Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.11.2011, 15:51
Hóse Hóse ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LCHJ61 Näytä viesti
Startin rele löyty mutta mulla se on konehuoneen oikealla puolella sulake/releboxin vieressä. Käytin liittimet irti ja putsasin ne, releen kärjet tuli myös hiottua vähän kiiltävimmäksi. Tämä toimenpide ei auttanut. Voihan tuo olla että tuo releen kärki ei aina vedä vaikka naksuukin. Pitänee kait tarkistaa nuo startin liittimet vielä jospa se vika löytyisi niistä.
mulla samaa vikaa hailuksissa.. Vikaa en oo kyllä edes vielä etsinyt. Noh ekan kerra ku sattu niin pätkäsin heti startin kylkeen niin sen jälkeen meni vähä aikaa. Eli luultavasti startin päässä vika.. Hei mitenkäs tuo jakolaatikon välitys? Onko muita keinoja ku ostaa sieltä lipposelta se trailgearin n. 500e maksava sarja? Menee liian lujaa ku 35" rattaat. Nuista keulankorotus palikoista tieten ois vähän hyötyä tuohon keukan joustoon ku nyt vaan kirrattu sauvoja.. Vähä jäykkä tällä hetkellä. Noh eihän se risu muutenkaan jousta

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.11.2011, 00:33
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Välityxet.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hóse Näytä viesti
mulla samaa vikaa hailuksissa.. Vikaa en oo kyllä edes vielä etsinyt. Noh ekan kerra ku sattu niin pätkäsin heti startin kylkeen niin sen jälkeen meni vähä aikaa. Eli luultavasti startin päässä vika.. Hei mitenkäs tuo jakolaatikon välitys? Onko muita keinoja ku ostaa sieltä lipposelta se trailgearin n. 500e maksava sarja? Menee liian lujaa ku 35" rattaat. Nuista keulankorotus palikoista tieten ois vähän hyötyä tuohon keukan joustoon ku nyt vaan kirrattu sauvoja.. Vähä jäykkä tällä hetkellä. Noh eihän se risu muutenkaan jousta
Yleensä se vika on juurikin startissa solenoidin kontaktit kärähtäneet. Ja jos sul on 35" pyörät ni ei auta pelkät SDORI palikat. Ja isonpuolen vältyksiin ei jakiksen välittäminen auta,pitää perävälitykset vaihtaa tiuhempiin. Jos sul on nyt vakio perät ni mahtaa kytkin sauhuta...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.11.2011, 13:54
Hóse Hóse ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Yleensä se vika on juurikin startissa solenoidin kontaktit kärähtäneet. Ja jos sul on 35" pyörät ni ei auta pelkät SDORI palikat. Ja isonpuolen vältyksiin ei jakiksen välittäminen auta,pitää perävälitykset vaihtaa tiuhempiin. Jos sul on nyt vakio perät ni mahtaa kytkin sauhuta...
No milläs se keulan korotus kannattaa toteuttaa? Niin tarviikos sinne ison puolen välityksiin koskeakkaan..? Se on luultavasti maku asia? Joo kyllähän tuo pikkusen liian lujaa tahtoo mennä hitaalla ykkösellä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.11.2011, 21:29
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Ei liikaa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hóse Näytä viesti
No milläs se keulan korotus kannattaa toteuttaa? Niin tarviikos sinne ison puolen välityksiin koskeakkaan..? Se on luultavasti maku asia? Joo kyllähän tuo pikkusen liian lujaa tahtoo mennä hitaalla ykkösellä
Sitä keulaa ei pidä nostaa liikaa,ei ole hyötyä ellei sitte ulkonäkö kysymyxiä lasketa. Jos on pakko nostaa ni sitte siihen tarkoitetuilla palikoilla,Hitoy nimikkeellä tais olla semmoset myynnissäkin. Ne palikat toimii siten että erillisellä häkkyrällä lasketaan alatukivarsien kiinnitystä ja yläpallom ja navan väliin tulee holkit,en muista mitä ohjaus vehkeisiin tulee. Se korotus kitti ei nosta akselin alla olevaa maavaraa,auton painopiste nousee kylläkin. Ei muutenkaan vahvista keulaa enkä oikeen näe muutakaan hyvää muuten kuin mahtuu isompi rengas alle. Itellä on 110 hiluksissa koppaa nostettu 50mm,yläpallon ja tukivarren välissä 15mm lappu,ja etupyöräkoteloa leikeltu ja naputeltu avarammaksi. Näillä eväillä mahtuu 35" pyörimään ja leimalle voi topparit säätää niin ettei ota kiinni mihinkään. Tosiaan se auton korottaminen ei paranna ajo-omituisuuksia mitenkään,eli ei pidä korottaa enempää kuin on tarvis. Sit se perävälitys homma ei mielestäni oo ihan maku asia kun on melko vittumainen ajettava maantiellä ja varsinkin kaupungissa kun 1.vaihde on kuin 2.vaihde. Eli kytkin huutaa apuva,vaihteisto ja muu voimalinja ei myöskään tykkää,maastossa pikkupuolella aivan liian nopea. Maastossahan vakiolaatikoilla ja 5.125 perillä just pärjää mut 1. vaihde on hieman liian iso sittenkin jos alla on 35" pyörä. Maastoon tuplajakis on käytännöllisin ratkaisu,kompromissina vois suositella päälaatikon välitysten tiuhentamista joka ei oo ihan pikainen homma.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.11.2011, 10:28
Hóse Hóse ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Sitä keulaa ei pidä nostaa liikaa,ei ole hyötyä ellei sitte ulkonäkö kysymyxiä lasketa. Jos on pakko nostaa ni sitte siihen tarkoitetuilla palikoilla,Hitoy nimikkeellä tais olla semmoset myynnissäkin. Ne palikat toimii siten että erillisellä häkkyrällä lasketaan alatukivarsien kiinnitystä ja yläpallom ja navan väliin tulee holkit,en muista mitä ohjaus vehkeisiin tulee. Se korotus kitti ei nosta akselin alla olevaa maavaraa,auton painopiste nousee kylläkin. Ei muutenkaan vahvista keulaa enkä oikeen näe muutakaan hyvää muuten kuin mahtuu isompi rengas alle. Itellä on 110 hiluksissa koppaa nostettu 50mm,yläpallon ja tukivarren välissä 15mm lappu,ja etupyöräkoteloa leikeltu ja naputeltu avarammaksi. Näillä eväillä mahtuu 35" pyörimään ja leimalle voi topparit säätää niin ettei ota kiinni mihinkään. Tosiaan se auton korottaminen ei paranna ajo-omituisuuksia mitenkään,eli ei pidä korottaa enempää kuin on tarvis. Sit se perävälitys homma ei mielestäni oo ihan maku asia kun on melko vittumainen ajettava maantiellä ja varsinkin kaupungissa kun 1.vaihde on kuin 2.vaihde. Eli kytkin huutaa apuva,vaihteisto ja muu voimalinja ei myöskään tykkää,maastossa pikkupuolella aivan liian nopea. Maastossahan vakiolaatikoilla ja 5.125 perillä just pärjää mut 1. vaihde on hieman liian iso sittenkin jos alla on 35" pyörä. Maastoon tuplajakis on käytännöllisin ratkaisu,kompromissina vois suositella päälaatikon välitysten tiuhentamista joka ei oo ihan pikainen homma.
Joo tarkoitus ei ollut nostaa enempää.. Keula tuntuu vaan niin jäykältä. Eli lähinnä sitä jousituksen toimivuutta haetaan. Se ei varmasti oo ainakaan yhtään parantunut tuolla sauvoje kirraamisella. Tällä hetkellä rattaat mahtuu pyöriin hyvin alla, tietysti piti pikkusen näyttää lekaa ja laikkaa. Joo saa nähä mitä tulee nuille välityksille tehtyä.. Joku hyvä ja halpa ratkasu pitäs keksiä. Niinku aina..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.11.2011, 23:24
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

