Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.12.2011, 22:44
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
Mihinkään noista ei akselilukkoja taida tohon hintaan saada.
Jos ´lukot ja vinssin haluaa niin kyllä 60 on budjetin matalimmasta päästä rakentaa.
Tai ostaa puolivalmiinn jossa lukot:http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90823
Ja nyt on muuten halpa
Ikinä kilpien väliin?

__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.12.2011, 23:12
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Toijota.


Kaiken huomioon ottaen valitisisin sittenkin tojotan,jossei ni sit susuki. Muihin on vaikeampi löytää osia ja niissä ei ole mitään sellaista jota ei Hoojiissa tai hiluksissa olis. Range ja sen johdannaiset on pois laskuista huonon voimansiirron ja muutenki huonon laadun takia,Niva on halpa ostaa ja kulutus osaaki on edukkaasti mut varsinaista maastovarustetta ei sit löydykkään eikä oo sieltä vahvimmasta päästä. Datsuneita ja Mitsuja on mut ei ainakaan parempia ku esim. Hilux. Mersu ois toki hyvä ja osiakin jotain löytyy mut tuppaa olemaan hinnan kiroissa,Pajerolla ei vakiona pääse mihinkään ja yhtä kallis korjata ku muutki,ennemmin kannattaa laittaa rahat semmoseen jonka arvo nousee niitten osien myötä. Se vaan on valitettavasti niinkin et kalliit on hyviä ja halvat paskoja,joihinkin kannattaa sijottaa ja joihinkin ei. Halvimmaksi tulee semmonen auto jonka tyyppiviat on halpa korjata ja joka pysyy ehjänä,ja se hankinta hinta on se halvin investointi,osat maksaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.12.2011, 23:24
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Kaiken huomioon ottaen valitisisin sittenkin tojotan,jossei ni sit susuki. Muihin on vaikeampi löytää osia ja niissä ei ole mitään sellaista jota ei Hoojiissa tai hiluksissa olis. Range ja sen johdannaiset on pois laskuista huonon voimansiirron ja muutenki huonon laadun takia,Niva on halpa ostaa ja kulutus osaaki on edukkaasti mut varsinaista maastovarustetta ei sit löydykkään eikä oo sieltä vahvimmasta päästä. Datsuneita ja Mitsuja on mut ei ainakaan parempia ku esim. Hilux. Mersu ois toki hyvä ja osiakin jotain löytyy mut tuppaa olemaan hinnan kiroissa,Pajerolla ei vakiona pääse mihinkään ja yhtä kallis korjata ku muutki,ennemmin kannattaa laittaa rahat semmoseen jonka arvo nousee niitten osien myötä. Se vaan on valitettavasti niinkin et kalliit on hyviä ja halvat paskoja,joihinkin kannattaa sijottaa ja joihinkin ei. Halvimmaksi tulee semmonen auto jonka tyyppiviat on halpa korjata ja joka pysyy ehjänä,ja se hankinta hinta on se halvin investointi,osat maksaa.
Tuo on ihan totta että kalliit on hyviä, ei ne toyotan/mersujen hinnat muuten pilvissä olisi. Harrastustoiminnan tarkoitus on aiheuttaa hymyä ja hilpeyttä joten vähän kiinnostais tuo niva, vois olla aika hilpeetä meininkiä möyriä sillä monsteribeejiiden ja läjien seassa nimim. käyttöautot tulee olemaan EHDOTTOMASTI toyotia tyttöystäväki haluais bj:n

tuo vähän harmittaa jos ranget on pehmoisia. vähän sellaista epäilinkin kun ottaa huomioon missä ne tehdään tarkoituksena kun ois vähän "erilaisempi" menopeli kuin mitä niitä yleensä näkee.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.12.2011, 23:39
kaitsu kaitsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: hauho
Viestit: 433
Perusasetus

Niin, no!! Rangella ajavana ihmettelen kyllä usein tuota askelien kestoa.... Järkevällä ajolla kestää kaikki, rikki saa kaiken kyllä polkemalla. On totta että alkuperäiset tikut on heikompia, mutta kaikkee voi vahvistaa.
Itellä on ARB:it kummassakin päässä ja vahvat tikut. Renkaina 37" tai pienemmät. Joo, välityksiä on mennyt ehkä eniten. Miksi, ei varmaa tietoa. Joskus ne vaan väsyy..... Safareilla ja kisoissa on kuitenkin tojotia murros remontissa yhtä usein tai jopa useemmin.

Ajomukavuus, sitä lähellä ei muut pääse. Iso ja painava se on, mutta ei sillä voittomielessä ajeta.

Hinnat on aika edukkaita, ja osia löytyy!!!
Ja rautaa saa laittaa joka peliin, valmistus maasta ja iästä riippumatta.....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2011, 23:17
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.337
Perusasetus

Pajerot kestää suht hyvin reuhtomista. Kannet ja pikkulaatikko ei ole tosin mistään vahvemmasta päästä. Tuo oma pajero kesti edellisellä omistajalla kaasu pohjassa ajoa 39.5" super swamppereilla. Sen seurauksena etukardaanin ristikosta varisivat neulat pois, ja kakkos vaihde alkoi naputtaa. Vaihdoin ristikon, ja tekniikka on kestänyt omaa repimistä karkeilla 235/85R16 (noin 33") kummeilla.

Vääntösauvoja kiristämällä saa lisää maavaraa keulaan. Samalla jousitus muuttuu melko kovaksi. Isot pojat ovat tiputtaneet koko etuakselia alaspäin, niin tulee lisää maavaraa mahan alle. Pajeron pohjassa ei ole juurikaan mitään varottavaa, kaikki on rungon suojassa. Pakoputken ja polttoainetankin kun hoitaa pois roikkumasta, niin ei tarvitse varoa kuin kardaaneita. Jakolaatikon palkki on paljon paremman mallinen kuin esim tojotissa.

Joustot ovat pajerossa huonot retkukeulan takia, niinkuin kaikki tietää. Takapää pelaa normaalin jäykän akselin tavoin. Kitkalukko saattaa olla melko pitävä, kuten allekirjoittaneen yksilössä. Tai sitten ei.

Pajerossa on melko pitkä pakki, se käy kytkimen päälle. Muutenkin välitykset voisivat olla hitaammat. Mutta 33" renkailla pärjää suomalaisessa metsässä.

Mutta niinkuin aina näiden "halpojen vanhojen paskojen" kanssa, niin yksilöitä ne on kaikki. Jotkut autot vaan kestää vaikka mitä tekis, toiset ei pysy nipussa vaikka kuinka nätisti ajais.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 21:52 (GMT +2).