![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
on vähän normaalia korkeampi myötöraja ja murtolujuus (tavallisessa levyssähän myötöraja on 355). Kuten tiedät Hardox400 on kulutusterästä, joka on tehty kestämään kulutusta. Hardoxissa tuo lukema 400 tarkoittaa sen kovuutta brinelleinä. Tietääkseni Ruukilla on kulutusteräkset tuotemerkillä RAEX AR, joten RAEX AR 400 on lähinnä Hardox 400 vastaavaa. Tämä tieto tuli rautamyyjältä. Toyota land cruiser ei ole lantikka
Viimeksi muokannut joker : 22.11.2011 16:53 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
rungossa toi kulutusteräs ei tuo mitään lisäetua, jos painoa tarvii säästää niin siltikin laittaisin jotain muuta kun kulutusta kestävää semmoseen paikkaan mikä ei kokoajan hankaa maata pitkin..
hardoxi on sitäpäitsi paljo työläämpää porailla ja taivuttaa, eikä se hitsaaminenkaan nyt ihan niin ole... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
En ajatellut laittaa Hardoxia. Jos runko muuten on 2 mm melko notkeaa rautaa niin ei kai siitä mitään hyödy jos laittaa pikku paikan paksua ja kovaa.
3 mm musta rauta kuullostaa hyvältä. Soitin Protoshopiin, rautaa löytyy mutta leikkuri oli päässyt hajoamaan :-(. No ei se paikkahommat niin päivän päälle, onhan päivä vielä huomennakin. Älä huido käytä offia. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
http://www.begroup.com/upload/fi/tuo...rakset/dur.pdf
Siitä tavaamaan pellin sielunelämää... Ihan selkokielistä tarinaa eräästä kauppanimestä (dillidur) Alkuperäiseen kysymykseen 3mm jotain vaan sinne, ei kannata enempää päätä vaivata... ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja runkoon riittää kyllä alkuperäisen paksuinen ~2mm normaali levykin(2,2mm) koskapa kestää sen kolkyt - nelkyt vuotta sellaisenaankin. Huomioi vain korjauspaloja tehdessä ne rungon sisällä olevat vahvikkeet tarvittavissa paikoissa.
Se on se rakenne mikä siitä tekee tukevan, ei materiaalipaksuus. Ja "puskusaumalla" millin väli, viisteet reunoihin (V), joka hitsataan umpeen. Ja samalla kun korjaa ruosteita, kannattaa miettiä joitain parannuksia niihin pahimpiin kohtiin jotka kerää multaa, josko olis eliminoitavissa, ettei taas kohdenkymmenen vuoden päästä tarvi olla remontoimassa samaa kohtaa... ![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vertailun vuoksi: Teräslaji myötölujuus murtolujuus murtovenymä % kovuus Raex 400 1000 1250 10 HBW 360 - 440 Hardox 400 1000 1250 10 HBW 370 – 430 Eipä ole kauhiasti eroa. Eli jos jätettäisiin nämä kauppanimet myyntipelleille ja sovittaisiin että KULUTUSTERÄS on ihan hyvää kamaa panssareihin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mistä EFI-Rangen bensapumpun liittimiä | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.05.2011 09:01 |
m:rautaa | vertti | O/M/V Muut | 1 | 09.12.2007 20:27 |
Rangen koneeseen tiivari sarja mistä??? | Maajussi | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 17.04.2006 19:03 |
Mistä Rangen 4CU boxin vanha raato ? | hansu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 01.02.2006 11:44 |
Mistä Rangen jousia? | kivinen | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 17.01.2005 16:44 |