Pitääks olla jotain lappui et saapi 33:set leimattua ln46 hiluxiin?
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.11.2011, 22:34
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hóse Näytä viesti
Joo tarkoitus ei ollut nostaa enempää.. Keula tuntuu vaan niin jäykältä. Eli lähinnä sitä jousituksen toimivuutta haetaan. Se ei varmasti oo ainakaan yhtään parantunut tuolla sauvoje kirraamisella. Tällä hetkellä rattaat mahtuu pyöriin hyvin alla, tietysti piti pikkusen näyttää lekaa ja laikkaa. Joo saa nähä mitä tulee nuille välityksille tehtyä.. Joku hyvä ja halpa ratkasu pitäs keksiä. Niinku aina..
Sihen etupäähän auttaa se et löystät niitä sauvoja. Hyvä kompromissi on et ulosjouston topparin ja ylätukivarren väliin jää n.8mm ni sit ei ulosjousto lopu kesken. Ne SDORI palikat eli holkit just pidentää sitä joustovaraa niin et pystyy kiristämään ne jouset hyviksi,kuitenkaan ei pidä liikaa kirrata kun murros menee liian jyrkkään kulmaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.11.2011, 22:50
Tinppa Tinppa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.11.11
Sijainti: E-P, Suomi
Viestit: 3
Perusasetus

kdn170 perä


Moro. Mulla o kdn170 hilux -02. Oliskoha tietoo perän laakerin vaihdosta. Ne kaks laakeria ja se joku holkki niide välis, eli ne jotka o heti kardaanin jäläkee.
Eli meneekö se periaattees nii, että nypätää vetarit irti ja irrotetaa sen jälkee perä siitä taka-akselista vai kuinka? Ja lähteekö ne vetarit nyppäämällä vai onko ne oikee jollaki kiinni (saisin lainaksi sellaise "nyppäys" työkalun tutulta)? Vai kannattako mu itte ees haaveilla tollasesta projektista että pitäskö suosiolla viedä korjaamolle. Kaveri lupas kyllä vaihtaa ne laakerit jos vaa vien perän sille töihin.
Yritin kyllä ettiä jotaki kuviaki netistä, mutta mun silmii ei löytyny.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 02:10 (GMT +2).