![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
tää vetää kyllä AIVAN SANATTOMAKS !!! "ehkä" lukaisen muutaman kerran uudestaan... ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Aikani kun unimog-commynityä selasin niin löytyhän se kuva. Eli tässä on ulosotto mistä aikaisemmin höpisin.
![]() Tuo vaihteiden lisäys on aika mielenkiintoinen mutta onko siitä nyt sitten mahottomasti hyötyä kun hitaampia pykäliä ei tule ja alkuperäisen kolmosvaihteen sekä lisätyn kolmosen välityksissä ei ole kovin ihmeellistä eroa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Juttelin kaverin kanssa joka on tuota mokkia aikanaan rakennellut ja tällaisia muistikuvia oli
-kepinsiirto onnistuu ihan pulttamalla nuot osat kannessa toisin päin. -kytkinakseli alkuperäinen, oli vaihtanut cantterin levyyn mokin keskiön. -ei ollut avannut laatikkoa, eikä tiennyt sen sisuksista mitään. -oli ajamalla siirrellyt, suunnanvaihto ja vaihteet toimi sekä myös ulosotto. -kardaanit vaihdettu ristiin. -taka kardaanissa huonot spoorit pinjonin päässä/pinjonissa -edessä korjattu joskus jyrsimällä pinjoniakseli kanttiseksi ja vastaava korjaus pala kardaaniin. siis mikäli tuossa on viellä samat kapeat valuakselit mitkä silloin oli. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Minua kiinnostaisi pari nopeampaa peruutusvaihdetta jotka tuossa tulee lisää. Jos jonkinlaista työskentelyn teeskentelyä yrittää mokilla tehdä on se peruuttaminen niiin tuskasen hidasta. Lumia kun puskeskelee pihasta niin saa sitä pakkiaki käyttää jonnii verran. Ei siitä noissa offihommissakaan varmaan ois haittaa jos rattaat pakillakin suttais varsin lujempaa, vai?
Pitäs vaan kehitellä tuosta ohjeesta hieman lisää kun tuolla ohjeella pto jää pois käytöstä. Omassa suunnitelmassa koppiaisen hyötykäyttöfantasiassa ois tarkotus rakentaa takanostolaite jolla sitten vois vaikka klapukonetta vinguttaa. Vähän tuohon malliin ehkä http://www.unimog-community.de/index...wtopic&t=65435 Jos ei sitten alkuperäisenlaista ala väsäämään. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa peltiperäisen normi 6-vaihteisessa on estetty muut kuin 1 ja 2- vaihteet taaksepäin sellaisella tapilla laatikon kannessa jonka poistamalla saa 6 eteen ja 6 taakse.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
voisko saada lisää tietoa ku mokin loota on vielä täysin tuntematon? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Lisää lukemista jos linnanjuhlat ei jaksa kiinnostaa. http://www.benzworld.org/forums/atta...h-plate-double
Tämän http://www.benzworld.org/forums/unim...onversion.html kun kahlasi läpi niin selvisi että noita crawlerboxin vaihteita ois modauksen jälkeen myös neljä. Kyllä ne tuossa ameeriikan pojat kovasti hehkutti että hyvä ois. Viimeksi muokannut rymmyrammi : 06.12.2011 21:14 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
voishan tän laittaa muuallekin, mutta pannaas tähän:
http://fin.auto24.ee/used/952864 OM617 paikalleen ja retkeilemään... p.s. kuka haluaa hakea ton mulle ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
melkein vaatis kuvan ni tietäs mitä irrottelen sieltä ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
kyl sie sen huomaat kun kannen avaat. se on välikannessa kuskin puolella edessä semmoinen hitsattu kiilatangon pätkä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.08.2005 20:23 | |
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |
M: Ohi aiheesta, mutta... | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2004 19:30 |
MM-finaalikuvia, aiheesta ja aiheen vierestä | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:33 |