Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.11.2011, 15:58
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Saisko ton tonnikakssatasen kopan nakattua Nivan rungolle? Noin varmaan helpoin onnistuisi.
Tosin en tiedä sitten kumpi se olisi virallisesti, Niva vai 1200 Lada.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.11.2011, 16:24
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

1200 koppa, nivan laatikot, nivan akselit, fiatin twincam+ turbo niin johan ois sleeperi talvella
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.11.2011, 19:21
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Saisko ton tonnikakssatasen kopan nakattua Nivan rungolle?
Ei Nivassa oo runkoa :-)

Nivan etuakselistorakenne on kyllä sitä luokka että etuakseli kannattaisi varmaan ottaa jostain muusta vehkeestä jos tollaiseen rupeaisi.

Ja mitä tulee katsastukseen niin foorumeilta luulen oppineeni ettei vetotavan muutokset enää onnistu?
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.11.2011, 19:28
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Joutus hommaa toisen 1200 zigulin leima-autoks.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.11.2011, 19:31
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Nivan etuakselirakenne ei missään nimessä ole heikko,
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.11.2011, 21:10
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Joskus muinoin oli jossain lehessä kuva ja juttu jostain välikoppa tms. escortista jossa oli muistaakseni roverin kasi,nivan jakoloota ja etuakseli.

Oli vielä niin siisti toteutus ettei siitä heti hoksannu että mikä tässä on meininki...

Joku varmaan osaisi googlettaa ko vehkeen.

Vaan mitä jos siihen ottaisi tekniikka aihioksi jonkun subaru justyn tms. pikku nelikon ??? oisi varmaan helpompi saada sopimaan palat kohilleen. Taikka tercelin???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.11.2011, 21:44
Rompe:n Avatar
Rompe Rompe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Säkylä, Finland.
Viestit: 462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Joskus muinoin oli jossain lehessä kuva ja juttu jostain välikoppa tms. escortista jossa oli muistaakseni roverin kasi,nivan jakoloota ja etuakseli.

Oli vielä niin siisti toteutus ettei siitä heti hoksannu että mikä tässä on meininki...

Joku varmaan osaisi googlettaa ko vehkeen.

Vaan mitä jos siihen ottaisi tekniikka aihioksi jonkun subaru justyn tms. pikku nelikon ??? oisi varmaan helpompi saada sopimaan palat kohilleen. Taikka tercelin???
Tollases lehdes oli juttu

http://www.spinneri.fi/2004/12/spinneri-magazine-62004/

"Auton voimansiirtoon ja alustaan on käytetty lähinnä Ladan ja Fordin osia. Edessä joustintuet, kallistuksenvaimennin, alatukivarret ja jarrut ovat nelivetoisesta Sierrasta. Jakovaihteisto ja etunivelakselit ovat Ladasta. Takana on alkuperäinen vetoakseli, jarrut on vaihdettu Sierran levyjarruihin."
__________________
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, saa siitä palkan
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.11.2011, 00:42
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Nivan etuakselirakenne ei missään nimessä ole heikko,
No meinasinkin lähinnä sitä rakennetta siltä kantilta että jos alkaisi Nivan tekniikkaa siirtämään johonkin toiseen autoon niin joku jäykkä akseli olisi 'ehkä' yksinkertaisempi sovitus :-)
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.11.2011, 12:38
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Alkuperäiseen kysymykseen vastauksia eli ei ole mikään mahdottomuus...

Käyttäisin Nivan etupalkkia + pyöränripustusta, kyllä se sinne sopii kun vähän survoo... Alkuperäinen raideleveys on 1345 ja nivassa 1430 joten pieni kavennustehtävä on edessä.
Huomioi myös vanteiden et eli nivassa +58 ja takaveto luokkaa +30.
Ohjausvarret pitäs sattuu kohtuu nätisti kun ovat hyvin pitkälti samanlaiset...

Murroksen kulmat ei ole lyhyemmistä vetareista huolimatta ole ongelma jos et tee semmoista joustohirmuu...

Voimansiirto on Nivassa muutenkin noin 10 cm apukuskinpuolella eli kardaanitunnelin levitys pitää kattoo tarkkaan että sopii apukuskin penkki paikoilleen... Se jakolaatikon tilatarve on sen verran reilu... Etukardaani haluaa myös oman osansa.

Sekin on makuasia että korottaako konepeltii vai maavaraa kun kone+ etuperä paketti on +15cm korkeempi kuin pelkkä kone. Minusta jotenkin muokkaisi konepeltii siististi ja tavottaisi pitää auton vakiokorkoisena...

Loppuun ei mikään paskempi ajatus tehdä noinpäin välillä kulkinetta, Pikkuisen kun ajatusta viilaa niin tehtävissä se on... Elä vaan sorru noihin niin nähtyihin peltisilppuvirityksiin...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.11.2011, 14:04
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Oisi kyllä niiiiin makea sleepperi ettei mitää järkeä. Olisi niinku 410 mossen ysäri tai kasari versio...

Ja juurikin niin että vain sen verran korkeempi kuin nelivetoisuus vaatii ja sittenkin vain keulasta. Tulee semmoinen sopivan uhmakas ilme...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lada Nivan korotus moskuqso Tekniikka & Jutustelu 4 22.11.2010 17:29
Ostetaan Lada nivan jakkis La tuskaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.08.2008 20:41
M ja O: Lada Nivan tarviketta! O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 13.02.2008 18:04
Ostettu o/ lada nivan perävälitykset 5.1 tai 5.3 gtkossu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.10.2007 17:50
M:mm.LADA NIVAN OSIA sakari65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 06.10.2006 08:27


Sivu luotu: 15:16 (GMT +2).