JA päin veetä" -osastoon...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.12.2011, 22:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Oishan sekin mahdollinen vaihtoehto kyllä, joskus mietinkin. Mutta tankkaus on vielä hieman hankalaa jos ajattelee pidempiä reissuja tjsp..
Saahan sitä sitten aina ajeltua bensalla kotio. Äkkiä se hintansa tienaa, ite asennettuna kaikkine papereineen tarkastuksineen selvinnee n. 2000 €. Eli äkkiä laskettuna vuodessa tienaa hintansa jos n. 20 tkm tulee ajoja. Seuraavana vuonna säästää jo ton 2000 € sitten.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.12.2011, 22:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Mutta kun eihän tää mulla enää kahden vuoden päästä tätä tahtia ole käyttöautona

No, vakavemmin ottaen täytyypä tutkia asiaa tarkemmin. Ei tuo kyllä ihan huonolta idealta vaikuttaisi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.12.2011, 21:28
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 349
Perusasetus

Mistä muuten hommasit tukivarret? Itsellekin vois vastaavat (xj malliset) sopia suunnitelmiin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.12.2011, 22:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Etupään varret on ihan samat XJ/MJ/TJ/ZJ, löytyy miljoonalta eri valmistajalta.

Omat on Rough Countryn, hommasin Jerkulta 4x4parts.fi:stä, mainos löytyy täältä offipalstan sivuiltakin. Hinta hyvinkin kohtalainen (et saa tehtyä itse samaan hintaan vastaavia vaikka kuinka yrittäisit), ja laatu RC:n osissa pääosin hyvä nykyisin - iskareita en tosin voi varauksetta suositella.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.12.2011, 21:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Tuli nyt vihdoin viimein aloitettua toi taka- akselin kunnostus. Nykyisessä D44a:ssa on sen tyyppivika (oli jo ostaessa), eli pinionin ja murikan laakerit kulahtaa varsin pikaisesti koska tuo alumiininen banjo elää niin paljon. Meteli on vain yltynyt, kohta ei enää uskalla ajaa

Sattui löytymään hyvin kohtuuhinnalla (~ Olvin kaljalavan hintainen ) tyhjä D44a:n akseliputki missä oli murikan laakeripukit paikallaan ja näytti ettei olisi laakerit päässeet pyörähtämään tuhoten akselia.

Ja mitä sille teen?

1. Trussin teko, ettei banjo/ akseli pääse taipumaan -> laakerit kestää
2. Vahvempi banjokoppa (noita 10mm:n kamasta tehtyjä on jenkit pullollaan halvalla), tämäkin estää banjon elämistä ja pidentää laakerien/ välitysten elinikää
3. Jonkin sortin trussiin liitetty systeemi mihin saa kiinni banjon pohjaa suojaavan "liukulevyn" - se alumiinipaska kun ei tykkää kiviin raapimisesta
4. Ylä- ja alatukivarsien kiinnikkeiden vahvistus/ uudelleenteko
5. 4.56 välitys, ja jos löydän halvalla/ ilmaiseksi avoimen perän murikan, niin lunchbox- lockeri. Jos ei löydy, niin uudet kitkapalat perään kun vanhat on kuluneet.

Noilla luulisi perän kestävän mitä tarttee mun sunnuntaioffailussa.

Tallissa majailee yksi ylimääräinen high pinion D30, sille tehdään jokseenkin samat kuin ylläolevaan ja vaihdetaan nykyisen low pinion D30:n tilalle. Lukoksi tulee sähkökäyttöinen kytkettävä Detroit e- locker, tai sitten jää avoimeksi. Katotaan nyt. WJ:n kääntöpäät ja jarruhilppeet on tallissa olleet jo pari vuotta, ne tulee laitettua samalla niin saa tehokkaammat jarrut ja paremman ohjauksen. Ei ainakaan haittaa isoa peräkärryä vetäessä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 15.01.2012 19:34
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.12.2011, 21:46
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

OT



Aika kallis akseli kun olin mallas-osastolla hommissa, niin kaljalava oli pumppukärreillä kuskattava FIN tms. lavallinen kaljalaatikoita/koreja
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.12.2011, 21:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
OT



Aika kallis akseli kun olin mallas-osastolla hommissa, niin kaljalava oli pumppukärreillä kuskattava FIN tms. lavallinen kaljalaatikoita/koreja
Ei onneks sentään maksanut FIN- tai euro- lavallista kaljaa. Tollasta kaljakeissiä lähinnä tarkoitin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 20:03 (GMT +2).